• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

helges älskling: Tack! Gillar också lövLO:n, den är så mysig. Det är ju roligare att scrappa om sin bebis, så är det, men nu börjar jag känna lite mer och mer att jag vill scrappa om mig och min karl, så vi får väl se hur det blir!

Dina kort är verkligen superduper! Sug åt dig!

BabyRo född 070620
  • Disan

Längtan: God kväll på dig också!

Jag har inte haft ömma bröstvårtor tidigt i mina grav, men ömma bröst i helhet. Men alla är ju olika! Hur har du haft det förut?

BabyRo född 070620
  • Disan

längtan: Åh, vad jag hoppas för din skull!!!

yess: Jo, ibland får jag också så där, liksom som "vad fasikens håller vi på med? Skall jag klara av ett till? Vi kommer att dööööö!!" Men sedan så lugnar jag ned mig, det kommer att gå galant

bebis: Dumma karl! Men så är dem ibland... Du borde väl dock haft äl lite innan mig, eftersom din mens brukar komma ngn dag innan min..? Helgen kanske är räddad ändå?

Jag har fått för mig att min äl uteblev, är så rädd för det nu! Kände aldrig av älen igår, ändå var jag uppe till elva! För ngn cykel sedan vaknade jag mitt i natten av att jag älade, men nu: ingenting... Fick ju ont när vi hade sex tidigare på dagen, men eftersom tempen inte höjts ännu, kan jag inte älat då. Har nu fått för mig att vi sexade sönder äggblåsan så att ägget flög ut i buken, troligt? Fundersam Om det är som det skall borde tempen höjas om ngn timme, men det kan den ju göra ändå. Usch! Vad jobbigt allt blev nu!

BabyRo född 070620
  • Disan

längtan: Hahaha, tack, det värmde! Vi har dock ingen direkt värme idag, mulet, men inte kallt på det sättet, men nej, inte som igår! Skall till tandläkaren snart, hurra!!

bebis: BRA att ni fick till det nu då!! Hihihi!!

BabyRo född 070620
  • Disan
    Tussen: Var har du gömt bebis?????

Alla ni som undrar: Tvyärr är ju alla olika!! När jag var gravid hade jag en massa vattniga flytningar mellan äl och bim, men det har jag nu också! När jag inte är gravid Fundersam Brukade dock inte ha det innan min dotter kom till... Kroppen har verkligen ändrat sig!! Samma sak med tappen, mångas tappar beter sig olika, därför kan man eg bara jämföra med sig själv!

sundri: I länken i ts, ang tappen, står det om det där med sandkornsliknande saker. Det är fullt normalt och händer även den bästa Kolla in länken!
    BabyRo född 070620
  • Disan

Nu kommer världens bästa fråga: Imorse hade min temp sjunkit igen, till 36,8, men några timmar senare var den uppe i 37,3... Alltså, kroppen betedde sig precis som den brukar dagen efter äl. Saken är ju bara den att det är två dagar efter den förmodade älen!! Min kropp är ALLTID prick och precis, finns inte i mitt vokalbulär att äl kan komma en dag tidigt eller sent, det gör den inte, då kommer den inte alls...

Idag har jag varit lite deppig över hur det ligger till, får väl se hur tempen är imorgon bitti. Men som det ser ut nu har jag ju inte lyckats med att äla!! Vi som hade längtat efter denna månad, att få sätta igång på riktigt... Blir så ledsen...

Kände dock på tappen igår kväll och den var sååå öppen! Helt sjukt, fick in fingret, ja självklart stack jag ju inte in det hur långt som helst, man jag märkte att jag skulle ha kunnat

Nog har kroppen försökt att äla, men jag tror inte att det fungerat... Vad tror ni, mina tappvänner?

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: Jo, får väl se hur det utvecklar sig, kanske kroppen försöker äla en gång till sedan?

längtan: Jag har läst ngnstans att det är bara 20-25% chans att det blir en liten om man prickar in äl, det är så mycket som skall stämma! Även om det blir befruktning så skall ägget lyckas med att fastna ordentligt, sedan skall kroppen märka av att allt står rätt till, om det inte gör det så får man ju mf... Ibland får man tydligen mf utan att det skall vara ngt fel, har ngn sagt till mig. Vet dock inte detta säkert, men ändå! 

Man kan ju ha äl känningar och så utan att ett ägg släpps, det är ju det jag oroar mig över just nu... Hade ju lite känningar, men inte själva äl släppet som jag brukar. 

Men summan av kardemumman, även om man prickar in äl och ägget befruktas, är det inte en stor del av de äggen som lyckas i slutändan!!  

BabyRo född 070620
  • Disan

Nu blir jag mera tokig!!

Var och kissade och upptäckte att jag hade rejält med äl flytningar!!! Så här sent??? Kände på tappen och den är sååå öppen, precis som igår. Det var det här beviset jag behövde, har alltså inte älat, och kommer inte att göra det heller!! Skrikandes Är så ledsen just nu!!

BLÄ!!!

BabyRo född 070620
  • Disan

God morgon tappvännerna!!

Tempen är ff låg, så ingen äl i sikte. Hade ju lite känningar igårkväll när vi hade sex, men inte mer än så. Tappen var i morse mjuk och öppen, kanske en cm lång, men väldans böjlig, om ni förstår vad jag menar? Nog har kroppen försökt alltid... Dumma kropp!!

Min äl kommer aldrig sent, inte mensen heller för den delen... Eller jo, den kom ju ngn dag tidigt typ första cykeln jag hade efter amningsuppehållet med ronja. Men då var nog inte kroppen helt normal heller. Uppenbarligen är den inte det nu heller.

Så nu väntar man inte på bim, för vi vet att det blir bm! Känns jättetrist, men vi hoppas att äl kommer nästa månad istället...

BabyRo född 070620
  • Disan

Vad har hänt dig, Tussen?

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?