Inlägg från: 3 vilddjurens mamma |Visa alla inlägg
  • 3 vilddjurens mamma

"godare" välling

Jag har tvilling tjejer på 19 månader. Tyra älskar sin kvällsvälling och sover sedan gott dom flesta nätter. Alice däremot tycker att välling smakar apa. Hon har alltid varit kinkig i maten. Dom dricker Nestle´s mild fullkornsvälling. Jag undrar är det någon som vet vilken välling som inte "smakar så mycket välling". Blir dyrt och tidsödande att prova hela sortimentet.

• Svar på tråden "godare" välling
  • 3 vilddjurens mamma

Alice föddes prematur, vägde 520 gr. Vi har haft det jätte tufft med hennes mat.
    Jo, hon äter gröt oxå. Dom två gångerna hon äter på natten men vi vill gärna att hon dricker lite välling precis innan hon går och lägger sig för att "stå" sig längre på natten. På kvälen är hon alldeles för trött för att sitta ner och äta gröt då.

Mumin: Tack för tipset, ska nog prova majsvälling.

• 3 vilddjurens mamma

Plusvälling? Vilket märke är det?
    Allt är värt att testas. Såååå drygt att gå upp och fixa gröt två ggr varje natt.

• 3 vilddjurens mamma

Ok! Bara en fråga till! Smakar plusvällingen likadannt som "vanlig" välling?

• 3 vilddjurens mamma

Då får det bli majsvälling. Ska köpa imogon och håller sedan en tumme på att det passar lilla loppans smaklökar.

• 3 vilddjurens mamma

Jag chansar, hon är inte hård i magen i vanliga fall, nästan åt andra hållet. hon kommer säkert inte att dricka mängder ändå.
    Får ha plusvällingen som en back up.

• 3 vilddjurens mamma

Mylla: Det är helt riktigt. Alice äter gröt två gånger på natten. Liten tjej=liten magsäck.

• 3 vilddjurens mamma

Nej, jag blir inte arg.
    Alice har till för ca 5 månader sedan varit läkar ordinerad att äta med jämna mellanrum även på natten. Jag har också funderat och påpekat att hennes kropp behöver vila på natten.
    Nu försöker vi få henne att sova mer och äta mindre på natten men det är lättare sagt än gjort. Man vill så gärna att hon ska sova men sen måste vi tänka på hennes vikt. Hon är 19 månader men väger bara 6 kg. Har även planat ut på tillväxt kurvan.
    Vill även tillägga att hennes tvillingsyster INTE äter på natten och väger 12 kg.

• 3 vilddjurens mamma

Oj, tack för alla tankar och ideer. Vilken djungel det är med mat till dom dmå. Ringa nestle´och semper var ingen dum ide´. Går det så går det.
    Ska göra det nu.

• 3 vilddjurens mamma

Semper hade bara prover på gröt och nestle var det så lång väntetid att jag orkade inte vänta.

Den nya kvällsvällingen med pasta. Har någon provat!
    Man skulle stå sig längre. Pasta ger långsamma kolhydrater.
    Men pasta i välling????
    Kan det vara nåt?

Svar på tråden "godare" välling