Inlägg från: Krisselina |Visa alla inlägg
  • Krisselina

kipar efter luft och hyperventilerar

Eh, jag tycker verkligen INTE du bara ska ignorera det och jag blir förbannad på bvc som bara bortfärdar sånt. Andningsproblem ska man ta på högsta allvar!!

Jag vill inte skrämma upp dig allt för mkt nu, men bara tala om hur allvarligt det kan bli. Min dotter låg precis nedsövd i respirator pga andnöd. Hon hade rs-virus och krupp samtidigt som gjorde att hon svällde igen totalt i halsen.

Jag tycker du ska ta henne till en riktig läkare som får lyssna på henne.

Lita alltid på din intuition
  • Krisselina
    lillamuan skrev 2008-03-09 08:47:10 följande:
    man kanske ska ringa sjukvårdsupplysningen o kolla då?
    Ja det tycker jag absolut. Hon är så pass liten oxå så det skulle jag verkligen göra. Det behöver inte vara något allvarligt, men det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra?
  • Krisselina

TS, verkar som att du tar väldigt lätt på det här. Jag får ont i magen när jag läser dina inlägg.. Som jag skrev tidigare behöver det inte vara något allvarligt, och jag är säkert ärrad för livet pga det vi precis gått igenom. Men din flicka är 3 veckor gammal. Hade det vart mitt barn hade jag definitivt kollat upp det! Är det verkligen normalt att de "ska/kan" låta så? Minns iaf klart och tydligt att när min flicka var så liten lät hon "tyst" när hon sov. Hade hon rasslat och kippat efter luft hade jag blivit jätteorolig. Och jag är för övrigt ingen hönsmorsa ;)

• Krisselina
    lillamuan skrev 2008-03-09 09:06:41 följande:
    VAA??? tar inte alls lätt på det hära.. jag är ju supernervös..
    Okej, då måste jag ha missförstått.. Sorry :) Tyckte det lät som att du tog det lätt eftersom du skev att hon mår bra för övrigt osv.. Vill bara påpeka oxå att om man har krupp - så kommer det nästan alltid på nattetid. På dagarna kan dom vara hur pigga och "friska" som helst.
  • Krisselina
    elegi skrev 2008-03-09 10:07:41 följande:
    Fast vi har ju skrivit att vi inte skriver det för att skrämma upp henne även om det nu blir så, vi delar med oss av våra erfarenheter i ämnet även om de kan verka skrämmande så är väl det minst lika viktigt att de kommer fram oxå istället för att henens oro tystas ner som om det inte är något. Skulle du vilja ha det på ditt samvete om det visar sig att det är astma eller rs. Nej det vill väl naturligtvis ingen just därför skriver vi våra erfarenheter oxå och det är inte för att skrämma upp som jag gör det iaf utan enbart för att öka medvetenheten, ajg vet många föräldrar som känt på sig att något är fel men ändå fortfarande kämpar för att få rätt vård åt sina astmabarn för att medvetenheten även inom sjukvården är dålig.
    Precis så resonerar jag oxå. Har flera ggr sagt oxå att jag inte vill skrämma upp henne i onödan, men jag vill ändå dela med mig av mina egna erfarenheter.
  • Krisselina
    lillamuan skrev 2008-03-09 14:30:19 följande:
    haha  herregud! har  ringt  nu... de e  helt  vanligt  att  bebbar  gör  så  när  dem  sover..  hade  det  varit  astma  eller  rs-virus  hade  detta  även  hållt  på  under  dagen när  hon är  vaken  och  inte  bara  under  nattetid  när  hon  sover..  så  de e  normalt..  men  tack  ändå
    *host* Ja, det där tar jag oxå med en nypa salt.. Att hon skulle hållt på under dagen. Pyttsan, ibland undrar man om dom ens vet vad dom pratar om.

Men givetvis, det är ditt barn och du väljer bäst själv vad du gör av situationen.
    Jag har fått höra många ggr i vården att "det är inget konstigt". Nej, det slutade bara med att min dotter höll på dö..
  • Krisselina
    Musensmamma skrev 2008-03-09 15:10:40 följande:
    haha.....ja du du ser ju vad experterna skriver....Hon har Astma din dotter det har de smarta människorna här på Fl sagt!! Vad ska du med läkare till?? när man kan skriva en tråd här på Fl??? hahaha
    tss, jag har aldrig sagt att barnet har astma. Jag skrev bara att man inte ska ta så lätt på andningsbesvär, speciellt inte om barnet bara är 3 veckor heller.
    Sen har jag heller aldrig sagt att hon borde åka pronto till sjukhuset med henne. Och det är knappast barnläkare som sitter och svarar i telefon på sjukvårdsupplysningen.
    Jag skrev att man hellre ska ta det säkra före det osäkra. Thats it.
Svar på tråden kipar efter luft och hyperventilerar