• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • Annaklaran

Bumbi dte blev konstigt det där..

så här skulle dte så under Citatet:

Hoppas att det inte är spöksträck! Jag tyckte att det där på bilden var ganska tydligt, så om du har svagare så är det väl ett sträck i all afall. Kolla i morgon igen!

• TuSSen09

så låg tapp, alltså att man inte når den, lite blöt innan bim är inte bra

• bumbi 84

kanske är en nidis!? men kan ju vara slemproppen också

Bebis09 skrev 2008-03-18 09:35:09 följande:
    Här nog mensen på intågande...Kollade tappen igen.. långt bak, når den knappt, känns fuktigkänns stängd men ändå öppen fortfarandelite mjukare och sen en gul/brun klump med lite blod iAbsolut mens på gångJAG GER UPP!
  • TuSSen09
    bumbi 84 skrev 2008-03-18 09:44:02 följande:
    kanske är en nidis!? men kan ju vara slemproppen också
    min andra tempdipp på 2 dagar så nej det är nog mensen... tror faktiskt inte jag älar eller jag får typ älstegring men att ägget inte släpper...
  • bumbi 84

ska kolla på torsdag. då borde ju hcg ha blivit lite mer.!

Annaklaran skrev 2008-03-18 09:40:18 följande:
    Bumbi dte blev konstigt det där..så här skulle dte så under Citatet:Hoppas att det inte är spöksträck! Jag tyckte att det där på bilden var ganska tydligt, så om du har svagare så är det väl ett sträck i all afall. Kolla i morgon igen!
  • bumbi 84

det lät inte bra. men det måste dom väl kunna kolla??

Bebis09 skrev 2008-03-18 09:45:27 följande:
    min andra tempdipp på 2 dagar så nej det är nog mensen... tror faktiskt inte jag älar eller jag får typ älstegring men att ägget inte släpper...
  • TuSSen09
    bumbi 84 skrev 2008-03-18 09:47:02 följande:
    det lät inte bra. men det måste dom väl kunna kolla??
    jo ska ta upp det, det kostar pengar men det är fan värt det att kolla upp med vul ett par dagar typ dag 12-13 då jag får stegring och sen åka in igen och kolla dag 16-17 om ägget har släppt ska säga det och hoppas jag får komma dit och kolla!
  • Annaklaran

Bumbi 84!

Hur mår du då? hur känns det?

• bumbi 84

mår illa spytt en del morgonar. är en sån där som mår illa nästan från dag ett till ungen är ute!! som växtvärk i ligamenten. ingen molvärk. metall smak i munnen typ blodsmak. trött. lite ömma tuttar. känner mig gravid till och från.

Annaklaran skrev 2008-03-18 09:50:22 följande:
    Bumbi 84!Hur mår du då? hur känns det?
  • Disan

Men grattis bumbi!!!!! Ett streck är ju ett streck!!! Eller känns det för läskigt om vi grattar? Jag tror att du är gravid, men har räknat fel på äl...! Nu vill vi veta, allt om din fläckiga färg och din tapp!!

bebis09: låter inget bra... Men å andra sidan, kan det inte vara så att du pillat för mkt? Eller bero på syrebristen?

Här inne får man skratta högt!! hahahah!!

Hoppas att jag inte missat ngt... Hade hänt så mkt och jag har en galen bebis i knäet... Inte lätt!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?