• EliasCL

    när dör bebisen

    Jag läser lite om avbruta grav. Och läser att de första tabletterna man tar i munnen att det är de som stannar av graviditeten. Jag har frågat min barnläkare mycket noggrant om detta och hon har sagt att det är tabletterna de stoppar upp vaginalt är de tabletterna den dör av. Så måste det vara för jag kände min bebis sparka efter första tabletten.

  • Svar på tråden när dör bebisen
  • Meus Veritas

    Har läst andra som skrivit att barnet inte dör förrns man klipper av navelsträngen, men det kanske är längre gångna bebbar o andra tillvägagångsätt

  • Krusmynta

    Jag frågade en Bmsk och 2 läkare och ingen ger något klart svar.Vill eler kan inte?! Men alla sa att det är de första tabletterna som avbryter graviditeten och barnet dör men inte hur långt efter eller hur. jag kände vårt barn samma eftermiddag som jag tagit tabletterna men sedan kändes det som om allt blev annorlunda i magen. Kan inte riktigt förklara hur. Vad sa läkaren om de första tabletterna, vad hade de för funktion?

  • MansonDust

    Man vet inte riktigt när, verkar vara olika för varje graviditet.
    Tabletterna man får ta nån dag innan gör så att det slutar produceras grav-hormoner & moderkakan dör. Men man vet inte riktigt när allt det sker.

    Jag kände också sparkar efter 1 dygn, men dagen på sjukhuset var det lugnt..

    (Gjorde abort pga missbildningar)

  • MansonDust
    Meus Veritas skrev 2008-03-07 12:12:32 följande:
    Har läst andra som skrivit att barnet inte dör förrns man klipper av navelsträngen, men det kanske är längre gångna bebbar o andra tillvägagångsätt
    De klarar inte en förlossning, så de dör oftast under tiden..
  • jagäraf

    Som jag förstod det dör väl barnet oftast ett litet tag efter man tagit tabletterna (som just avstannar graviditeten) men läkarna "varnade" oss för att vissa barn fortfarande lever när de föds. Jag minns inte när jag kände Elias sista gången, dagarna kring hans födelse är bara som ett stort töcken men han var definitivt död när han kom ut.

  • EliasCL
    Svar på #2
    Läkaren sa att det var de första tabletterna som gjorde så att man började öppnade sig, du vet kroppen förberedde sig för en förlossning. De andra tabletterna gjorde så att bebisen dog. Jag kände min ängel uppe på sjukhuset efter de vaginala tabletterna han gjorde som en lite kullerbytta kändes det som sedan sjönk han ner och blev stilla. Usch vad tråkigt det känns när jag skriver så. Stackars liten. Tycker så synd om honom att han inte fick en chans han med.
  • MansonDust
    EliasCL skrev 2008-03-08 13:29:24 följande:
    Svar på #2Läkaren sa att det var de första tabletterna som gjorde så att man började öppnade sig, du vet kroppen förberedde sig för en förlossning. De andra tabletterna gjorde så att bebisen dog. Jag kände min ängel uppe på sjukhuset efter de vaginala tabletterna han gjorde som en lite kullerbytta kändes det som sedan sjönk han ner och blev stilla. Usch vad tråkigt det känns när jag skriver så. Stackars liten. Tycker så synd om honom att han inte fick en chans han med.
    Han dog där han var tryggast, i din mage.
  • jagäraf

    Jag vill också säga tack även om det inte var skrivet till mig men det du skrev ger sån tröst även för just mig! Har faktiskt inte tänkt så tidigare.


    MansonDust skrev 2008-03-08 16:46:55 följande:
    Han dog där han var tryggast, i din mage.
  • små fötter
    MansonDust skrev 2008-03-08 16:46:55 följande:
    Han dog där han var tryggast, i din mage.
    Åh så fint tänkt.. Jag har inte heller tänkt så nångång.. Tack för dom fina orden!
    Två i min mage, tre i himlen
Svar på tråden när dör bebisen