Inlägg från: Twisted Angel |Visa alla inlägg
  • Twisted Angel

Sims2 nr 12

Hej hej...

När är det min tur!?
  • Twisted Angel

Jag läste lite om Legacy-utmaningen... Är det någon spec anledning till att man ska sätta en sim på den dyraste tomten?

När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-03-08 10:40:56 följande:
    Nja, det är nog bara för att det skall bli samma förutsättningar för alla, och för att man inte skall ha så mycket pengar kvar att köpa grejer för.
    Okej, då är jag med... Då måste man alltså skaffa jobb så man kan köpa möbler efter vart och klara sig och så.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Auris skrev 2008-03-08 16:24:02 följande:
    Tack Vickis för ny tråd och tack Lady för länken!
    ÅsaKj är det du som bytt namn?
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    vickis75 skrev 2008-03-08 18:23:06 följande:
    Japp, precis så. Nu sist startade jag på en strandtomt istället (minns inte om det var största, men iaf) - och då fick hon råd med liiite mer grejer. Men jag går inte in för alla regler till 1000. Jag tror även meningen är att det ska vara lite småjobbigt i början. *s*
    Aha okej, hehe... Men är det inte drygt efter ett tag att inte få fuska sen att man måste
    köra med tio generationer... tar ju år och dar... haha.
    Auris skrev 2008-03-08 18:15:40 följande:
    Ja. Det är jag.
    Okej...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-03-08 18:36:32 följande:
    Man kan ju prova att köra en "minilegacy" på fem generationer om man vill prova men inte riktigt orkar med hela tio stycken. Då är det ju bara att fortsätta om man fortfarande tycker att det är roligt när man nått fem.
    Aha okej...

Jag orkar aldrig spela länge med samma familj, haha...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    EveLiten86 skrev 2008-03-09 08:22:47 följande:
    Hej hej!Har en liten fråga... Om jag har alla exansionerna installerade och har skaffat mig ett prylpaket, kan jag installera det "över" de andra då, eller måste jag installera om allt och ta det i rätt ordning??
    Prylpaket tror jag att du kan installera i vilken ordning som helst. Då det bara är extragrejjer så att säga och inte en expansion. Törs inte säga till 100%, men prova och se. Eller vänta tills nån riktigt duktig kan svara...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-03-09 12:15:43 följande:
    Nej, man skall inte behöva avinstallera äldre expanssioner för att installera nyare. Jag installerade Pets efter året runt och det funkade bra! Fick dock avinstallera det igen, men det hade andra orsaker. Så det skall inte behöves, avd jag vet iaf
    För mig funkar det inte att installera ett nyare spel efter ett äldre...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Twisted Angel skrev 2008-03-09 12:23:25 följande:
    För mig funkar det inte att installera ett nyare spel efter ett äldre...
    Fast jag menade då tvärt om... *lite snurrig idag*
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-09 12:25:08 följande:
    Det var knepigt, för det ska inte ha någon som helst betydelse.Du startar dock spelet med den nyaste expansionen av de installerade.
    Okej... Jag har alltid avinstallerat expansioner om jag haft någon äldre som jag vill installera senare... Trodde man var tvungen att ha allt i rätt följd.
    När är det min tur!?
Svar på tråden Sims2 nr 12