Ni som bor i Alfta
Har just skrivit lite info om lägenheter i en annan tråd av samma TS.
Jag bor i Alfta. Har bott på flera olika ställen, både mindre och större. Men jag har absolut inget emot Alfta. Tror att man kan ha tråkigt eller roligt var man än bor, det är hur man gör sej.
Visst har Bollnäs mer att erbjuda när det gäller service. Men är man van att bo på en liten ort så kan man nog trivas här i Alfta med. Man tar sej med bil till bollnäs på 15min, då kan man handla kläder och fika hur mycket man vill.
Har man inte så höga förväntningar så blir man inte besviken på Alfta, det är en lugn och trygg uppväxt miljö för barn, det finns bra skolor och dagis.
Om man vill hyra en lägenhet billigt så tror jag mer på Alfta än Bollnäs, då Bollnäs är större och därför har högre hyror.
Alfta har väldigt mycket fina gamla hus, om man är intresserad av det. Finns många som hyr ut lägenheter privat, i dessa fina gamla hus!
På sommaren finns det fina badmöjligheter, ett familjevänligt bad, Forsparken, där det även är en del arrangemang sommartid.
Naturen runt Alfta är fin, mycket bra fiskevatten, fina längskidspår på vinter, skoterleder. Fina belysta elljusspår för promenader och joggning.
Billiga och bra träningsmöjligheter på Alfta Rehab.
//Stina från Alfta