Inlägg från: lillamuan |Visa alla inlägg
  • lillamuan

kipar efter luft och hyperventilerar

på natten låter min 3 veckors baby konstigt.. hon lixsom kipar efter luft och andas snabbt när hon sover.. och väser o har sig.. precis som om hon drömmer.. sen då o då låter de som om hon glömmer bort att andas och drar in massa luft som om hon hållt andan.. jag fråga på bvc men hon sa att de e ingen fara eftersom hon bara gör de på natten eller när hon sover.. jag kommer ihåg från mina småsyskon att dem väste o hade sig osså men tänkte mest kolla om fler bebisar gör så? så jag kan vara lite lugn

• Svar på tråden kipar efter luft och hyperventilerar
  • lillamuan

man kanske ska ringa sjukvårdsupplysningen o kolla då?

• lillamuan
    Flickan och kråkan skrev 2008-03-09 08:50:46 följande:
    Min lill-plutt har gjort så sedan han föddes. Också bara när han sover. RS-infektion så låter det ju mer som de inte kan andas eller får kämpa för det HELA tiden. Hemma hos oss låter det inte som han inte kan andas - det bara låter om honom mycket, precis som om han drömmer och oregelbunden ibland snabb andning.
    ja precis så.. de e ju inte hela tiden utan bara när hon sover.. precis som om hon drömmer konstigt..
  • lillamuan

nej för hon mår ju inte dåligt hon vaknar inte ens.. medans jag o sambon flyger upp i sängen när hon flåsar till och typ kipar eftre luft

• lillamuan

men asså hon äter som vanligt och är inte hängig och visst nyser hon men de har jag läst att många små bebisar gör?
    sover mycket gör hon men hon är ju bara 3 veckor när hon väl är vaken är hon pigg...
    feber har hon inte..
    usch nu blev man rent nervös ju-... ska vänta tills sambon vaknar så vi kan ringa in o kolla

• lillamuan
    Svar på #12
    okej.. men hon kräker aldrig har bara kräkt 2 ggr i sitt liv och det var för att hon fick för mycket mat.. sen är hon supersvår att rapa..
  • lillamuan
    Krisselina skrev 2008-03-09 09:05:20 följande:
    TS, verkar som att du tar väldigt lätt på det här. Jag får ont i magen när jag läser dina inlägg.. Som jag skrev tidigare behöver det inte vara något allvarligt, och jag är säkert ärrad för livet pga det vi precis gått igenom. Men din flicka är 3 veckor gammal. Hade det vart mitt barn hade jag definitivt kollat upp det! Är det verkligen normalt att de "ska/kan" låta så? Minns iaf klart och tydligt att när min flicka var så liten lät hon "tyst" när hon sov. Hade hon rasslat och kippat efter luft hade jag blivit jätteorolig. Och jag är för övrigt ingen hönsmorsa ;)
    VAA??? tar inte alls lätt på det hära.. jag är ju supernervös..
  • lillamuan

klart jag ska ringa in o kolla.. att jag skrev här var mest för o se om fler bebisar låter när dem andas.. naturligtvis tar jag mitt barn på allvar! blir faktiskt sårad när folk skriver så.. jag struntar väl inte i om mitt barn har andningsbesvär!

• lillamuan

okej.. ska ringa in o kolla...
    men hon är som vanligt och äter ordentligt (hon lever vid bröstet haha) och beter sig som vanligt, men kipar efter luft när hon sover detta gör hon ALDRIG när hon är vaken..
    men de e ju bäst och ringa in..
    tack för o alla svar! (och NEJ jag STRUNTAR INTE i mitt barn) jag måste ju ifrågasätta och förklara när jag får svar!

• lillamuan

och hon kipar inte varje gång hon sover!

• lillamuan

haha  herregud! har  ringt  nu... de e  helt  vanligt  att  bebbar  gör  så  när  dem  sover..  hade  det  varit  astma  eller  rs-virus  hade  detta  även  hållt  på  under  dagen när  hon är  vaken  och  inte  bara  under  nattetid  när  hon  sover..  så  de e  normalt..  men  tack  ändå

Svar på tråden kipar efter luft och hyperventilerar