Inlägg från: adams morsa |Visa alla inlägg
  • adams morsa

Matigare kvällsmat tips?!

Jag hade velat få lite tips på matigare kvällsmål.
    Ingen middag, för det äter vi mitt på dagen, men det är bara så trist med dessa ständiga vanliga smörgåsar.

För så här ser vår dag ut nu ungefär,
    frukost med fil, ägg och smörgås
    mellis med frukt
    middag, vanlig lagad middag
    mellis med nypon/blåbärssoppa, rån/knäcke, fruktgröt ibland

sen är det kvälls mat. Middag vill vi inte ha för det äter vi mitt på dagen och inte bara vanliga smörgåsar heller, blir så likt, frukost och mellis då. Vill ha något matigare än vanliga mackor men inte lika matigt som middag.

Så ja, tips tack!!

• Svar på tråden Matigare kvällsmat tips?!
  • adams morsa

gröt är ett jätte bra alternativ, men blir lite tjatigt var dag. Varma mackor med lite köttfärs kanske, eller lite annourlunda pålägg är också jätte bra. fejkpizza låter intressant.
    melon och skinka, fruktsallad med keso känns inte så kvällsmataktigt, mer som mellis kanske... Likaså pannkakor iåme grädden och sylten... men man kanske kan göra dom lite matigare?

• adams morsa

fattiga riddare... hur ör det man gör det?? Doppar man i ägg och mjölk, sen steker och sen i kanel och socker?, kan man ha äggröra tilld et?

• adams morsa

Vad kan man ha till fattiga riddare då?

• adams morsa

okej... men, blir man mätt på det?

• adams morsa
    Linda1976 skrev 2008-03-10 15:00:02 följande:
    Det beror väl på hur många man äter
    [/citat]

Ja... Det e ju klart, hehe...
    Hertha skrev 2008-03-10 15:00:25 följande:
    [citat]
    En enkel soppa
    Som?? Ingen hejare på soppor men verkligen villig att prova på det!
  • adams morsa

miss Y skrev 2008-03-10 14:59:54 följande:

är jag lite extra hungrig på kvällen gör jag råggröt. mkt godare och mer mättande än havregrynsgröt. varma smörgåsar med mkt pålägg (t.ex. makrill i tomatsås eller svamp)omelett med bönor och kesocrepes: pannkakor med svampstuvning i och sen in i ugnen ett tagfiberpannkakor: på fiberhavregrynspåsen finns ett gott recept på nyttigare pannkakor. jag ät dem med bönor och keso.
    Ja pannkakor med keso hade ju funkat!!
  • adams morsa
    sherlock skrev 2008-03-10 14:58:55 följande:
    Pita bröd med fylling, tex kyckling röra eller tonfisk röra och lite sallad
    ja det lät gott!!
  • adams morsa

ja visst, det brukar bli runt 18

• adams morsa
    Svar på #23
    kesomackan och ägghålsmackan lät ju verkligen inte helt fel! Tacotårtan lät också väldans god!
    Tack!
Svar på tråden Matigare kvällsmat tips?!