Inlägg från: Sess82 |Visa alla inlägg
  • Sess82

Skickat in intyg till Försäkringskassan. Vad händer nu??

När jag fick mitt moderskapsintyg och skickat in det så kom det hem papper om inkomstuppgifter. Ja eller det var en blankett jag skulle ge min arb.giv så de skulle fylla i hur mkt jag tjänar. Sen skickades den in och strax därefter fick jag hem en lapp där det stod att mina inkomstuppgfiter ändrats till det min chef anmält.

BF april 2008
  • Sess82

Moderskapsintyget fick jag på första besöket hos min Bm efter rutin-ul. Före det kan ju inte få det då det inte fastställts något BF ännu.

Hm jag skickade in mitt till Fk runt början på jan och början på feb hade jag fått papper om inkomsten som skulle fyllas i, säg att jag fick dom efter tre veckor. Sen lämnad ejag dom till chefen och de ska helst skickas tillbaka inom två veckor men för mig dröjde det tre. När det väl var inskickat så tog det två veckor så kom en lapp om att min inkomst ändrats hos Fk, så var det klart.

Någon som vet vad som händer efter det? Man bör väl få hem papper om när man vill börja plocka ut dagar eller? Samt inof om hur mkt man har i Sgi....

BF april 2008
  • Sess82

Jo jag har hört man kan fixa med sina dagar på nätet.. men jag har inte e-leg. Elle rjo jag har men det funkar inte och jag får aldrig tummen ur att gå till banken och fixa det. Men det är ju många som inte har tillgång till dator, hur gör dom? Får man inte hem papper om SGI på posten?

BF april 2008
  • Sess82

Jo jga måste till banken. Har HSB. Dom har att när man fixar internetbank från början får man en licens man ska installera på datorn.  Och det är bara på den datorn man sen kan logga in med ett anv.namn och kod man själv valt. Och bara när man loggat in på det sättet man kan beställa ett nytt e-leg. Sen kan man med engångskoder logga in från vilken datorn som helst för att utföra bankärrenden, men inte för att fixa såna extrasaker.

Så ingen hade svar på när man får hem papper med sin SGI?

BF april 2008
  • Sess82
    luckysun skrev 2008-03-11 16:41:40 följande:
    Om man inte har internet hemma. Hur gör man då vad gäller uttag av dagar? Allt sker via internet numer.
    Min granne som fick barn nu i feb fick hem typ som a-kassans kassakort. Man ska kryssa i rutor de dagar man vill ha utbetalt fp för.. .Men jag vet inte när man får dessa kort. Hon fick innan bebisen kom... Ska fråga igen...
    BF april 2008
Svar på tråden Skickat in intyg till Försäkringskassan. Vad händer nu??