• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Längtan: Kanske inte är ngn större tröst, men det kommer att bli er tur!! Vi håller våra tummar och tår!!

bumbi: Hur ligger du till i cykeln nu? Dags att testa kanske? Hoppas hoppas!!

Bebis: Är så glad över att ni fått tid för spolning!! hurra! Det kommer ju verkligen att gå vägen nu, det är vi såååå säkra på

allmänt: Igår eftermiddag/kväll satte mensen igång på riktigt. Blä... Känner mig som ett pms offer! Svullen och dan... :-/

Igår förlovade jag och min karl oss!!  Är så lycklig just nu! Går som på små moln

BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: TACK!!

Men det är ju lite tidigt att få plus då... För de flesta iaf! Du får nog tyvärr vänta lite till...

BabyRo född 070620
  • Disan

längtan: Vi gjorde det ute på Djurgården här i sthlm, vet inte hur mkt du känner till? Du kanske rent av är härifrån?

BabyRo född 070620
  • Disan

längtan: Nej, det blev ingen annons... Har faktiskt inte ens tänkt tanken! Våra nära och kära vet och på lördag skall vi ha förlovningsfest för alla vänner Ser fram emot det, blir säkert superskoj! Lite skönt att få vara vuxen också, inte bara hemmamamma

BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi: Hur mkt den stiger är olika från person till person, kan vara allt mellan 0,2 - 0,5 grader, har jag läst ngnstans... Men det bör vara samma stigning varje månad. Tempen är generellt sett högre på kvällarna, men med mig stämmer inte det. Min temp ligger på samma hela dagen, det är bra, därför kan jag tempa lite när som helst Fast det är säkrast på morgonen!

kaslin: Var tog du vägen? Hur går det? Jag såg också avsnittet av barnmorskorna då den där utländska kvinnan födde barn. Vilken karl hon hade! Så underbar, han verkligen stöttade och hade sig, toppenmänniska! Mina tårar bara rann, spec när kvinnan frågadevarför bebisen inte rörde sig eller grät... Så när hon väl började: Åhhh, man bara bröt ihop!!

Jag låter min tapp vila under mensen och så, men hänger gladeligen här ändå!
    BabyRo född 070620
  • Disan

Bumbi: kan ju tillägga att min temp innan Ronja alltid höjdes med 0,5 grader, men nu efter henne är det bara en höjning på 0,3-0,4. Verkar vara högre några dagar efter äl, fram till mensen. Alltså, först höjs den en gång och sedan en gång till

BabyRo född 070620
  • Disan
    Bebis09 skrev 2008-04-23 20:24:00 följande:
    min temp höjs inte riktigt med 0.5 grader heller... men därikring, kan ha väldigt låg temp själva äldagen sen en liten stegring dagen efter och så en jättestegring sen
    Precis så där har jag haft ngr gånger! Dock inte denna omgång (är uppe i tre cyklar nu, som jag tempat efter ronja)
    BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: Om du är efter äl, vilket du är, så skall den ju ligga kvar där. Så länge den inte sjunker nämnvärt är det ingen fara! Om den en dag sjunker med ngr decimaler så kommer nog mensen garanterat, även om det kan ta ngn dag till. Men så länge den är över 37,0 så är det jättebra! Tänk på, om du har muntemp, att du inte får vara torr i munnen när du testar, t ex om du är förkyld och har andats med öppen mun. Resultatet kan då bli högre!

BabyRo född 070620
  • Disan
    Amalthea skrev 2008-04-23 20:37:16 följande:
    jag vet inte ens var den är :P jag har aldrig tänk på de. var ligger den?
    Tappen ligger längst upp i slidan, ungefär 5-10 cm upp, beroende på hur djup du är Det är oftast lätt att hitta den, men kan bero lite på var i cykeln du är. Att sitta på huk eller försöka nå den när man sitter på en toastol är nog det lättaste, man för då bara in ett finger i slidan och så skall den finnas där, längst in. Är som en liten, ja, tapp!

Huvudsaken är att man har tvättat händerna noggrant innan!!
    BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: Din förklaring var bättre än min!! hahaha!!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?