• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • Disan

min tapp förra månaden: Lör morgon var den lite mindre och lite mjukare, man kände även att den troligtvis började öppna sig. (Även om jag alltid känns lite lite öppen.) Den var framför allt öm! På söndag morgon var den mjuk på riktigt och liksom "ruckbar". Öppningen och strl densamma som på lördag ungefär. På söndagskvällen började det komma lite blod, kände då på tappen igen och den var likadan, fast så utplånad att den knappt hade ngr kanter! Öm och inte så värst öppen, men det blev den väl dagen efter när allt kom igång på riktigt.

Förra månaden försökte vi ju inte bli gravida, så jag var noga med att känna på tappen för att kunna analysera denna månad

BabyRo född 070620
  • Trolltoka

Så då är det med andra ord ganska positivt för mig ännu då eftersom jag väntar mensen på tisdag-torsdag nånting?

• Hoppet 3
    Disan skrev 2008-05-18 14:23:56 följande:
    min tapp förra månaden: Lör morgon var den lite mindre och lite mjukare, man kände även att den troligtvis började öppna sig. (Även om jag alltid känns lite lite öppen.) Den var framför allt öm! På söndag morgon var den mjuk på riktigt och liksom "ruckbar". Öppningen och strl densamma som på lördag ungefär. På söndagskvällen började det komma lite blod, kände då på tappen igen och den var likadan, fast så utplånad att den knappt hade ngr kanter! Öm och inte så värst öppen, men det blev den väl dagen efter när allt kom igång på riktigt. Förra månaden försökte vi ju inte bli gravida, så jag var noga med att känna på tappen för att kunna analysera denna månad
    Precis så hade jag oxå det !

Trollmamman:
    Min tapp var rund och lång halvhård mjuk som putande läppar fram tills bim -3 el -2
    Då blev min tapp som Disan skrev. Så har det varit var gång nu innan mensen gjort sitt antågande.

Nästa månad vill jag INTE att den ska bli så....hihi höll mig inte borta allt för länge härifrån märker jag.
  • Disan

längtan: hihihi, ja, du måste ju titta in till oss, eller hur?

trollmamma: jo, visst låter det pos!! Nu på eftermiddagen har jag varit helt matt: trycket är så lågt att jag till slut inte orkade hålla ögonen öppna. Chris fick ta över ansvaret, jag gick och lade mig. Jag som ALDRIG går och vilar! Jaja, kunde dock inte somna, det drog och spände så i buken/bebishuset. Idag har jag varit väldans kissnödig också.

*drömmer om ett plus*

BabyRo född 070620
  • Trolltoka

Oj vad jag håller tummarna för oss! Visst har vi bim samtidigt eller hur var de? Kissenödig? Javisst som attans! Hela tiden nästan! (Har inte druckit ovanligt mycket heller) Har tillochmed fått gå upp på natten :S

• TuSSen09

jag och min man hade ett allvarligt snack igår och pratat hela dagen idag... vi kommer försöka försöka, jag har startat min monitor, han säger att det är kanske inte lämpligt med ett barn till just nu men jag fick honom att förstå att det kanske tar ett halvår till innan jag blir gravid, och sen tar det 9 månader innan bebisen kommer så vi har väl sex då vi helt enkelt känner för det. har startat min fertiltietsmonitorn denna månad, kan va bra när man inte ritkigt vet hur äl beter sig, jag som vid flera tillfällen har fått stegring

• Disan

tussen: är sååå glad för din skull skall du veta!!!

trollmamma: Jag hoppas att vi båda plussar!!

Kvällstapprapport: Nu är den längre igen, hård med ett tunt mjukt skal, helt stängd, lite framåtlutad. Men rörlig?? Konstigt, men jag har känt av den hela dagen nästan, så den håller ju på att ändra läge. Var helt säker på att den skulle vara öppen och platt nu, blev så glad! Hoppet är åter!!

BabyRo född 070620
  • Jordgubbssmak

Hej alla, tittar in för att se hur det går för er i tråden, men det var många sidor att läsa in.
    Hur har det gått? Är det någon som plussat?
    Jag håller fortfarande tummarna för er!!

• Disan

helges älskling: Hej!! Hur är det med dig? Hur går det med allt? Berätta!!

Med mig är det bra, skall testa imorgon, fast det är lite tidigt Kan inte hålla mig! I morse blev jag lite besviken på tappen, den hade krypit upp så väldans, fast var helt stängd. Men nu ikväll var den lägre igen och hård och stängd, känns bra Hehehe...

BabyRo född 070620
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-18 21:08:32 följande:
    tussen: är sååå glad för din skull skall du veta!!! trollmamma: Jag hoppas att vi båda plussar!! Kvällstapprapport: Nu är den längre igen, hård med ett tunt mjukt skal, helt stängd, lite framåtlutad. Men rörlig?? Konstigt, men jag har känt av den hela dagen nästan, så den håller ju på att ändra läge. Var helt säker på att den skulle vara öppen och platt nu, blev så glad! Hoppet är åter!!
    tack, glad jag också just nu, men men har inga som helst ja va ska man säga, förväntningar, så tycker han nu, få se om 2 veckor, spolningen kommer ske iaf om allt går på tur!
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?