• Mamma S

Dotterns gula bajs - Normalt enligt vårdcentralen

Det är INTE normalt! Finns det någon barnläkarmottagning i närheten där ni bor? Annars, ring vc igen och kräv att dom utreder dottern. Får du inte hjälp där så sök akut, sådär kan ni ju inte ha det!

• Mamma S

Tre Barnsmorsan skrev 2008-03-12 10:55:37 följande:

Idag ska vi åter igen till vårdcentralen efter att jag fick bli förbannad på dem när jag ringde i måndags om en tid och sköterkan jag pratade med skrev i papprena om ev. remiss till barnläkaremottagningen. Det är bara att hoppas att läkaren gör det annars kommer jag att kontakta Patientnämnden som att jag då anser att min dotter inte får den vården jag tyckar hon ska ha. Det värsta med våran vc är att det är inhyrda läkare som inte bryr sig för 5 öre utan vill ha ut en ur rummet så fort man kommer in. Det längsta jag har varit inne är 7 minuter. Återkommer ikväll om vad som hände eller inte hände på vårdcentralen.
    Precis så är det på våran vårdcentral också, jättetrist! Hur gick det idag, fick ni remiss till barnläkare?
  • Mamma S

Tre Barnsmorsan skrev 2008-03-13 08:23:00 följande:

För första gången tog läkaren på vc oss på allvar. Han kunde inte skriva en remiss förrens som hade tagit några prover, dom tog bla. lactos och trombocyter (som att hon har tidigare haft för högt värde av det men som har blivit bra) och lite andra prover. Dessa prover skulle ta 10 dagar innan man får svaren på dem och då kan han skicka en remiss till barnläkaremottagningen om prover inte vissar något. Jobbigt bara att gå och vänta på svaren. Vi vägde även dottern och hon vägde 12 kg nu och när hon var 2 år vägde hon 11,53 kg så det tycker jag är litet hon har ökat med på ett ½ år.
    Vad bra, hoppas det leder någonstans nu och att ni får bra hjälp! Håller med om att hon borde ökat mer i vikt, men om hon har diaréer ofta så är det kanske inte så konstigt att viktuppgången avstannar.
Svar på tråden Dotterns gula bajs - Normalt enligt vårdcentralen