• Cornellia

Vilken tapet?

Jag ska göra om mitt sovrum, och kan inte alls bestämma mig för vilken färg på väggarna jag ska ha. Hade tänkt att ha vita väggar, med en fond i huvudändan på sängen.

Men vilken fond?

www.familjeliv.se/hem/cornellia/gallery/php1aherd.jpg

Bilder på sovrummet finns i mitt galleri, det enda som egentligen får mig att tveka är att jag verkligen älskar mitt blåa överkast, passar någon av tapetarna till klarblått?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken tapet?
  • Cornellia
    hKarolina skrev 2008-03-08 06:23:48 följande:
    jag tyckte 4an men ingen passar till blått...
    Kakan83 skrev 2008-03-08 07:06:21 följande:
    Till blått tycker jag inte att någon av tapeterna passar. Röstade på nr fem.
    CeeJay skrev 2008-03-08 07:09:08 följande:
    Jaha, nej, jag tycker inte heller någon tapet passar till blått. Däremot kanske svart, brunt och någon accentfärg som guld eller turkost skulle vara snyggt på de väggar/del av rum som inte är precis vid fondväggen
    Jag håller med er, ingen av tapeterna passar till blått. *sucka*
    Hur gör hur göra, när man förälskat sig i ett gäng tapeter och sitt blåa överkast.....(som förövrigt var så snordyrt att min man skulle bli lite lack om jag bestämde mig för att köpa ett nytt) *ler*
  • Jomppelina

Cornelia, visa ditt överkast, så kanske du kan få tips på tapeter som passar till?

• Cornellia

Som det står i TS finns bilder i mitt galleri.

Men jag måste erkänna att det är lite "dom där tapeterna eller inga" jag hade dem i min hall i min förra lägenhet och jag verkligen älskar dem. Men har du några super förslag får du gärna komma med dem....*ler*

Jomppelina skrev 2008-03-08 07:39:16 följande:
    Cornelia, visa ditt överkast, så kanske du kan få tips på tapeter som passar till?
  • Jomppelina

Ah, nu hittade jag bilden på överkastet. Jag tror nog att jag fortfarande tycker att nr tre kan passsa, beroende på detaljer i övrigt om du plockar upp det blåa lite här och där. Den är grå och vit om jag ser rätt?

Personligen har jag nog inte så många förslag att komma med, tapeter är kul, men jag har inte up to date på moderna tapeter.

• Cornellia

Ja, det är den jag oxå funderat på om den kanske skulle kunna fungera. Den är mer svart/vit när man ser den live, och alla möbler i rummet är vita.

Eller så får jag kanske skaffa ett till överkast, och gömma det jag har på vinden ett tag. Maken blir nog tokig (både på överkast inköp och tapetsering) men det kanske man får ta!

Jomppelina skrev 2008-03-08 07:49:00 följande:
    Ah, nu hittade jag bilden på överkastet. Jag tror nog att jag fortfarande tycker att nr tre kan passsa, beroende på detaljer i övrigt om du plockar upp det blåa lite här och där. Den är grå och vit om jag ser rätt?Personligen har jag nog inte så många förslag att komma med, tapeter är kul, men jag har inte up to date på moderna tapeter.
  • Polgara

Ingen av dom,fula och jag blir yr av "plottret"....sorry

• Cornellia

Ingen fara. Alla tycker olika.

Polgara skrev 2008-03-08 07:57:40 följande:
    Ingen av dom,fula och jag blir yr av "plottret"....sorry
  • Jomppelina
    Cornellia skrev 2008-03-08 07:52:23 följande:
    Ja, det är den jag oxå funderat på om den kanske skulle kunna fungera. Den är mer svart/vit när man ser den live, och alla möbler i rummet är vita.Eller så får jag kanske skaffa ett till överkast, och gömma det jag har på vinden ett tag. Maken blir nog tokig (både på överkast inköp och tapetsering) men det kanske man får ta!
    Hm, om du väljer tapeter och börjar utgå ifrån den när du skaffar nytt överkast, så kanske det inte blir aktuellt att plocka fram det blåa igen? Kan du blidga honom om du säljer det och lägger pengarna på ett nytt överkast kanske?

Jag tror att det är lättare att börja med väggarna och sen jobba sig vidare med övriga detaljer senare... men det är inte lätt. Det är inte bara det att det kostar att köpa tapeter etc, utan det är framförallt att det är mycket jobb, man gör det en gång och sen får det hänga med ett tag, i allmänhet.
  • Cornellia

Hihi...där är vi nog olika, jag älskar att tapetsera!! Och om jag nu gör om det med vita tapeter på dom övriga väggarna, då kan man juh byta fond ganska ofta om man skulle vilja.

Överkastet blir kvar oavsett. Det var det första vi köpte ihop när vi flyttade ihop, innan vi ens hade en säng. Och jag skulle aldrig kunna sälja det, jag älskar det helt enkelt. 

Man man kan juh blidka honom på andra sätt....

Jomppelina skrev 2008-03-08 07:59:23 följande:
    Hm, om du väljer tapeter och börjar utgå ifrån den när du skaffar nytt överkast, så kanske det inte blir aktuellt att plocka fram det blåa igen? Kan du blidga honom om du säljer det och lägger pengarna på ett nytt överkast kanske?Jag tror att det är lättare att börja med väggarna och sen jobba sig vidare med övriga detaljer senare... men det är inte lätt. Det är inte bara det att det kostar att köpa tapeter etc, utan det är framförallt att det är mycket jobb, man gör det en gång och sen får det hänga med ett tag, i allmänhet.
Svar på tråden Vilken tapet?