• 3 vilddjurens mamma

"godare" välling

Jag har tvilling tjejer på 19 månader. Tyra älskar sin kvällsvälling och sover sedan gott dom flesta nätter. Alice däremot tycker att välling smakar apa. Hon har alltid varit kinkig i maten. Dom dricker Nestle´s mild fullkornsvälling. Jag undrar är det någon som vet vilken välling som inte "smakar så mycket välling". Blir dyrt och tidsödande att prova hela sortimentet.

• Svar på tråden "godare" välling
  • Little Ms Chatterbox

Har du provat och blandat 50/50 ersättning?
    Eller "piffa upp" den med lite outspädd juice?
    Eller ge gröt i stället?

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Mumin

Nestlés majsvälling smakar inte välling, det smakar lite sötare och inte alls "mjöligt". Den är från 6 månader men min glutenintoleranta dotter drack den tills hon var 3 år. Dricker den förresten än ibland, ur mugg med sugrör, och hon är snart 5.

• Drakugglan

Varför kan inte hon få en portion med gröt istället?

• Mumin

Men, hör ni, hon frågar inte efter alternativ till välling... hon vet nog att barnet kan äta gröt...

• 3 vilddjurens mamma

Alice föddes prematur, vägde 520 gr. Vi har haft det jätte tufft med hennes mat.
    Jo, hon äter gröt oxå. Dom två gångerna hon äter på natten men vi vill gärna att hon dricker lite välling precis innan hon går och lägger sig för att "stå" sig längre på natten. På kvälen är hon alldeles för trött för att sitta ner och äta gröt då.

Mumin: Tack för tipset, ska nog prova majsvälling.

• snappi81

Min lilla älskar plusvällingen men tyvärr finns den bara på tetrapack så han får den bara på kvällen innan han ska sova..

• 3 vilddjurens mamma

Plusvälling? Vilket märke är det?
    Allt är värt att testas. Såååå drygt att gå upp och fixa gröt två ggr varje natt.

• snappi81
    3 vilddjurens mamma skrev 2008-03-09 19:52:04 följande:
    Plusvälling? Vilket märke är det?Allt är värt att testas. Såååå drygt att gå upp och fixa gröt två ggr varje natt.
    Det är Nestle som gör den, inte alls kornig som vanlig välling utan slät och mjuk i smaken.
  • Mumin

Plusvälling finns i pulver också, det är den första vällingen som heter så. Nestlé Plusvälling. Den smakar dock inte exakt samma, den i Tetra är slätare.

Majsvälling påminner mer om ersättning än välling i smaken. Som varm mjölk också. Helt klart värt att prova!

Svar på tråden "godare" välling