• Hallonböna

Ur barnamun

Kanske finns det redan en sån här tråd? Men jag hittar ingen som är vid liv.

Jag älskar att läsa spalten "Ur Barnamun" när jag kommeröver Ica Kuriren nånstans.

Hade varit roligt om det finns någon som vill dela med sig av vad alla härliga ungar har kläckt ur sig!!

Jag inleder med vad min 6-åriga brorsdotter sa i helgen.
    Vi satt och ritade och pratade om ditten och datten. Sen ritade jag öron på en gubbe och hon sa att det var tur eftersom att annars skulle han ju inte kunna höra. Tänk om man inte kunde höra, det hade inte varit roligt.
    Då frågade jag vilket hon hade tyckt var värst: Att inte kunna höra eller att inte kunna se?
    Hon svarar då med bestämdhet:
    Att inte kunna se!!!
    Man vill ju inte trampa i en hundbajs!!

De flesta dumheter ditt barn gör, är ett misslyckat försök att göra nånting bra.
  • Svar på tråden Ur barnamun
  • ingensignatur

min 3åriga dotter sa häromdagen vid matbordet - Men när jag blir stor då, kan få en snopp då? snääääääälla?!?

• Hallonböna

:D

De flesta dumheter ditt barn gör, är ett misslyckat försök att göra nånting bra.
  • MizzTez

När min dotter var 2,5 år så var vi i stugan och fiskade. Jag vet hur tokig min dotter är i vatten så jag försökte lite halv psykologiskt förklara åt en 2,5 åring att inte gå nära vattnet, tillslut säger jag: "Här finns det så stora fiskar så de kommer och biter dig i tårna!" sa jag och tyckte jag var riktigt smart!
    Då vänder sig min lilla dotter mot mig, sätter ena handen i midjan, huvudet på tvären och säger "Mamma, fösök inget!!"
    Oj, där åkte jag på en nit! Överlistad av min 2åring.. *fasar för tonåren*

Nu är hon 5 år och jag orkar knappt vara med henne för hennes komentarer är bland det bästa jag vet! Får skratta åt henne jämt..

Här en dag så busade hon med min kille och så stampar hon han rakt på familjelyckan, då kollar hon på honom och säger "Du får ont av det där va?!" Samtidigt som hon stampar lite extra!!
    Kanske inte så kul för min kille, men hennes oskyldiga blick och finurliga leende gjorde allt så komiskt.

• Hallonböna

hihihi jag älskar sånt här

När jag var 5år skulle min 15år äldre syster passa mig vid ett tillfälle. Hon var då ganska nyförälskad och hennes kille Peter tyckte det var fruktansvärt jobbigt att de skulle ha med mig en hel dag. Men när vi hade "lekt" ett tag så säger jag rakt från hjärtat:
    -"Åååhh Peter!! Du ser precis ut som stålmannen!!!"
    Han hade inget emot mig efter den dagen

• Mälaröbo

Min dotter pillade på julgranen när hon var ca 1,5 år och pappa sa till henne upprepade ggr. Till slut satte hon händerna i sidorna, spände blicken på honom och sa: NEJ PAPPA! MAMMA TÄMMER!(bestämmer)

Min son (2,8 år) håller just nu på att testa endel svordomar. Oftast när han är ensam som tur är. Han kan sitta på sitt rum och säga: skit-jävlar, dum-jävlar osv, osv. Låter otroligt kul fast det får man ju INTE visa!

Härom veckan sa han till sin mormor: Du är DUM mormor! Tycker du, svarade hon. JA, svarade han, och FUL också!

• Hallonböna
    Mälaröbo skrev 2008-03-11 00:17:42 följande:
    Härom veckan sa han till sin mormor: Du är DUM mormor! Tycker du, svarade hon. JA, svarade han, och FUL också!
    Jag garvar ihjäl mig!!!

gu vad söt!!!
  • Dompans mamma

Hahah. Vad skojigt med en sådan tråd!

Jag har en massa. Både ifrån skolan där jag jobbar samt komentarer av sonen m.m...

Kan ta en av sonen nu på kvälls kvisten.

Han var tre år och skulle sova, vilket han inte ville.

Han gnällde hela tiden och ropade Mamma, maaaammaaaa!

Till slut blev han tyst, men bara för en kort stund då han sedan ropar, jag är sjuk!

Jag suckar, går in till honom och säger, Nej, det tror jag inte.
    Jo! sa han, jag vill till dagis Och ta tempen!

Jag sa att jag kunde ta tempen på honom här hemma då han sa att han inte ville det.

Jag sa då till honom:
    Vet du vad jag tror, jag tror att du har Jag är tre år och vill inte sova sjukan.

Då svarar han hastigt:
    Nej mamma, jag har, jag är tre år och vill sova i din säng sjukan!

Haha, vad jag garvade.

Kvicktänkt rackare.

Aja, kan ta en till...

Jobbade på en lågstadie särskola då en elev i särklassen fick gå in på rasten för denne inte skött sig ute.

Jag som hade min rast då tänkte att jag kunde ju ta min rast med honom. (Han är väldigt självgående)

Vi går in tillsamman i klassrummet och han sätter sig å leker med brio tåg då jag säger att jag bara skall gå och hämta kaffe i lärarrummet.
    Han säger då:
    Är det säkert att du kommer tillbaka?
    Ja, det är väl klart säger jag.
    vad bra, för jag känner att jag behöver lite kvinnligt sälskap! Utbrister han då. :)

• Grådan

Vår son sa härom dagen (han är snart 3) pekandes på sina farfar som skymde tv:n - Farfar-du SKA gå hem nu!! Ska man skratta el gråta då??

En annan grej var när han var med sin faster på ett lekland o han plötsligt inte ville leka mer och Hanna frågande varför?? Då svarade han- Det är för många tjejer här!!

• LaSexorcisto

Haha, det här var ju roligt!!

Min farmor passade min lilla hetlevrade kusin Ella, tror hon var runt tre då.
    Ella gjorde nått dumt och får en tillsägelse, då fräser hon på värsta smålänskan:
    "Hörredu!! Om man är gammal och ful...då ska man va dö!!"

=)

Svar på tråden Ur barnamun