Svar på #32
Naturligtvis så finns det människor som kanske förstorar saker i dina ögon, men allas erfareheter är olika och genom sina erfarenheter får man en större medvetenhet. Om du visste hur många som tvekar inför sjukhusbesök när vi som har barn som har varit rejält dåliga skriker rakt ut åk till läkaren, så skulle du bli förvånad. Dina erfarenheter är att detta inte är något att bry sig om men det är inte samma sak som att det är den erfarenheten jag har

. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag sökt hjälp bra mycket tidigare än vad ajg gjorde, detta kan jag än idag ha dåligt samvete över. Men för att du ska förstå så ska jag berätta min historia om min dotter då 1½ år gammal.
Hon hade länge hostat, då jag själv är astmatiker så frågade jag läkare om det kunde vara dotterns problem. Svaret jag fick: -Jag har varit barnläkare i 15 år och barn under 2 år får inte astma!

då frågade jag om det kunde vara lunginflammation eftersom hon hade feber och väste/rosslade. Läkaren svarade: -Barn som har lunginflammation springer inte. Nehe vad skulle jag då säga, han tog inga prover utan lyssnade enbart. 3 dagar senare åkte vi in akut då var hon slö åt inte, hängde bara i famnen, hon hade kraftig dubbelsidig lunginflammation och konstaterades ha astma,

direkt upp till barnkliniken och inläggning med täta inhalationer under 1 veckas tid. När vi sedan senare åkte till läkaren vid tidigare tidpunkter i sjukdomsförloppet och en annan läkare lyssnade och inget hörde så berättade ajg att hon var 4-5:e andetag lät som hon pressade ut luft. Läkaren: - Jaha då ska vi göra lungröntgen, så här fortsattedet under 1 års tid innan hennes medinering gjorde nytta som den skulle. Jag tror idag att hon hade astma tidigt, långt innan hon fick lunginflammationen första gången, hade jag lyssnat på mig egen intuition hade hon inte behövt vara lika dålig, tyvärr är det så att inom sjukvården får du slåss med både näbbar och klor för att få den vård dina barn förtjänar.