• Sanjos

Andra som har sin normalvikt

runt sin egen längd?
    Typ om man är som in mitt fall 1.61 så är normalvikten 59-60kg.

• Svar på tråden Andra som har sin normalvikt
  • sweetpea

Munt: Nej, någon "mager" kroppsbyggnad är det minsann inte tal om här heller. Äh, jag vet inte hur det hänger ihop. Jag har nog en helt sned självbild, eller nåt. Själv tycker jag att jag är tjock och har så gjort sedan jag var 11. Det går nog aldrig över - jag får bara försöka anstänga mig för att distansera mig från det och komma ihåg att det är en objektiv sanning. Men det är en helt annan tråd!

• frostfödd

Jag är 1.60 och min normalvikt ligger runt 52 kg. Absolut inte mer än 53 för då börjar jag se plufsig ut. Helst hade jag legat på 50 kg. Då trivs jag bäst. Men det är för svårt att hålla det. Kroppen vill hellre ligga runt 52-53 kg.

• lolou

Oj vad smala ni är. Jag är 1.68 lång och skulle se jättespinkig ut under 65 kilo. Är visserligen kurvig i min kroppsbyggnad men ändå? Väger nu 70 och det ger mig ett BMI på 24-25. Det är väl normalt? Ska gå ner ett par kilo dock så jag får en stl 38.

• Sanjos

Var tjock som liten men växte ifrån det så i högstadiet hade jagsmalnat av men jag tyckte mig vara tjock fortfarande efter som de andra i klassen vägde fortfarande mindre!
    Nu inser jag att jag i själva verket bara hade en annan kroppstyp som gjorde att jag vägde mer.
    I 9:an vägde jag 59 kg och hade oftast stl 36-38 eller s & M. Och hade 30 i midja på jeans. Hade den storleken fram till jag var 21.
    Vill nu försöka komma ner i vikt så att jag kan komma i, iaf stl 38 igen!

• Mint
    lolou skrev 2008-03-13 09:50:59 följande:
    Oj vad smala ni är. Jag är 1.68 lång och skulle se jättespinkig ut under 65 kilo. Är visserligen kurvig i min kroppsbyggnad men ändå? Väger nu 70 och det ger mig ett BMI på 24-25. Det är väl normalt? Ska gå ner ett par kilo dock så jag får en stl 38.
    Tråden handlar ju om att man kan väga helt olika men se lika "normal" ut, eller tvärtom - ha samma vikt till samma längd men helt olika klädstorlekar. Skulle du se ut som en sticka vid 65 kilo är säkerligen 70 mer normalt för dig. Den här tråden åskådliggör verkligen hur trubbigt BMI är som mätinstrument.
  • Mint
    sweetpea skrev 2008-03-13 07:58:12 följande:
    Munt: Nej, någon "mager" kroppsbyggnad är det minsann inte tal om här heller. Äh, jag vet inte hur det hänger ihop. Jag har nog en helt sned självbild, eller nåt. Själv tycker jag att jag är tjock och har så gjort sedan jag var 11. Det går nog aldrig över - jag får bara försöka anstänga mig för att distansera mig från det och komma ihåg att det är en objektiv sanning. Men det är en helt annan tråd!
    Det där med självbilden känner jag igen, det är något som jag också får jobba med. Jag har i själva verket ingen som helst aning om hur stor jag är jämfört med andra men jag har fått veta att jag ser högst normal ut (?). I min hjärna ser jag snarare ut som någon som väger 80-90 kilo, trots att jag aldrig någonsin vägt så mycket. Knepigt det där.
  • sherlock
    Mint skrev 2008-03-13 12:36:24 följande:
    Tråden handlar ju om att man kan väga helt olika men se lika "normal" ut, eller tvärtom - ha samma vikt till samma längd men helt olika klädstorlekar. Skulle du se ut som en sticka vid 65 kilo är säkerligen 70 mer normalt för dig. Den här tråden åskådliggör verkligen hur trubbigt BMI är som mätinstrument.
    Presis

Sweetpea och jag är lika långa men när jag väger 60 kg är jag storlek 40 medans hon är st 34-36. För att komma i st 34-36 måste jag väga 52 kg.
  • Elisabeth83

jag är 160 och väger 45. Har dålig koll.. vad borde normalvikt vara för mig? Antar att jag har det iaf.

• Valkyriah

Kläder tycker jag är skitsvårt
    Har jag 36 i tröjor blir dom ofta för korta och för tajt om brösten,38 blir bra i längden med siter för löst.

Byxor är ett helvete-antingen för för små över höfterna men sitter då bra över lår och rumpa.Eller så är dom för stora över lår och rumpa men sitter bra över höfterna

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • DropDeadUgly

Jag är 161cm och väger c:a 55kg. Trivs bättre när jag väger runt 52-53kg för nu är det lite för mycket mage och det gillar inte jag. Fast å andra sidan är det bara 6 månader sedan jag födde min andra son .

Men jag antar att jag ser ganska normalviktig ut, varken tjock elle smal. Vägde runt 42kg i högstadiet och gynmasiet - inte så vackert men jag kunde inte gå upp i vikt då.

• uniMog

Ja här har du en! Jag är 156 lång och trivs bäst mellan 55 och 60kg. Vid 55 är jag på gränsen till en 34:a och vid 60 en 38. När jag kommer under 65 så börjar det bli väldigt korta hopp mellan storlekarna...

65        40 på gränsen till 42
    63 (nu) 40 på gränsen till 38
    60        38
    58        38 på gränsen till 36
    55        36 på gränsen till 34
    Nu var det ju något år sedan jag var under 60 men jag har kvar en del kläder därifrån

36-38 är lagom på mig, mindre då blir jag väldigt väldigt smal på armar, ben och ansikte. Ser sådär otäckt insjunken ut i kinderna men har fortfarande daller på höfter och mage.

Why are vampires always so stupid?
  • zekke
    Mint skrev 2008-03-13 12:36:24 följande:
    Den här tråden åskådliggör verkligen hur trubbigt BMI är som mätinstrument.
    Jag har hört att midja/stuss måttet är bättre. Ffa om man vill använda det som en indikator på hälsa/ohälsa. Men jag vet inte vilka värden som gäller eller hur man räknar på det...
Svar på tråden Andra som har sin normalvikt