• immali

Vaniljmammorna i Göteborg

Ja, nu när alla har fått sina små sötnosar tar jag mig friheten att starta en tråd för oss FÖRÄLDRAR!

• Svar på tråden Vaniljmammorna i Göteborg
  • Kråkan77

Hej på er allesammans!
    På tal om dop... Jag har en alldeles underbar dopklänning (70 år gammal som gått i arv) men Theo är för stor för den. Han kan nog ha den om man sprätter upp armarna men det är ju lite synd på en sådan gammal klänning. Alternativet ät att döpa honom i hans nya getingdräkt från Kallikå. Den är HELT LJUVLIG!! Gå in på mitt krypin och se bilden. Den är lite stor än men ack så fin. kram kram

• Linda1976

Hej! Dopet gick finfint. Alice skötte sig, som det A-barn hon är haha. Hon gav inte ifrån sig minsta pip i kyrkan, somnade t o m på slutet. Hon verkade gilla prästen skarpt, hon smajlade upp sig ordentligt
    Efteråt var det ju doplunch hemma hos pappa och hans sambo Margareta. Vi (dvs pappa ) bjöd på varmrökt lax, sparris, nypotatis och romsås. Till efterrätt blev det rabarberpaj, björnbärspaj och glass/vaniljsås.

Rhapsody var ok. Jag hade aldrig betalat 500:-/biljett, men för att vara gratis var det bra. BMW hade egen avdelning med snittar och vin, kaffe och kaka och en liten konstutställning, så det han vi med också, trots att det var köer ut på E6:an trots att vi körde hemifrån kl 17, det började 19,15...
    Lite väl mycket pianoklink för min smak, men jag gillar ju Henrik Hjelt och han den andre som spelar Rolf Nygård. Nanne Grönvall liknar ett litet troll!

KRAM på er!!

• Linda1976

Maria: Piffig dräkt!! jättecool!!

Alice hade förresten samma dopklänning som jag hade, stickad av min mormor. Tunn, tunn i bomullsgarn. Lite 70-talig, men söt ändå

• Linda1976

Ja precis!! Såna i brun plast, med hår i olika färger!

• immali

Hur har ni det alla vaniljmammor?

Här rullar det på. Höjdpunkten idag var när Alva kräktes rakt ner i vattenkokaren. Nice... Inbillar mig att hon siktade och tog sats ordentligt.

• Linda1976

Här rullar det också på! Mamma kommer i helgen, 2 bröllop i bekantskapskretsen i sept (3:e och 24:e) med därtillhörande svensexor&möhippor... Vi ska ha en liten middagsbjudning för en gammal kollega till mig+hennes man nästa lördag.... Tja, höstalmanackan börjar bli upptagen
    Imorgon kommer en Malmökompis hit och hälsar på, hennes syster bor också i Gbg, så hon bor hos henne, därefter ska vi ut och kolla på smoking till Erik Långben-och arm, det är svårt att hitta kläder i vanliga fall till honom, hoppas smoking e lättare....

På kvällen ska jag ut PÅ EGEN HAND tillsammans med en kompis. Lämna Alice med Erik 2-3 timmar själv känns konstigt, även om jag vet att de klarar sig utmärkt!

KRAM!!

PS. Li: Det är tur att våra bebbar e söta iaf

• kanelia

Hej på er! Nu har jag internet igen efter att ha flyttat, så nu ska jag försöka hänga med här lite bättre!
    Hur har ni det med era små?

• immali

Hallå hallå!

Måste berätta att jag har börjat ge Alva smakisar nu!

Hon har fått smaka en tesked mosad banan med bröstmjölk tre dagar i rad, och hon älskar det. Tyvärr verkar det som hon blivit lite förstoppad av det, så jag ska pausa ett par dagar, och kanske prova med lite katrinplommonpuré.

Hon gapar och sväljer utan problem, ser glad ut och sträcker sig efter skeden.

Hade tänkt börja med potatis, det sägs ju att det är lättare att vänja sig vid det söta så man ska ta det "tråkiga" först, men det är ju inte bra med färskpotatis heller p.g.av solaninet.... Har köpt en bakpotatis, ska testa den kanske.

Oj nu vaknar hon... Vi hörs tjejer!

• Linda1976

Vad skoj att gulle-Alva fått prova riktig mat! Jag längtar till Alice också får. Erik tycker vi ska vänta till 6 mån, men vi har ju redan förstört henne för all framtid med ersättning så... (på tal om alla hysteriska trådar här inne).

Just nu sitter min lilla mams i bilen påväg hit, och Erik är hos frisören (han hade samma frilla som Hulken när han gick, hoppas det ser bättre ut när han kommer hem )

Hoppas att allt e väl med er!

Anette: Hoppas det löst sig med skjortorna!

KRAM!

• Linda1976

Hejhej!! Snart är väl alla tillbaka efter diverse semestrar? *hoho* Vi måste ju ses snart!

• Tex

Hej allihopa,

Ja jag tycker som Linda att snart kan vi väl se till att ses igen?

Vi har haft en toppensemester med besök hos släkt och vänner i Värmland och Skåne. För en vecka sedan började Caesar skratta på riktigt med ljud och allt. Att någonting kan låta så underbart. Så nu gör jag och Åsbjörn allt vi någonsin kan för att få honom att skratta .

Vad kul att få ge smakisar, det längtar jag efter.

Kram på er!

• Väntarochlängtar

Linda1976-Jaaaa-det löste sig med skjortor IDAG! Och vi ska ha dop nästa helg ! Puh! Min man vill ju inte ha dopklänningar på dem (killar har inte klänningar ) Det var en tjej som tipsade mig om att Cubus hade vita skjortor och Cubus finns numera i Borås så jag har varit där och shoppat idag

Det skulle vara trevligt och ses igen-tycker jag som bara har varit med en gång hittills Så jag är väl ingen "riktig" vaniljmamma

Våra killar har också börjat få smakisar och det är mer mat utanför än innanför munnen... MYCKET tvätt blir det!

Svar på tråden Vaniljmammorna i Göteborg