Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Mera Smink Smink Smink!

FunnyFairytale skrev 2008-03-22 22:48:36 följande:
    Oh,såg att några skrivit DiorShow,den använder jag med,fast nu har det kommit ut nya versioner också,jag måste alltid köpa den gamla.Den heter väl bara Diorshow va? de andra har nog tillägsnamn till den.
    DiorShow unlimited heter den väl?
  • Fridapida
    meuf skrev 2008-03-23 13:10:05 följande:
    Nu kommer jag med en déja-fråga igen: vilken rougeborste fördrar ni?
    Jag har en snedställd, angelbrush, från Japonesque. I början gillade jag den inte så mkt men nu tycker jag den är ok, men föredrar nog "vanlig" form. Jag använder även Flawless-borsten från i.d. ibland.
  • Fridapida
    Altair skrev 2008-03-23 16:21:01 följande:
    Har varit på landet några dagar - så härligt! Hittade hit någon gång när jag var inne på "skönhet o mode" och slö läste. Öppnade tråden och sedan var jag fast. Man lär sig så mycket av er!
    Tack för svaret.
  • Fridapida
    ScreamJP skrev 2008-03-23 16:31:42 följande:
    jag var inne på "skönhet och mode" när jag hittade hit, konstigt att de flyttar en tråd som verkligen är öppen för alla -det kommer ju till nya människor hela tiden även om inte alla är lika aktiva att skriva. Många vänder sig ju hit när de har frågor om smink och produkter de tänkt köpa. Min första fråga här handlade om sminktips inför en bröllopsfest i somras (fick fina tips från Fridapida och mycket komplimanger för min sminkning den dan) Sen dess är jag regelbunden läsare och mindre regelbunden skrivare (samt att sminkbudgeten har ökat en oproportioneligt stor del men det är ju en annan sak)
    Precis min tanke också! Kul förresten att sminkningen blev så lyckad.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2008-03-23 21:07:04 följande:
    Någon som "läst" boken Making faces av Kevyn Aucoin?Funderar på att införskaffa den!Hoppas ni får fina påsk ägg.En annan fråga när jag ändå har er på tråden :)Jag var på Kicks i torsdags och bad om hjälp med färgen på en foundation.Testade den i fredags och är INTE nöjd.Ser inte alls bra ut!Finns det nått man kan göra åt det eller är det bara snällt att le och lägga ut mer pengar på en annan nyans??Kram på er!
    Jag har en kompis som jobbade på Kick's ett tag och hon sa att de hade en rutin på det. OM kunden fått hjälp av personalen att plocka ut en nyans så byter de den om det är fel, men har kunden valt den själv så får de stå för sitt misstag.
    Jg vet inte om det är samma överallt, men det är ju värt att kolla.
  • Fridapida
    katrili skrev 2008-03-24 13:46:24 följande:
    åh va roligt med en sminktråd, smink är allti roligt, roligast är det nästan att shoppa det =) just nu har jag en "make up store-period"
    Vad roligt att du hittat oss! Välkommen! Vi är många som gillar make up store här inne.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2008-03-24 15:26:27 följande:
    Jo jag får nog göra det!Vet du vart man kan få tag på Lancomes La Base (primer)?Hittar den inte någonstans
    Aldrig hört om... Men Lancôme finns på strawberrynet.
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-03-24 14:36:29 följande:
    Hej på er och glad fortsättning!Har lagt upp dagens sminkning i galleriet. Ögonskuggan blev PL:s bubbelgum. Sedan testade jag Lancomes magie matte (en mousseliknande foundation). Fick en provburk på kicks. Den var jättebra. Fast jag håller mig nog till cliniques ett tag till. Behöver köpa mig en ny mascara igen. Har inte hittat någon som jag är 100% nöjd med. Förslag?Tycker många är bra men jag vill ha en perfekt...kanske har för stora krav
    Jag gillar verkligen att du inte har en så täckande foundation. Det är så fint när man ser fräknarna fortarande. Inget ser så fräscht ut som fräknar! Jag är barnsligt förtjust i prickigt sommarskinn!
  • Fridapida
    Pindus skrev 2008-03-24 16:03:55 följande:
    jag hittade också tråden på skönhet o mode o tycker den ska ligga där. Jag läste också länge innan jag skrev ngt :)
    Tack!

Jag har kontaktat dem, men inget svar... antar att det är för att det är helg?
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-03-25 17:02:42 följande:
    Imorse testade jag min Diorshow och den var bra, men det blev kanske inte en rättvis bedömning av hur den håller hela dagen eftersom jag gick ut i snöstorm direkt efter jag målat på den. Så fransarna har väl kanske inte lika snygg böj som imorse när jag målade på den. Skulle dock säga att Masterpiece MAX som jag oftast har ändå är i ungefär samma klass.
    Jag tror att om du avvaktar lite kommer du gilla den mer. De flesta mascaror blir bäst när de inte är helt nya.
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!