• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Bytte bajsblöja och började huilka som fan! Men kräktes inte... Sitter här nu och mår så illa... Min stackars mage! Men tror nog att det är ngt virus eller så, som satt sig i magen.

bebis09: Skönt att se dig positiv!!!

bumbi: fy så trist!! dumma, dumma mensen !!!!

BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi: Jag har inga fler tester hemma, men om mensen inte har kommit så åker jag till apoteket imorgon och köper ett!! Det blir runt lunch i sådant fall, är ni med mig då??

Annars, bebis09, är vi på väg mot äl! Kommer att kolla tappen urnoga nästa månad, för att se hur den när jag verkligen inte är gravid. Vi kommer inte att försöka nästa månad nämligen, vill inte riskera julaftonsbarn... Som jag sade förut, okej nästa år om det inte har tagit sig än, men det var ändå bara första försöket denna månad.
    BabyRo född 070620
  • Disan

Trist längtan!

Kände på tappen för en stund sedan. Nu är den kort, hård som en gammal nästipp och STÄNGD -igen! Vad skall man tro? *suck*

Nu skall jag till svärisarna på påskfirande. Är så snurrig i huvudet av mitt låga tryck att jag mår illa och inte orkar mer än att ligga i soffan, men ändå beger vi oss... Blä...

Ses ikväll med ny rapport!

BabyRo född 070620
  • Disan

Jag fattar nada av någonting! Det är iaf en sak som är säker!

Skall hälsa på tappen innan jag går och lägger mig, tills dess måste vi alla vila lite.

BabyRo född 070620
  • Disan

Ja, har ju hört många som har korta och halvmjuka eller halvhårda tappar som är gravida.

Jag känner mig helt slut! Mitt tryck är skevt och lågt, snurrar i hela mig. Känner mig hormonell och eländig, vet ju inte nu om mensen skall komma eller inte! Känner mig sååå gravid att jag nästan dör och det är jobbigt! Är ff säker på att om mensen kommer så är det ett tidigt mf... Det är därför jag blir så rädd över hur tappen fungerar... Jobbigt!!!!

Nu skall jag ta en kopp örtthé och läsa lite, återkommer sedan med kvällens diagnos

BabyRo född 070620
  • Disan

Så kom blodet då... Ljust blod när jag skulle kolla tappen, så det är på gång. Ninjabebis dog... Blä... Blev ledsen, men inte chockad, kände det ju på mig.

Tappen är ganska svår att nå, skulle väl chansa på lite drygt en cm lång, en och en halv kanske och hård inuti och mjuk utanpå. Lite framåt, men ganska mkt i mitten. Liten öppning, får in en liten bit av fingertoppen. Tempen är också nere på 36,8 igen, den riktiga menstempen, innan-äl-tempen.

BabyRo född 070620
  • Disan

Det var väl inte meningen liksom... Usch... Får flashbacks från månaden innan ronja kom till. Då var det så här också!

BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: SÅ skönt att det inte kom mer blod för din del!!

Här är det lite blodigt, har nog inte kommit igång riktigt ännu. Börjar dock få lite ont, känns som att jag öppnar mig. Kände på tappen, det är kort och mjuk som läpparna, inte så värst öppen direkt. Tycker jag är konstigt! Den borde väl vara mer öppen än så här när man har mens? Men jag har aldrig känt på den under mens förut, så vad vet jag?

BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: Nej, det blir nog inga fler tester, ev tar jag det ena från cb som kommer imorgon. Jag skulle ju få två nya av dem eftersom det ena blev knasigt. (Det som visade ett plus som sedan försvann!) Jag ser det som att blöder man så är man inte gravid. Händer inte mig att man har sådan tur liksom!

BabyRo född 070620
  • Disan

Nu är tappen liiiite mer öppen, men tycker ff att den borde vara mer öppen vid mens. Får en en bit av toppen på pekfingret. Skall det räcka?

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?