Inlägg från: Twisted Angel |Visa alla inlägg
  • Twisted Angel

Sims2 nr 12

Winzip har jag alltid haft på alla datorer... Och jag valde inte nåt, bara laddade hem grejjerna...

Men det måste vara nåt fel för de flesta av frisyrerna och kläderna visas inte i spelet. Utan det är samma frisyr kanske 50 ggr... Fundersam Jag som suttit en bra stund och unzippat allt... Skrikandes

qenzo skrev 2008-05-28 17:03:48 följande:
    Ja winrar måste installeras, men går att få hem gratis på bla downloads.comEn gul mapp med dragkedja är bara en symbol som talar om att du valt Winzip som arbetande program, för just den filtypen.Winrar packar upp alla typer av filer, det gör inte winzip.Twisted Angel skrev 2008-05-28 16:57:09 följande:
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 15:47:36 följande:
    Men kan det inte vara så att du glömt att ladda ned en mesh? En "form" liksom?!
    Inte vet jag... jag laddade bara ner grej för grej!
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-05-29 15:44:49 följande:
    Nej du har rätt, du behöver inte välja. Men om du däremot har båda programmen så kan du själv bestämma vilket av de två som ska vara alternativ 1.När det gäller alla likadana frisyrer så har jag samma problem med några kläder. De kommer upp kanske 60 gånger. Men... klickar jag på vardera av dessa likadana, så visas ett annat klädesplagg på min sim. Så de vinterkläder jag har flera gånger om, är olika kläder som klänningar, tröjor osv.
    Jag har provat att trycka på flera av de som är lika, men det ändras inget...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-05-29 16:16:01 följande:
    Twisted - om du tittar i downloadsmappen då? Du har inte likadana filer där som bara är ändrade som typ hårtofsgul.zip hårtofsgul_1.zip osv?

Jag har ett program som heter sims organizer och i det kan jag söka efter filer som har dubletter och enkelt radera alt. flytta dom.
    Jag har ingen aning om de ändrat namn... Förvånad

Jag har ju flera hundra saker nerladdade... orkar inte kolla igenom allt om det är såna som heter lika eller så.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel

Men säg att jag laddat hem 300 saker och kanske bara 40 finns med i spelet!

När är det min tur!?
  • Twisted Angel

Kan tillägga att jag raderat alla zippade filer efter vart jag unzippat dem...

När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 17:01:37 följande:
    Om du laddat med från rosesims (den sidan med MASSA olika hår) finns det alltid en fil (till varje hår) som heter Mesh_(någon siffra) Hinner inte hjälpa dig nu, men den skall man alltid ha! Annars har inte håret någon form att "följa" och samma hår upprepas då flera ggr! Jag har så på vissa kläder vet jag, just för att jag missat meshen!
    Men jag kommer ju inte ihåg allt jag tog hem, så jag kan ju inte hämta alla mesher!
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 19:33:59 följande:
    men du måste ha dem för att få dem att funka! Du får väl radera allt och börja om från början... Jag gör helt enkelt så att jag laddar ned meshen först! Jag är inte helt säker, men tror inte det är den sidan jag laddar mest från. Jag skall kolla, återkommer
    Det har jag ingen lust att göra... Satt ju jättelänge och tog hem grejjerna och sen för att unzippa dem EN och EN...
    qenzo skrev 2008-05-29 19:39:44 följande:
    Att allt inte finns med kan ju ha att göramed om de är installerade eller ej. Dvs är små blå gubbar eller bara "rena" filer.Har du CEP som gör att du KAN se allt i ditt spel?Har du alla expansioner så du inte beh tänka på sånt när du laddar ner?
    Öh va?

Jag har alla expansioner!
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 20:22:45 följande:
    www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/hair01.htmHär är den, min favvo sida! Det finns massa hår, kolla bara sidnummren uppe i högra hörnet. Bilden på håret är ofta en Mesh. Klicka på ordet Mesh så får du ned den. Sedan väljer du vilka fäger du vill ha på firsyren precis ovan. Där finns massa olika färger i olika nyanserLycka till!
    Okej, jag får kika där!!
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 20:22:45 följande:
    www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/hair01.htmHär är den, min favvo sida! Det finns massa hår, kolla bara sidnummren uppe i högra hörnet. Bilden på håret är ofta en Mesh. Klicka på ordet Mesh så får du ned den. Sedan väljer du vilka fäger du vill ha på firsyren precis ovan. Där finns massa olika färger i olika nyanserLycka till!
    Det var den sidan jag hämtade hem allt från, skrev fel tidigare när jag skrev rosesims-sidan!

Min kille sa nyss, när jag förklarade att jag inte fick rätt grejjer när jag laddade ner och han sa att jag har winrar på datorn... Inte så lätt att veta för mig. Jag har bara lärt mig winzip!!
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-30 14:24:57 följande:
    jaha okej, men de har väl samma funktion?! Att du ser samma frisyr x antal ggr kan väl inte ha med det att göra, eller?Jaja, hoppas det löser sig iaf. Om du vill ha mer hjälp av "proffs" skulle jag rekomendera dig att bli medlem på there.se/forum Där håller simpinglorna till och det är allt från nybörjarnivå på allt till den mest avancerade!! Ta en titt, om du inte redan gjort det! De karnske kan hjälpa dig mer annars...
    Jo jag har varit på den sidan när jag letade efter nåt... vad det nu var!

qenzo har förklarat hur man ska göra, så jag får testa det! 
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    trollprinsessan skrev 2008-06-01 20:56:15 följande:
    hej... har ni varit med om att elever fått vara hemma från skola för att det har snöat för mkt???(i seasons alltså) ... det hände mig idag.. *S*
    Japp... om det snöat mkt och så, kan de få vara hemma...
    När är det min tur!?
Svar på tråden Sims2 nr 12