Onsala/Vallda tråden del 2 =)
Grattis Jenny till bebisen i magen!
Vet hur det är med graviditetsillamående. Det är verkligen förfärligt jobbigt. Skönt att du börjar känna dig bättre igen.
Grattis Jenny till bebisen i magen!
Vet hur det är med graviditetsillamående. Det är verkligen förfärligt jobbigt. Skönt att du börjar känna dig bättre igen.
Jag kanske åker till Noas nästa torsdag när jag har bil. Beror på värder och vilket humör barnen är på Skulle vara kul att hitta på något. Har hängt här hemma ett tag nu.
Ja, känner också igen det där med utbrotten de får när det är som minst lämpligt. Ibland känner jag mig verkligen helt kass som förälder när Edvin bara skriker och bär sig åt ute bland folk.
Är det förresten någon som ska till Noas ark på torsdag. Tror jag ska försöka att våga mig på att åka dit med båda barnen nu när jag ändå har bil denna veckan. Beror på vädret i och för sig eftersom jag inte vill sitta ute och amma om det inte är fint väder...
Vad kul om ni är där Ebbabebbasmamma och baronlinda. Jag ska verkligen försöka åka dit.
Jag är rödhårig, har en liten rosa bebis i babybjörnsele och en springande blond tvååring som heter Edvin.
Hur länge håller det på där? Jag tror vi kommer vid 11-12 tiden.
Ebbabebbasmamma: Kul att träffa dig idag! Fick aldrig sagt hej då. Vi gick rätt plötsligt. När Edvin hoppade av hästvagnen alldeles vid bilen kände jag att det fick vara nog så då åkte vi.
Han fick ju världens utbrott också...suck! Känns inte som jag vill göra om detta allt för snart. Annars var det ju så mysigt med djuren och att grilla korv och så. Kul att träffa lite folk också!
Hade gärna hängt på men får bli en annan gång när jag inte ammar så ofta längre.
Hej! Jag läser här fortfarande också. Skulle också tycka att det vore kul att vara med nästa gång (om jag inte behöver vara hemma och amma då ).
svanhild: Grattis till graviditeten!
Tänkte fråga er som döpt era barn i Onsala kyrka på en sådan dopgudtjänst. Hur fungerar det när många barn döps samtidigt. Sitter man och tittar på allas dop? Kan man fortfarande ha något "eget" som att någon sjunger en sång eller liknande? Eller hur fungerar det?
Tack för svaret! Så om man vill ha någon som sjunger själv och kanske spelar till så kan man inte det? Vad tråkigt... När sonen döptes var vi helt själva där och fick bestämma allt själva. Kan man inte göra så i Onsala? Står alla familjerna och deras faddrar där framme samtidig`?
Tråkigt att du är dålig men bra att du får hjälp med barnen imorgon då.
Själv har jag fått mjölkstockning och mår också kasst.
Blev ihågkommen på mors dag (men så har han ju blivit påmind också, barnen förstår ju det inte)men vi firade det lite igår istället här hemma.
Ebbabebbasmamma: Tack för tipset om vitkål, det har jag inte hört. Vad jobbigt för dig att du hade det 3 ggr!! Hoppas jag slipper det.
cattan: Vad kul att ha varit på Liseberg!
Nej, nu ska jag lägga mig och kurera mig Hoppas vi blir friska snart, Ebbabebbasmamma!
Jag har ju ingen bil på dagarna så jag har fortfarande svårt att följa med någonstans. Är lite svårt att vara iväg med när det är så stark sol och jag måste hitta skugga åt Tilde.
Hoppas ni får det härligt!
Hoppas ni har det bra i värmen allihop!
Denna tråden stängs väl snart? Ska du öppna en ny Ebabebbasmamma?
Tänkte höra med er om midsommarfirande. Såg på kunsbacka.se att det är midsommarfirande i Apelröd och på Mårtagården. Någon av er som brukar vara på någon av dem? Var ligger Apelröd?
Okej, tack för svaren! Får se vilket ställe vi väljer. De är möjligt att badföreningen vi är med i här vid oss kommer ha något midsommarfirande också. Hoppas det fina vädret håller i sig tills dess! Är ju så mysigt med midsommarstång och så.
Hej!
Jag har ju som vanligt svårt att ta mig någonstans. Ska få låna mammas bil från och med helgen och ha den i två veckor. Så då kanske jag och barnen kan åka iväg någonstans på dagarna.
På midsommar tror jag vi går till Vickan och firar på dagen. Hörde om att det skulle vara bra där. Sen på kvällen ska vi ha lite folk här. Vad ska ni göra?