Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Mera Smink Smink Smink!

Knott skrev 2008-03-16 21:56:48 följande:
    Visst har IsaDora rätt bra budgetsmink. Men måste de ha så förfärligt tacky kampanjer jämt?? Deras modeller är så fult sminkade och även om färgerna i en kampanj är riktigt fina så har de ändå mejkat modellerna som värsta 80-talsbrudarna...
    Eller hur! Jag hatar deras hemska plastiga modeller. Det ser inte ut som de blivit sminkade, de ser bara animerade ut. Ögonfransar ser ut som billiga lösögonfransar från Buttricks.
  • Fridapida
    evenflow skrev 2008-03-16 21:58:17 följande:
    Äh, det är inte såå farligt, men ibland när jag inte hunnit vara inne och kollat på ett tag är det så mkt man måste läsa igenom. Jag får se till att kolla oftare istället, ha, ha.Såg att du också bor på 23 kvm, jag med, men sedan oktober, så min samborelation lades ner...

Jo, det blir det så klart!
    Jo, jag bor trångt... inte så kul. Men det har varit värre, jag o min fd sambo bodde på 25 kvm i 1,5 år. Svårt med lägenheter i GBG. Nu är det självvalt, jag studerar.
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-03-16 22:08:46 följande:
    Å så pastellig solnedgång i bakgrunden... det är faktiskt i klass med såna där planscher man hade i flickrummet på 80-talet med en stegrande vit enhörning mot blårosa himmel...
    Det är inte en dålig jämförelse... Det är stor skillnad på t.ex. Clarins o Dior vs på L'Oréal o IsaDora!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-03-16 22:23:33 följande:
    ja, och egentligen fattar jag inte varför! Hur svårt kan det vara att göra en snygg modern sminkning till reklamen?
    Det är ju urkonstigt. Jag har inte stenkoll, men det är ju L'Oréal som äger typ ALLA andra märken... Biotherm o Lancôme är jag säker på, men tror att det är fler. Så det har ju inte med det att göra.
    Men jag tänker... det har kanske mer med målgrupp att göra?
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-03-16 22:36:51 följande:
    Det kanske är lite medvetet att man ändå ska se att det är billigare, det är ju ett viktigt kriterium för ganska många. Det handlar ju om vad man vill sända för signaler med sitt varumärke. Men som du säger är det samma ägare bakom varumärken som L'Oréal och Lancôme, och de har ju också lite olika framtoning (men fortfarande inte så smaklöst som IsaDora).
    Nja, jag tycker att L'Oréals lipglossreklam är fruktansvärd! Det ser ut som om läpparna är typ lackerade, samtidigt som det ser ut som glosset rinner omkring. Men jag vet itne vilken reklam som är värst... de håller ganska jämn nivå.
  • Fridapida
    k girl skrev 2008-03-16 22:49:29 följande:
    L'Oréals reklam är mest bara... aggressiv, kan jag känna. Det är inte fantastiska kampanjer, utan det känns som om det ska räcka med att de har stora skådespelar- och modellnamn bakom sig. Min fästman frågade vad det var för skillnad mellan olika märken eftersom det kan skilja så i pris. Jag berättade då att L'Oréal äger Lancome. "Man vill ju göra så bra produkter som möjligt", invände han. Jag svarade honom att det är ju bra saker, för den prislappen. Man vet att man får bra saker för en hundralapp. Men man vet att man (i regel) får bättre saker för det dubbla.
    Man får ju lite vad man betalar för. I billiga produkter så finns det naturligtvis billiga ingridienser. Det är väl iofs så att man betalar ett överpris för mkt, men det gör inte mig ngt. Jag älskar lyxkänslan.
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-03-16 22:51:37 följande:
    ... den har jag nog inte ens sett, utan jag tänker mest på deras reklam för hudvårdsprodukter, schampoo och just mineralpudret med Penélope Cruz, nån annan makeupreklam vet jag inte om jag sett (någorlunda nyligen).
    Jo, deras reklamer är ju neutralare än många andra, det är helt sant.
  • Fridapida
    meuf skrev 2008-03-16 23:50:39 följande:
    Ja, kag får några konstiga italiensk eurodiscosångerska/porrskådis à la 80-tal-vibbar av de där hemska reklamerna. Men det kanske är lätt att sälja smink när fjortisarna tydligt kan se hur maken är lagd? Jag menar inget noggrant suddande där...
    Det är nog sant. Man ser ju verkligen rouget t.ex. Det är inte snyggt, men det är knallrosa.
  • Fridapida

Idag blir det ingen mejk, är hemma o tentapluggar (igen). Ikväll ska jag iofs iväg... då sminkar jag ju mig! Det ska jag försöka lägga ut.

• Fridapida
    Linny skrev 2008-03-17 11:21:28 följande:
    snyggt Känner mig bara fel idag Fel make och fel kläder Längtar hem till duschen *haha*
    Det är måndag... har ni lika tråkigt väder som vi här i Örebor, så är det en riktig pissmåndag. Vi har snöslask... är det möjligt? Efter allt det fina vårvädret... grrr

Jag ska träffa Honom ikväll, jag behöver lite inspiration! Vi ska bara vara hemma, men jag vill ändå vara lite fin. Några förslag?
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!