Inlägg från: stardream |Visa alla inlägg
  • stardream

Träpaneltak i badrum!!

Har hittat något som jag tycker är extremt snyggt, och det är vitlaserad panel att ha i taket :)
    Dock står det på förpackningen att det är till för torra utrymmen. Men så vitt jag vet så finns det inga regler om tätheten i tak i badrummet? kan man kanske ha det änndå?

är det någon som har satt detta i taket i badrum? Hur ha ni i så fall gått tillväga?

• Svar på tråden Träpaneltak i badrum!!
  • stardream

japp! det är skitsnyggt! men jag oraoar mig lite över ev fukt? hur ska ni göra spikar ni bara upp det på det befintliga taket eller gör ni en lite luftspal emellan?

• stardream

vår panelsom vi köpte är redan vilaserad, och vi vill inte ha det vitare än så. finns det kanske någon transparent våtrumsfärg?

• stardream
    biaw skrev 2008-03-13 23:24:45 följande:
    transparent innomhus våtrumsfärg? hmm..har målat mycket i mina dar, men det vet jag inte säkert om det finns..det gör det säkert.. men som ngn skrivit, utefärg kan ju användas, och de finns ju i alla kulörer och icke kulörer.. ofärgad lasyr finns. det har jag anv. flera ggr.lasyr är ju kanske lämligt eftersom det redan var laserat.. se bara till att färgen ni köper är samma typ som taket redan var målat med.(dvs är det en vatten baserad eller oljebaserad färg, dvs lösligt i vatten eller lacknafta)
    Okej, tack för hjälpen!
Svar på tråden Träpaneltak i badrum!!