• Trynträ

Skitigt hemma

Nån mer som såg programmet om familjen som fick hjälp med att röja rent sitt hem i torsdags. Gisses säger jag bara. Hur kan man låta det gå så långt. Det var ju vidrigt hur de hade det med djur i besticklådan, matrester och hundhår överallt. Hur kan man stå ut att ha det så?

• Svar på tråden Skitigt hemma
  • svensdotter

avsnittet finns på piratbay.org att hämta o titta på.

Jag tycker det är skit tråkigt att städa..
    blev uppväxt på en "soptipp" fick aldrig lära mig städa...
    men tack vare det städar jag varje kväll eller dammsugar o torkar golv varje kväll..
    vi har hund osm mögar ner rätt bra..sen kryper vå madame o jag vill hon skall ha rent golv att ta sig fram på.
    Är även bacill rädd så det är spitande lite här o var...
    och säng kläderna byts en gång i veckan.
    allmänna städ dagen är om torsdagar..då åker allt ut mattor täcke kudddar o här dammas och torkas o vädras o allt.

• Vifsla

svensdotter: Du får gärna ta dej an mitt hem oxå. Min mamma är städerska och tar verkligen med sej jobbet hem. Och inte städar jag hälften så mycket som du för det. Keep up the good work!!

• hemmafrun

Jag har inte sett det pogrammet eftersom jag bor i USA men det är fruktansvärt att det finns folk som behandlar sina barn så!!!
    -Ja ni läste rätt, det är i mina ögon sett barnmisshandel om man "tvingar" sina barn bo skitigt.
    Dessutom är man en bra förälder om man inte håller undan och lär sina barn ansvar?!
    Man behver givetvis inte vara en städ martyr men att ha det skitigt hemma är inte bara ohygieniskt utan oxå en dålig inverkan på barnen.
    -Vågar de ta hem vänner tro?
    -Hur tror ni att de barnen blir behandlade i skolan om de doftar smuts etc?
    Med mina år som hästägare har jag många gånger varit i djurhem med barn som fullständigt springer i skiten för att föräldrarna givit upp hoppet om hemmet bara för att de är så självupptagna av sina g
    hobbys etc.
    Grrr morr för skitiga hem.

• Elle83

Snillis: jag håller med dig! Men jag kan tycka att det är knepigt att människor ens söker in till såna här program där man ska visa upp att man inte är kapabel att sköta sitt eget hem.

Jag skulle då ALDRIG utsätta mig själv eller min familj för såna förnedrande program som tex. det här städprogrammet!
    Jag skulle hellre lägga alla min sparpengar på att anlita städfirma som kom och städade i det tysta...utan att resten av sverige får veta hur det sett ut hemma hos oss!

• Sockerpinglan

Ja, det är väl ändå drömmen att kunna anlita en städfirma för vår och höststädning...

mammamammamammamammamammamammamamma....
  • svensdotter

det är inte så svårt att hålla ording..där man tar en sak lägger man också tillbaka den...
    lyssna till musik vädra
    jag är nog ensam om att tycka det är skoj att städa...
    (nja INTE alltid)

• Vifsla

svensdotter: Nog är det roligt att städa, speciellt när man fått in rytmen. En bok på cd och ett par trådlösa lurar är toppen, då händer saker nästan utan att man hinner tänka på det.

• Lotten

Städa gör jag gladeligen när jag e ensam hemma för då har jag inga andra som måste springa runt mina ben. Jag sätter på musik på lite högre volym och sen går det undan =) tycker om att ha det städat runt mig

• Åke Vilse

Mannen i det första av snittet borde ha fått vård. Ingen frisk människa släpar upp så mycket skräp i en liten lägenhet.
    Inte ens hans mamma ville ju komma och hälsa på honom!
    Det är sjukligt att samla så mycket.

Barnfamiljen måste ju som sagt haft det skitigt och stökigt när de blev utvalda. Jag tror inte att tv skulle låta oss vara med om de kom hit, inte ens när det ser ut som värst i mina ögon här hemma är det i närheten av det som visas på tv.
    Ett hem gror inte igen på 2 veckor. Från perfekt till soptipp... Tror jag inte på.

Fattig är inte den som har lite, utan den som aldrig kan få nog
Svar på tråden Skitigt hemma