• Ida2

Onsala/Vallda tråden del 2 =)

Ebbabebbasmamma: Hur går allt med huset? Känns det bra nu att ha flyttat? Synd att jag inte kunde vara med sist och se hur ni har det.

• Ida2

lin83: Hur är det med bebisen i magen?
    Själv har jag sådan fruktansvärda förvärkar att jag håller på att bli galen. Inatt var jag vaken mellan 1-5 och trodde ett tag att det var dags men så avtog det. Nu börjar jag få rejält ont igen och har tagit två tabletter.

• Ida2

Nej, det är samma. Men jag har inga förväntningar på att det ska sätta igång. Har hört att vissa kan gå så här länge, särskilt om man är omföderska. Men samtidigt så ligger man ju där på natten och tänker att nu kanske det är dags ändå och så kan jag inte sova. Har tenta på torsdag så då vill jag helst inte ligga på bb Så antingen får den komma inatt eller vänta till efter torsdag Fast huvudsaken är ju att allt går bra.
    Ska också till min bm imån. Men hon undersöker inte mig så, utan lyssnar "bara" på bebisens hjärtljud och tar prover och så.
    Vad spännande att tappen börjar förbereda sig för dig! Det kommer säkert sätta igång när du minst anar det tror jag.

• Ida2
    Curlingmorsan skrev 2008-03-11 20:35:10 följande:
    Ida det känns helt underbart med huset! Vi trivs så himla bra! =) Hur trivs ni själva? Har ni kommit iordning än?
    Vad härligt!
    Ja, vi har kommit iordning rätt bra. Lite gardiner och sådana småsaker kvar bara men alla lådor är uppackade och det känns väldigt bra. Än så länge trivs vi jättebra. Saknar inte stan alls.
  • Ida2

Jag gick över 6 dagar med Edvin så jag räknade med att göra det också, men nu blir jag ju lite tveksam med all värk, men den lurar mig säkert bara.
    Är beräknad till den 21:e och har en tenta till den 19e som jag också har tänkt att göra. Har bebisen kommit då så kan jag förhoppningsvis göra den ändå, om jag inte ligger på bb just den dagen.

• Ida2

Okej. Märkte aldrig av slemmisen sist och har inte sett den än heller.

Jag tror att vi ringer till Varberg först och ser om de har plats. Annars blir det Mölndal som sist. Det låter ju väldigt bra med den nya avdelningen. Ni ska också till Varberg då?

Nej, nu ska jag gå och titta på House. Ha en fortsatt bra kväll tjejer!

• Ida2
    baronlinda skrev 2008-03-12 22:04:04 följande:
    HeejLin83: Lycka till!! Ida2: hur går det ? har det kommit nån bebbe än?
    Hej! Nej, ingen bebis. Låg hela natten till onsdagen och dagen igår med magsjuka Fick först massa förvärkar av att kräkas så då fick jag panik. Kände verkligen att det sista jag orkade i hela världen var att föda då. Men sen lugnade det ner sig och nu har det varit lugnt sen dess. Så jag får nog vänta ett tag till. Skönt på ett sätt så att jag hinner samla på mig lite kraft igen.
  • Ida2

Hej hej!
    Nu är jag hemma igen med en liten Tilde som föddes i lördags.

• Ida2

Tack! Ja, inte är det roligt att föda men häftigt ändå på samma gång.

lin83 skrev 2008-03-17 17:57:42 följande:
    Hej hej! Nu e jag oxå hemma!! Lille Malte kom i fredags, hur fin som helst såklart! Guud vilken häftig upplevelse de va!!Jättegrattis Ida!! Va roligt med en liten Tilde denna gången! Lustigt att de nästan kom samtidigt. De blev Mölndal antar jag, såg dig aldrig på BB å ingen bebbe på webbisar. Njut nu ordentligt! Ska gå å gosa mer nu
    Nej, jag var också på Varberg. Var du där?  Jag låg i ett rum längst bort vid TV:n. Kikade efter dig också men jag vet inte riktigt hur du ser ut. Måste ju ha sett varandra tycker jag.
  • Ida2

Tack för alla grattis! Det känns väldigt bra allting förutom att det gör så fruktansvärt ont att amma och brösten blöder... Hade så här sist med. Ska åka iväg och göra tenta imån och just nu vet jag inte hur jag ska klara av det. Brösten har börjat spänna så med nu så det känns som de ska spricka och som att någon har skurit av mig dem på samma gång.

Ebbabebbasmamma: Hoppas du får jobbet och att det löser sig med barnpassning och så. Magkatarr är otroligt jobbigt. Har också en hel del problem med det. Hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)