• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • Annaklaran

Haha helt Rätt!!

Eh ja! Jag vet inte om jag vågar kalla det symptom men hela den här månaden har varit annorlunda. Vi körde med stickor så vi prickade ÄL (förra också men då blev det inget)

Jag fick några råsa flytningar ungefär 4-6 dagar efter ÄL som sedan blev genomskinliga med små brunaktiga små små gryn i... sedan har det försvunnit. Och tappen har varit helt vild, ändrat skepnad från dag till dag. Men nu i två dagar så har den varit bakåtvänd (mot rumpan) som sagt och ganska lågt placerad, ganska hård och fortfarande sluten än så länge. Brösten tycker jag mig vilja känna lite i men törs inte säga att dom har förändrats, mår inte illa. Jag känner dock av lite värk som har varit kommande och gående. Suck, bara stickan kan säga men jag ska vänta några dagar!

• bumbi 84

Lycka till hoppas du kommer med glädje besked natt natt

Disan skrev 2008-03-17 21:52:29 följande:
    Ja, god natt alla!!SJälv skall man ju smygtesta imorgon... Hehehe...
  • Annaklaran

HAHAHA fika! Kaslin där ser du det går ganska fort att få kläm på den lilla i mitten!

Godnatt på er!

• Annaklaran

Ja nu behöver vi massor med PLUSS här!!!!

• Disan

Nu har jag testat: Det blev neg! Men det är ju BIM-5, så det gör ingenting!! Är ff hoppfull!!

Idag är dock mensvärken ännu starkare... Det kan betyda vad som. Har ju aldrig mensvärk annars, men har nu kommit att tänka på att det faktiskt bara är den andra cykeln sedan grav och amning. Förra cykeln kom ju mensen för tidigt, usch, tänk om kroppen inte ens är redo??

Ikväll skall vi kolla färg och tapp igen! *längtar* Om jag ngn gång blir tapetmakare skall jag minnas denna tid!!

Hur har ni andra det?

BabyRo född 070620
  • TuSSen09

tempdipp idag igen, hade en i förrgår också
    tappen hård, stängd och väldigt långt in imorse nådde jag den knappt...
    färger vet jag inte *S* så ni har börjat kollat färgen nu?

bim-4 idag och här sitter jag med lika starkt streck på ältest som igår vilket jag inte tror betyder något.. har fått spottings för på dag 24 så jag håller tummarna att jag slipper idag!

• bumbi 84

hej tjejer testa de med CB idag .... jag fick ett super duper svagt streck men det är så svagt så det kan lika gärna vara spök streck. *hoppas inte det* men får väl ta ett nytt på torsdag om inte mensen kommit!!

Disan: bara för tidigt att testa japp ikväll kollar vi färg igen! måste ju hitta rätt tapeter nån gång vill ju inte ha fläckiga!

bebis09: ska bli spännande att se hur det här slutar!!

• TuSSen09
    bumbi 84 skrev 2008-03-18 08:37:04 följande:
    hej tjejer testa de med CB idag .... jag fick ett super duper svagt streck men det är så svagt så det kan lika gärna vara spök streck. *hoppas inte det* men får väl ta ett nytt på torsdag om inte mensen kommit!!Disan: bara för tidigt att testa japp ikväll kollar vi färg igen! måste ju hitta rätt tapeter nån gång vill ju inte ha fläckiga!bebis09: ska bli spännande att se hur det här slutar!!
    hoppas bara du är låghormonare låter ju ändå toppen så jag håller tummarna!

Vad hade ni för färg då?

Jadu, jag får nog mens har känslan nu och det gör ont i äggstockarna!
  • Annaklaran

Godmorgon!! jag drömer mardrömmar om oläsliga jätte konstiga Gravtester, som först är starkat positivt sedan försvinner det och sedan tillbaka i olika förger och mönster... UUUuusch jobbig dröm! Jag var glad när jag vaknade!

Disan det är ju tidigt, inget är ju klart än hoppas!!

Tappen är lite lättare att nå nu på morgon och är lite snett uppåt?? stängd! Jag har lite svårt att säga BMI dag efter som ÄL-testet ger utslag två dagar så jag räknar idag som BIM för att vara på säkra sidan... Jag har varit sen åtta dagar en gång, så det kan ju hända också! Det här är jobbiga dagar i en barnplanerares liv!!! Visst håller ni med mig? Man blir som lite neourotisk imellan åt! hahaha

• Annaklaran

KUL Bumbi! håller tummar och tår!!

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?