Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Mera Smink Smink Smink!

Så nu har vi varit igång i ett år. Helt fantastiskt! Så alla gamla och alla nya entusiaster, nu pratar vi smink!

I tråden så pratar vi om allt som rör smink, hudvård, hårvård, bästa internetsidorna, tekniker och trender. Med andra ord, allt som vi tycker är kul.

Alla är välkomna, vill du ställa frågor eller dela med dig av dina bästa tips så är det här du gör det.

Jag vill börja tråden med min vision av min "vår-look" i år. Jag kommer att satsa på en ljus och skir look, ljusa färger som får mig att tänka på vanilj och kolasås. Den dramatiska looken med mycket sotat och mascara älskar jag, men nu så längtar jag efter något nytt och friskt. Min idé är inte så lite inspirerad av Make up stores I Do-kollektion som jag föll som en fura för. Förälskeles är total.
    Som bas har jag en mineralfoundation från i.d. Jag gillar när basen ser naturlig ut och samtidigt vårdar min hud. På kinderna och längs hårfästet så sveper jag lite bronzer. Färgen jag väljer är matt och ger bara någon nyans mörkare än vad jag har naturligt, den ska bara ge ngn nyans mörkare. Färgen jag gillar är Marseille från FACE.
    På ögonen så väljer jag att grunda med en primer, eller dignity från FACE om jag vill ha mer skimmer i skuggorna. På halva ögonlocket närmast näsan lägger jag Muffin, MUS, sedan lägger jag Lingerie, MUS, på andra halvan och jobbar ihop dem. I globlinjen lägger jag en rosa skugga, även den från MUS o heter Rose, vill jag ha ännu ljusare look använder jag NARS orgasm, vilket egentligen är en rouge. Vill jag istället ha lite mörkare så har jag en brun skugga i globlinjen, t.ex. kakao från Mineminerals.org. Vill jag ha lite extra skimmer så sveper jag mango tango från PL över hela mejken. Så naurligtvis så förstärker jag fransraden med brun eller svart kajal/eyeliner. Det viktiga är att sudda ut den lite så den inte blir för hård mot den mjuka mejken. Avslutningsvis så tar jag en omgång med mascara, just nu har jag Max Factors Masterpiece som favorit. Undrefransraden markera jag helst med Lingerie.
    För att looken ska få det där lilla extra så gäller det att ha en snygg rouge. Har jag NARS Orgasm i globlinjen så har jag även den som rouge. Det är min favorit bland ALLA mina favoriter. Den rougen skulle vara det första jag skulle rädda vid en eldsvåda. Har jag inte den i globlinjen så använder jag Lingerie som rouge. Den är aprikos så den blir jättefin på kinderna när man vill ha en skir look.
    På läpparna har jag ljusrosa gloss eller ett mkt transparent läppstift, t.ex. Crown från MUS.
    Som pricken över i så sveper jag ett guldigt löspuder över hela ansiktet. Det ger huden lyster utan att man ser ut som om man blivit polerad till frukost. Jag gillar Gold Shine från FACE.

Är du nyfiken på fler av mina make uper så kolla gärna in min blogg. Jag försöker att förklara hur jag gör steg för steg.
    www.svalmarkskan.blogg.se

Så ska vi ha några länkar.
    Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    fyrinnae.com
    madminerals.org
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com
    taylermademinerals.org

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    kissandmakeupny.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

På den här sidan hittar du information om innehållet i mineralsmakeup:
    people.delphiforums.com/tracikenyon/IngredList22405.html

Nu ska vi se... var det allt? Jo, den förra tråden så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m27778349.html

Så där... nu är vi igång!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-01 14:35
    TEMA-sminkningarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m31303679.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 22:48
    Ännu en länk...
    www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm

• Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2008-03-10 12:39:12 följande:
    Frida: Hur stor skillnad blir det med Mineral VIel, från ID?Jag är SÅÅ Nöjd med foundationen men funderar på att köpa MV men är osäker ialafall =/
    Mineral Veil är a och o för en bra bas tycker jag. Jag använder den innan foundation för att förhindra att foundation lägger sig i porerna och gör att de blir alltför synliga. Jag har den även efter för att fixera foundationen och ge en matt yta. Löspuder suger upp fett så det förhindrar att man blir blank.
    Jag köper mitt i.d. på hqhair men där är det inte billigast. Du kan hitta det billigare på ebay. Jag köper därifrån eftersom jag ofta ändå ska köpa andra grejer där o då passar jag på. Mineral Veil är lika dryg som foundatonen.
  • Fridapida

Nu så... jag har lagt ut ett nytt inlägg i min blogg.
    Jag har tenta igen redan nästa vecka så det blir inte mycket tid till smink. Men en bild finns. Det är en sotat mejk.

• Fridapida
    evenflow skrev 2008-03-11 23:53:24 följande:
    En Dermalogica-fråga; fick hem ett kit fr Jersey Beauty idag, kul! Men känns konstigt att inte 'ta bort' ansiktsvattnet m bomull efter man sprayat på det! Men det kanske bara är en vanesak...?
    [/citat]evenflow: håller med dig där. I början sprayade jag på en bomullsrondell och tog i ansiktet. Nu har jag börjat med att bara spraya rakt i ansiktet, men för det mesta hoppar jag över den helt o hållet. Tycker inte det gör nån skillnad om jag tar det eller ej. Ni andra som anväder multi active toner, vad tycker ni den hjälper?
    Ansiktsvatten ska inte tas bort. Det gör man ju inte när man använder en bomullspad heller. Jag sprayar rakt på!
    Ansiktsvatten använder jag för att huden lättare tar upp fuktcremen, jag tycker att min hy blir mer balanserad. Huden blir dessutom lite uppfräschad. Här kan ni läsa lite info.

www.dermalogica.se/produkter/produkter.asp&produkt=multi%2Dactive+toner&type=lrg
  • Fridapida
    Grynet81 skrev 2008-03-12 08:31:03 följande:
    Hjälp.. Ett litet i-landsproblem har uppstått.. Jag har märkt att på kinden närmast min näsa har mina porer blivit större!! Min foundation läggar sig i och jag är helt prickig efter ett par timmar. Usch! Vad är det jag behöver nu i 1a hand?? Primer? Pore minimizer? Annat? Damn, jag tror graviditeten börjar sätta sina spår! Min hy är inte vad den brukade vara! dvs problemfri!
    Men välkommen till klubben!
    Jag döljer det så här:
    1. Vänta helst 30 min efter jag smörjt in mig att börja lägga foundation.
    2. Lägga pore minimizer serum, Clinique. Den minskar väl inte porerna så mycket, men huden blir matt.
    3. Primer, slätar ut.
    4. Cliniques Pore minimizer instant perfector. En pudrig kräm som fyller i porerna så att inte foundationen kan lägga sig däri, men lägger sig inte som smuts.
    5. Ett varv löspuder innan jag lägger mineralfoundationen. Mineralsmink tillåter din hud att andas, vilket är bra. Har man en täckande foundation så blir det istället små hål vid porerna. Fixera med ett löspuder.
    6. Man kanske får bättre på löspudret under dagen, jag gör det nästan aldrig.

Så gör jag.
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-03-12 08:47:28 följande:
    Jag rekommenderar Estée Lauders idealist som minskar porernas storlek, inte bara döljer dem. Förutom att jobba med porerna jämnar serumet även ut hudtonen. Man applicerar serumet efter rengöring och ansiktsvatten, innan dagcrèmen. Mer info finns på Estée Lauders officiella webbplats: tinyurl.com/ys3k3v
    Jag har känt på den lite grann... OMG! Jag vill verkligen ha! Men den är hutlöst dyr. Men jag måste måste måste ha den!
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-03-12 09:10:09 följande:
    ... å doften... den luktar underbart också! Jag är frälst
    Jag med, jag vill verklgien ha den. Typiskt att man inte blir rik som student. Jag vill ha såååå mycket!
  • Fridapida
    Grynet81 skrev 2008-03-12 10:11:54 följande:
    Tack för svar. Har lite brottom hinner inte diskutera Har iaf vågat mig på att lägga upp dagens smink i galleriet. Kommentera om ni vill.. Det är iaf celebration o eclipse
    Vågat? Du är bland vänner, vi lägger ut sminkbilder hela tiden! Det är ju jättekul att få se varandras mejker. Jättefint tyckte jag.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2008-03-12 10:18:45 följande:
    haha ne och jag vill ha såå mkt också! Min lista e typ hur lång som helst.. .:Mineral Viel (MÅSTE HA!)Freeze 24/7 icecrystals Peeling (den har ju fått sjukt bra recensioner!)Dermalogica Intensive mousiser balance (stavning??!)En Puderborste (till MV, TIPS??!)Ögonskuggor från MUS (har typ en lista på 10 st ja bara måste ha.. *suck*)Jaja.. Och hur mkt pengar på kontot? 57 kronor!!!
    Jag använder en puderborste från The Body shop. Syntetisk och mjuk som en liten bit av himlen... Är inte jättedyr eller billig. Kostar väl mellan 250 till 300 kr.
  • Fridapida
    bergens skrev 2008-03-12 10:39:40 följande:
    Gud hvor duktige dere er med sminkLegger min fråga her och!Nån som har handlat frånwww.kakaobonan.com ??Prisene var så bra der,at jeg blir nestan tveksam..
    Jag har inte handlad av henne, så jag vet inte alls hur pålitlig sajten är. Någon annan?

Och tack, vi är en hel hög sminkentusiaster härinne! Men det finns alltid rum för fler.
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!