• Hallonböna

Ur barnamun

Kanske finns det redan en sån här tråd? Men jag hittar ingen som är vid liv.

Jag älskar att läsa spalten "Ur Barnamun" när jag kommeröver Ica Kuriren nånstans.

Hade varit roligt om det finns någon som vill dela med sig av vad alla härliga ungar har kläckt ur sig!!

Jag inleder med vad min 6-åriga brorsdotter sa i helgen.
    Vi satt och ritade och pratade om ditten och datten. Sen ritade jag öron på en gubbe och hon sa att det var tur eftersom att annars skulle han ju inte kunna höra. Tänk om man inte kunde höra, det hade inte varit roligt.
    Då frågade jag vilket hon hade tyckt var värst: Att inte kunna höra eller att inte kunna se?
    Hon svarar då med bestämdhet:
    Att inte kunna se!!!
    Man vill ju inte trampa i en hundbajs!!

De flesta dumheter ditt barn gör, är ett misslyckat försök att göra nånting bra.
  • Svar på tråden Ur barnamun
  • Malinski 82

Sonen 2 år säger till min syster: Jag vill nulla, jag vill nulla!! Hon ser lite förskräckt ut och sneglar sen på mig. Han vill snurra, förtydligar jag.

När sonen var 1,5 gick det förbi ett par kvinnor med sjal på huvudet varpå sonen utbrister: Titta mamma, spöken!!

• KristenTjej84

När min lillasyster var liten och hon såg en bild på en ängel så sa hon: Titta, en flick-fågel!!:)
    Hon trodde också att delar av vårt radhus var gjort av popcorn, för att det är vitt!

• Judy

När jag var 4 var jag och mamma och handlade på affären, mamma stannade och pratade med en gammal dam hon kände och jag berättar för henne stolt att jag faktiskt ska på kalas till min killkompis på eftermiddagen.
    Hon säger jasså? Hur gammal blir han då? Jag tänker efter länge och sen säger jag "Jag vet inte, men han har i alla fall större huvud än mig"

• AnnaSa28

Min sjuåring som då var 4, var hos farmor över natten, hon förklarar för farmor att när hon blir stor så vill hon:
    "Ha örhängen, fint hår och så där långa tuttar som du farmor"
    Farmor skrattade men hade väl hellre hört stora än långa

• illoi1

en kompis var på badhuset med sin dotter . dottern vänder sig mott sin mamma och sätter båda sina händer lite under hennes mage och guppar upp och ner. liten bebis säger hon . nej sa hennas mamma . då tittar hon på sin mamma och guppar på magen och säger MYCET godis

• Meduziz

När jag var liten så bodde jag i Gävle med min mamma.
    En dag var vi ute på stan och det var massor med folk så jag vänder mig upp mot mamma, pekar på folket och skriker "Kolla mamma, Va MÅNGA jävlar!!"
    (en gävle bo, många jävlar?)

GBP 04-09-07 på DS - Jag har återfötts! Är 27 kg lättare nu!
  • illoi1
    Meduziz skrev 2008-03-12 22:09:54 följande:
    När jag var liten så bodde jag i Gävle med min mamma.En dag var vi ute på stan och det var massor med folk så jag vänder mig upp mot mamma, pekar på folket och skriker "Kolla mamma, Va MÅNGA jävlar!!"(en gävle bo, många jävlar?)
    asgSkrattande
  • Mamsis

En historia från en förskola jag jobbade på för ganska många(fler än jag vill tänka på )år sen.

Vi hade pratat om att mam inte skulle säga saker om varandras utseende för utseendet kan man ju inte hjälpa och den man pratar om kan ju bli ledsen.
    Detta hände då vi var på badhuset med de äldre barnen och en av pojkarna (vars mamma hade STORA bröst) säger till en av fröknarna: "Vilka små tuttar du har".
    Sen ser man hur han riktigt kommer på att man skulle ju inte kommentera andras utseende så han fortsätter som för att släta över:"Men de är långa!"

• Hallonböna
    så roligt att läsa alla!

jag lägger till lite som sönernas 6-åriga kusin har sagt:

Vi tittade på en film där de klippte några får och jag förklarade att man gjorde så för att de inte skulle bli så varma på sommaren... och innan jag hann gå vidare med vad man använder ullen till, så säger hon:
    -och så gör man sockervadd av alltihop!!

sen berättade hon att hon hade varit på en galleria med lekis och att de hade ätit där. Jaha sa jag, fick ni mat på gallerian? Vad gjorde ni mer då? Tittade ni på tavlor?
    -Nä det enda vi gjorde var att äta.
    -På en galleria? Jaha vad åt ni då?
    -Pizza!!

Galleria=Pizzeria
    De flesta dumheter ditt barn gör, är ett misslyckat försök att göra nånting bra.
  • ingensignatur

I släkten har vi en som jobbat på dagis, senare på förskola. Därifrån har man många skratt, tex:

-Varje gång min mamma tar av sig BH:n sjunger hon "släpp fångarna loss det är vår"

haha kul o möta den mamman sen o inte få skratta =)

• illoi1

mitt kusin barn såg en muslimsk kvinna ute och gick. hon hadde sån schal på huvudet. hon såg förskräkt ut sen skrek hon MAMMA TITTA EN PÖKE.. sen tittade hon en stund och sa sen ... eller kanse inte

hon sa oxo pizza affären

• Mälaröbo

Fick den här berättad av en förskollärare:
    En pojke verkade lite nere redan vid lämningen men ville INTE säga vad det var.
    han fortsatte vara moloken och vid lunch satte hon sig med honom för att försöka få honom att prata av sig.
    Förkolläraren: Vad är det som hänt, du verkar så ledsen?
    Pojken: Jaaaa...mamma och pappa bråkade i morse.
    F: Ojdå. Ja det är ju inte så roligt.
    P: Nej...mamma blir SÅ arg på pappa när han smetar snorkråkor under köksbordet.

Gissa om hon hade svårt att hålla masken när pappan hämtade ...

• Mamsis

OMG inlägg 32 gudars så pinsamt att vara fröken i det läget, men än mer pinsamt att vara förälder och kanske få veta vad barnet har sagt!!!

• sammetrocker

Lillebror va liten, kanske typ 5 år, när vi skulle gå på kinaresturang första gången hela familjen.
    Servitrisen är en blond, svensk tjej, och lillebror utbrister högt och väldigt förvånat: " Men MAMMA, det är ju inte riktiga kineser här!!" Mycket pinsamt, tyckte familjen...

• Hallonböna
    sammetrocker skrev 2008-03-16 20:02:31 följande:
    Lillebror va liten, kanske typ 5 år, när vi skulle gå på kinaresturang första gången hela familjen.Servitrisen är en blond, svensk tjej, och lillebror utbrister högt och väldigt förvånat: " Men MAMMA, det är ju inte riktiga kineser här!!" Mycket pinsamt, tyckte familjen...
    fick mig att tänka på när jag var med min 16år äldre syster på kinarrestaurang när jag var ca. 5år. När maten serverades bröt jag ihop totalt och började gråta, så pep jag så alla hörde: -Det här äckliga kan jag inte äta!!
  • MizzTez

Kom på en rolig sak..

När min dotter var kring 3,5 och när hon var i den åldern så var hon väldigt intresserad av snoppar!
    Så en dag när hon tog ett bad med hennes plast-pappa så säger hon åt honom "Min pappa har en pille, men du har en SNOOOPP!!" så gestikulerar hon med händerna och visar på en halvmeter eller så..

• Elisabeth83

Min mamma har berättat om när min lillebror då 3-4 år såg en kortväxt människa för första gången (på konsum). Han utropar: MAMMA,MAMMA.. TITTA!!!! (och flaxar ivrigt med armarna..) FARBRORN ÄR KORTARE ÄN MIG!! Helt överlycklig.. min mamma befann sig nog några meter under jorden..

Svar på tråden Ur barnamun