• immali

Vaniljmammorna i Göteborg

Ja, nu när alla har fått sina små sötnosar tar jag mig friheten att starta en tråd för oss FÖRÄLDRAR!

• Svar på tråden Vaniljmammorna i Göteborg
  • Linda1976

Tjohooo!!!! GRATTIS till oss allihop säger jag då!! Så skönt att allt gått bra för oss allihop! Jag och Alice hoppar på tråden direkt!

• HårdrocksMamma
    Ja jag och Dante är inte långt efter

Idag har älsklingen hunnit bli 1månad... så stor så fort.
    Njuter verkligen av livet just nu. Har en underbar fästman och SON, vädret är fantastiskt och folk har tagit på sig sommar-humöret

Trevlig helg alla mammor och bebisar!!!!
  • Kråkan77

bra Li!!!
    vad kul att tex fått en liten kille hon också. exakt en månad efter min theodor!
    kram på er så syns vi väl snart...
    /maria

• kanelia

kikar in och säger hej mitt i flytten med en Elliot fastklistrad vid tutten

Grattis till er alla andra som osså fått nu!

• Tex

Hej på er allihop! Tittar in en liten snabb sväng mellan amningsrundorna. Jösses vad någon så liten kan äta mycket och ofta. Har lagt in bilder på Caesar i mitt galleri nu också. Tänk att nu är vi mammor hela bunten . Är så otroligt fånlycklig och gråtmild just nu. Snart kan vi ses hela gänget med de små!

Kram

Therese

• immali

Jag är så glad att det har gått bra för alla!

Sitter med lillsnuttan i bärsjalen, det är verkligen jättemysigt. Den bästa bebisgrejen jag köpt.

Var på BVC idag, allt var i sin ordning. Läkaren ordinerade mig dock att äta fler och starkare järnpiller, hon var visst lite orolig för min hälsa. Jag får yrselattacker och känner mig allmänt hängig, men det hör väl till antar jag, med sömnbrist och bristande kost. Jag hinner ju inte laga ordentlig mat på dagarna! Hur mår ni tjejer, och hur löser ni ätandet på dagarna, lagar ni i förväg eller är det inga problem att hinna med?

Ja, svammel svammel... Måste nog lägga mig och vila ett tag...

• Linda1976

Erik är ju fortfarande hemma, så vi äter i skift - men på tors ska han jobba igen och då vete sjutton... Nu äter jag middag framför datorn för att vara effektiv och Erik gosar med Alice i soffan.. E lite nervös för när han ska jobba igen - hur jag ska lösa allt praktiskt....
    ALice gillar inte att vara ensam utan vill vara med hela tiden, och inte e hon så sugen på att sova på natten heller, men mellan 04 och tja... 9-11 så sover hon som en klubbad säl. Undrar om man ska försöka sig på AWs beryktade standardmodell.... Jag oroar mig också för att jag inte har tillräckligt med mat till Alice - hon får ju på BVCs inrådan lite tillägg, men frågan är hur mycket jag ger henne, skulle vilja ha genomskinlig unge, så jag kan SE hur mycket hon får i sig... USCH, som jag gnäller.... F´låt... KRAM på er!

• Amper

Hej hej

Bara jag som ännu inte hört av mig här inne. Lille Rasmus har liksom en tendens att vakna så fort jag loggar in på FL. Undras om han fick nog av den här sidan när han låg i magen

Linda, ifall du är orolig över hur mycket Alice får i sig, så kanske ett gammalt knep som mamma höll på med kan hjälpa... men det kan ju även ge alltför stor press, så känn efter själv. Hur som helst, någon gång då och då vägde mamma mig (eller vem av oss det nu var hon höll på och ammade) innan amningen, sedan ammade hon mig och efter det så vägde hon igen. Då fick hon lite koll på hur mycket jag ätit. Men jag tycker det låter prestationsaktigt... Tänkte bara berätta ifall det kan hjälpa

Säger som Linda, än så länge är min älskade hemma, så jag får lunchen lagad. Planen är dock att äta matlåda till lunch framöver. Vi brukar alltid äta lagad middag på kvällarna och då lagar vi så att det blir varsin matlåda också.

Än så länge tror jag att vi är lite bortskämda, för Rasmus är hur snäll som helst och sover några timmar på förmiddagen och några timmar på eftermiddagen i sin vagga. Så då finns det tid till annat

Kram på er allihop!
    Förlåt att inlägget blev så långt! Svamlig, jag??? Inte alls...

• Linda1976

Jo, Erik har faktiskt konstruerat en våg av hushållsvågen och locket till elskåpet, mycket piffigt! KRAM!

• Kråkan77

Stackars dig linda! Gud vad jobbigt att inte ha nog med mat. men pröva och väg henne. Då får du säkert bekräftat att hon får i sig tillräckligt. Men varför har BVC rått dig med tillägg för Alice?
    Kram på er alla!

Svar på tråden Vaniljmammorna i Göteborg