• Trynträ

Skitigt hemma

Nån mer som såg programmet om familjen som fick hjälp med att röja rent sitt hem i torsdags. Gisses säger jag bara. Hur kan man låta det gå så långt. Det var ju vidrigt hur de hade det med djur i besticklådan, matrester och hundhår överallt. Hur kan man stå ut att ha det så?

• Svar på tråden Skitigt hemma
  • Nyfiken gul

Ja där ser man hur det går när man curlar sina barn... Kvinnan erkände ju att hon aldrig fått lära sig städa och ta hand om ett hem... det fanns ju saker hon inte visste över huvud taget som dom flesta andra redan lär sig på 6-års verksamheten...

Tragiskt tycker jag att man inte lär sina barn det mest grundläggande som tvättning o städning...

• Smilie

Tycker inte man borde få ha barn om det ser ut så hemma...
    FY!

• Smaka Smaskens

Men det jag inte förstår är hur man vill ställa upp i detta program, själv skulle  jag inte vilja visa hur skitigt jag har det hemma, inte för att jag har det så skitit. Nog kan jag ha en dammråtta ligga bakom kylen och under spisen, men ändå.

(¯`'?.¸.?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.. Jonatan 010206 & Jesper 030418 ..?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.¸.?'´´¯)
  • Trynträ

Jo fast man tycker ju att mannen borde veta nåt då om inte kvinnan vet men han kanske hade blivit curlad han med. Hehe. Tycker dock att man borde inse att ett hus måste städas även om man inte behövt städa när man var liten. Hennes föräldrar borde ju ha använt dammsugaren nån gång emellanåt.

Det som jag tyckte var värst var nog egentligen att hunden fick mat på toaletten. Stackars hund säger jag bara.

Nyfiken gul skrev 2008-03-08 17:54:48 följande:

Ja där ser man hur det går när man curlar sina barn... Kvinnan erkände ju att hon aldrig fått lära sig städa och ta hand om ett hem... det fanns ju saker hon inte visste över huvud taget som dom flesta andra redan lär sig på 6-års verksamheten... Tragiskt tycker jag att man inte lär sina barn det mest grundläggande som tvättning o städning...
  • Smaka Smaskens

haha villken stavning. Sorry

(¯`'?.¸.?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.. Jonatan 010206 & Jesper 030418 ..?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.¸.?'´´¯)
  • Trynträ

Undrar om inte det var bekanta till dem som anmälde de till programmet. Visst sa de att de hade mycket besök? Jag hade nog vägrat att äta där om jag blev bjuden.

Smaka Smaskens skrev 2008-03-08 17:59:47 följande:

Men det jag inte förstår är hur man vill ställa upp i detta program, själv skulle  jag inte vilja visa hur skitigt jag har det hemma, inte för att jag har det så skitit. Nog kan jag ha en dammråtta ligga bakom kylen och under spisen, men ändå.
  • Maria40

Nu fick de det städat och fint. Undrar hur det ser ut om sex månader?

• Carr0n
    Nyfiken gul skrev 2008-03-08 17:54:48 följande:
    Ja där ser man hur det går när man curlar sina barn... Kvinnan erkände ju att hon aldrig fått lära sig städa och ta hand om ett hem... det fanns ju saker hon inte visste över huvud taget som dom flesta andra redan lär sig på 6-års verksamheten... Tragiskt tycker jag att man inte lär sina barn det mest grundläggande som tvättning o städning...
    Fy vad äckligt! De borde inte få ha barn i den miljön. Skrikandes

Det där med tvättning och städning hade vi prov på i skolan tom! I hemkunskapen. Borde alla ha.
  • Analoga
    Trynträ skrev 2008-03-08 17:51:23 följande:
    Nån mer som såg programmet om familjen som fick hjälp med att röja rent sitt hem i torsdags. Gisses säger jag bara. Hur kan man låta det gå så långt. Det var ju vidrigt hur de hade det med djur i besticklådan, matrester och hundhår överallt. Hur kan man stå ut att ha det så?
    De är helt enkelt inte friska i huvudet. Det borde byggas någon form av gruppbostad för sådana grisiga människor. De är inte kapabla att ta hand om ett hem. De förstör och grisar ner så den dagen de flyttar måste det totalsaneras
  • Trynträ

Ja ett återbesök om några månader skulle vara intressant.

Maria40 skrev 2008-03-08 18:08:13 följande:
    Nu fick de det städat och fint. Undrar hur det ser ut om sex månader?
Svar på tråden Skitigt hemma