• Svar på tråden Vad gör en osteopat?
  • tickan

Svårt att förklara ... en mycket mild form av behandling utan ryck och slit.

• Psychadelia
    tickan skrev 2008-03-08 11:02:28 följande:
    Svårt att förklara ... en mycket mild form av behandling utan ryck och slit.
    Helt beroende på vem man går till... Jag var hos en som var väldigt hårdhänt tyvärr. Blev inte bättre efter besöket dock...

TS varför ska du gå till osteopat i fertilitetssyfte?
  • HoppetKärleken

Psychadelia: Har läst om dem som gjort det här på FL och blivit hjälpta men nu hittar jag inte den tråden när jag söker bland gamla trådar.

• Psychadelia
    Svar på #3
    Ok. Kanske kan även de hjälpa till, jag vet inte.. Jag tänker mig mera att en homeopat eller liknande skulle hjälpa isåfall... Hoppas det går bra för dig!
  • Praid

Jag går hos en osteopat i fertilitetssyfte. Hon försöker bla balansera kroppen för att cirkulationen i livmodern ska fungera optimalt och spänningar ska försvinna. Typ. Mycket behagliga behandlingar som jag har gillat mycket bättre än tex akupunktur som jag också provat.

• nippetippan

Jag har varit hos en kinesiolog, ingen aning om vad som skiljer det mot en osteopat, men ändå - österländsk lära.. Blev nyss gravid efter 2 1/2 år med oförklarlig barnlöshet. Den senaste behandlingen gjorde jag ungefär på min ägglossningsdag, det var min andra behandling. Tyvärr blev det ett missfall i v 5+2, men det väckte verkligen hoppet
    Precis som Praid har skrivit så är det verkligen en behaglig behandling och mitt välbefinnande har blivit mycket bättre efter 2 behandlingar.

• Praid

Osteopati är en västerländsk lära. De kallar det själva för "grunden/ursprunget för all västerländsk manuell medicin" - typ naprapati, kiropraktik. Tror verkligen på det. Om det hjälper mot just barnlösheten återstår att se i mitt fall, men jag har ju hört talas om andra som fått hjälp mot just detta.

• Franka

Det finns en elevklinik med Osteopater i Sthlm, på Kronobergsgatan tror jag, som jag har gått hos. Gick ditt för mina stela/krampande käkar men de gjorde en grundilig genomgång av hela mig och när min missfall kom fram, sa de att de kunde hjälpa mig mot det oxå.

Jag var på ca 6 behandlingar, både hos elever (billligare)och "färdiga". Det var sköna behandlingar, några gånger "knäckte" de min käke/nacke, fast det var bara tufft tycker jag. Vet dock inte om det hjälpte mot magproblemen och nu går jag på akupunktur istället.

Käk-besväret rättade de i alla fall till!

Svar på tråden Vad gör en osteopat?