• yess

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Disan skrev 2008-05-28 16:27:40 följande:
    yess: Ville de att du skulle komma själv? Konstigt.. Här i sthlm brukar de säga så fint att "ta gärna med dig din parnter!" Men det kommer en del knasiga frågor, som hurmkt alkohol man dricker och så... Helknäppt! Personligen tycker jag att de som dricker alkohol under graviditeten inte är värda att bli mammor! Så är det bara!HAde en bekant som vägrade sluta röka under sin graviditet. Hon skämdes, för hon försökte smyga med det. Ville inte tala om det för sin bm t ex... Men bm märkte ju att ngt var fel, barnet var litet och magen växte inte som den skulle. Hon frågade henne flera gånger om hon inte rökte.När bebisen kommit ut började hon röka på balkongen, kunde ALDRIG I LIVET tänka sig att röka i närheten av den lilla, eftersom det är skadligt. Jag bara gapade! Frågade henne, eller ja, snarare påpekade, ang att det är farligt när bebisen är i magen också, då var hon bara tyst...*suck*
    håller med dig! att dricka, röka eller snusa under en graviditet är hemskt!
  • yess

tussen; jag hoppas och hoppas så mycket att ni fått till det nu=)

Disan; usch å fy vad jobbigt! Om jag var du skulle jag faktist försöka att söka någon form av hjälp innan det blir ännu svårare. Det kan gå så fort när det väl börjar gå utför! skickar miljontals "hejjakramar" så du kan använda all din styrka att vända om detta!!! ta hand om dig!

Trollmamma! Undrar hur det kommer att gå nu hos BM. Pirrigt, är det något nu så borde det väl synas på testet, eller? Håller tummar och tår!!

• yess

Idag känns som en bra dag!
    Och när det känns dåligt är det inte heller så illa! Det är mest humöret som gör mig förvirrad och frustrerad.
    Man känner ju att kroppen är annorlunda och att det händer saker!

hur känner du dig?

• yess

tråkigt trollmamma!! men det finns ju hopp. om man ser till bebis kompis erfarenhet.

Min tapp är som den var på BIM har hållt sig i samma läge. Lite hård innuti å mjuk å pösig (som läpparna) utanpå! som en näsa i mitten å läppar utanpå. Öppnigen är platt. Den är kort och enormt bakåtlutad!

ska göra mig iordning å åka till jobbet nu! sen ska jag hem å sova=) mmm! Haen toppen dag allesammans!!!

• yess
    TuSSen09 skrev 2008-06-04 09:26:12 följande:
    yessmin tapp är ju absolut inte som din, suck!den är hård utanpå och mjukare innut i och stängd.. som vanligt med andra ord, men mera försluten än förut är min tapp!!monitorn visa hög imorse igen eller så vart det fel, vet inte om jag somna medans jag vänta på resultatet...
    fast innan BIM så va ju min tapp! smal, lång å hård. Å så va öppningen som en putande pussmun! så! kanske
    Monitorn kanske bara är lite kocko!

Några bekanta till mig var på UL idag, dom ska ha en liten pojke! såå avis! dom har en dotter sen tidigare. vill oxå!
  • yess
    TuSSen09 skrev 2008-06-04 14:32:12 följande:
    fast monitorn hoppas jag inte är knäppt det är posetivt att den visar hög i så många dagar i följd
    jaha! ok!! då tar jag tillbaka det genast

phu... helt genomblöt i svett. Gick en promenad med stavarna nyss, i denna värme... håller nästan på att svimma! ska dricka vatten så dt står härligt till här.
  • yess

ja.. men jag är så enorm trött på kvällen så jag orkar inte då... kommer säkerligen att vara ännu tröttare ikväll! haha! men har klunkat 1½L vatten nu! det var sååå gott..

Jag har ett dilemma!
    Hur ska vi kunna vänta med att berätta för dom närmsta!? är det för tidigt att avslöja i v8?
    Har nämligen en massa släktpartyn, fiskesemestrar å midsommar, ja allt händer nu! =)

Kan ju inte ljuga å säga att jag går på antibiotika för UVI eller något under 4 veckor... inte heller säga att jag kör 3 festtillfällen i rad....
    Någon som har någta bra sätt att undvika att berätta på??

• yess

Det lättaste kanske ändå är att berätta! :) jag vill ju verkligen göra det oxå!!! Får lov att fatta mig kort och bita ihop när mor eller far eller någon av bröderna ringer!

ÅÅh det låter lovande! ja flyg på honom!!!!!!!

• yess

ok.. det var mysigt! Kan tänka mig att svärföräldrarna kommer att smälla av. antingen av chock eller glädje.. När vi förlovade oss för 1 år och 9 månader sen hade dom Läääängtat å vääääntat så efter det! Dom hade väl hoppats på giftemål och barn redan förra sommaren (får vi hoppas)!
    Pirrigt är det iaf!

Ska diskutera med sambon å lägga upp en plan ikväll !!

Tack för att du är så bra Bebis!

• yess

Förlåt tussen! jag kallar dig fortfarande för bebis, minns ju dig som bebis09!!!

• yess

Bra tussen! =) ska prenta in det nu!!!! Tussen, tussen, tussen!!!!!

• yess

det är väl inte helt fel tid!? eller?

Jag har för mig att jag började få som hugg/iilningar 5 dagar efter ÄL. efter det så drog det å stretchade det i livmodern.

• yess

hade ilningar till å från! har inget att gämföra med så jag vet inte vad mycket är.. har fortfarande sånna ilningar ibland.. dock mildare och mer sällan.

Ja ta ett test du!!

• yess
    TuSSen09 skrev 2008-06-06 09:15:11 följande:
    jag får starta en ny tråd nästa vecka då, men hoppas få göra det som GRAVID!!Snacka om att jag är skenis! Det är alltså nu 9:e dagen min monitor visar hög... min äl borde ha varit över för länge sen, tappen är annorlunda så nu gör jag inge annat än och förväntar mej ett +tappen är stenhård men öppningen mjuk, den brukar inte va så hård, lite längre är den också, den brukar juvara så fjuttigt liten nu är den ganska låg. Hålet känns annorlunda också! Lite illa mår jag med, lika så igår... Man blri tokig
    *hård tapp men muk öppning!* som en hård tap men en putande pusmun till öppning. så var min efter ÄL nu när jag plusade! åååh! härligt tussssen! hålar ala tumar å tår jag har!
  • yess

jag tror att du kommer att plussa nu tussen!
    Låter verkligen så=)

Själv sitter jag här å känner mig mer och mer gravid=) Magen är svullen som en balong! Brösten spänner! Illa mår jag
    Livet är helt enkelt toppen!!
    tjohooo! går in i v7 imorn:

• yess

Nä precis! Mycket kan man göra psykologiskt, men för att producera extra mycket östrogen ska det väldans mycket till.

ÅÅÅh! jag kommer också bli besviken om du inte plussar!!! Det låter onekligen som att du har något som gror där inne!

Nä... nu ska jag snart gå och inhandla lite renässans koksaltslösning för näsan, har varit täpppt till och från i 3 dygn nu. Känner mig inte förkyld i övrigt. Kanske någon extremtidig grav.snuva...eller något. jobbigt är det iaf att inte kunna andas ordentligt!!

ha det så bra i solen!!

• yess

ge inte upp än tussen!!! När har du BIM?

• yess

någon tom har koll på graviditetssnuva?
    Hur tidigt kan man få det!? :-/

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?