Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

kaslin skrev 2008-04-16 13:31:06 följande:
    vad konstigt kroppen kan vara,först + sen -hur ska den vara,nu får ju den bestämma sig..När hade du din bim??hur lång menscyckel har du??
    jadu det är ju inte första gången det händer, suck...

jag hade bim igår om man ska gå efter mina senaste cyklar men enligt Äl sist jag hade sen ÄL så fick jag mensen på dag 32 så jag räknar med att jag har bim på söndag!
  • TuSSen09
    kaslin skrev 2008-04-16 13:38:42 följande:
    ok, hoppas att det ändrar sig o visar att det finns någon lite där..kroppen lever ju tydligen sitt eget lilla liv,
    jo den gör ju det
    min tapp var också helt stängd och långt inne böjd emot rumpan eller vad man ska säga.. men så kom mensjäveln ändå men min tapp öppna sig ju innan bim, precis som nu
  • TuSSen09

min tapp är öppen och mjuk idag också
    och massa gula flytningar, temp upp dock så jag fattar ingenting, är på äl+10 idag dag 29. så se om mensen kommer inom 2 dagar eller inte

• TuSSen09

Kaslin
    tror du väntar bebis

yess
    välkommen tillbaka!

Disan skrev 2008-04-17 11:49:47 följande:
    kaslin: Alltså, det känns ju enormt pos för dig!! Jag håller tummarna!! Precis så där var ju jag förra cykeln, grät för allt och inget! Fast jag gråter ALLTID när jag ser folk föda barn på tv Tappen känns ju också pos!! bebis: OM det är din äl det är fel på, då kanske det kan hjälpa med lite pergo eller så? När var det ni skulle träffa läkaren? Jag önskar så mkt för er skull att det skall ta sig, men det känns ju samtidigt som att ngt är fel... Eller ja, självklart inte fel på det sättet, men, ja, du förstår väl vad jag menar? Jag tror att din kropp behöver reboostas!!! Startas om helt enkelt! Tempen min har sjunkit, lite för tidigt, så nu kommer nog mensen idag. Den brukar ju sjunka precis innan den kommer. Så var den förr-förra månaden också, kom den tre dagar för tidigt! Har aldrig hållt på så förut, är rena urverket i vanliga fall! Men man är väl inte riktigt normal efter amning och grav och så kanske... Tappen är mjukare idag, men stängd.
    när vi får träffa läkaren igen beror lite på när min mens behagar komma!
  • TuSSen09

min tapp var imorse lite stängdare, lite hårdare, men fortfarande massa konstiga färgade flytningar... gravtest visade minus men ett ältest gav starkt utslag, märkte av lite ältrådar igår, fattar NADA!

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-04-18 09:10:52 följande:
    bebis: Din kropp beter sig verkligen knasigt... Du måste verkligen prata med en läkare! BLir det inte tredje gången kroppen försöker att äla denna månad?Nu skall jag byta bajsblöja!!
    jaa om man nu ska ta ältestet som posetivt!
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-04-18 09:17:04 följande:
    bebis: Men i vilket fall som helst så skall man ju inte ens ha stegring om inte äl är på gång eller precis har varit. Innan och efter äl skall ju testen inte visa ngt alls...
    ältest dag 30
    mitt ältest dag 30

Har ju hört att ältest kan visa posetivt om man är gravid!
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-04-18 09:53:23 följande:
    bebis: Jo, det är ju sant! Vi hoppas på det då! Menar ju inte att vara neg, men det lät ju på dig som att du gett upp och då tänkte jag att det inte var ngn mening med att "pusha" på med pos kommentarer..
    jag hoppas det är helt klart men sen när jag ser flytningarna så inser jag näe jag kan inte va gravid mensen kommer nog närsomhelst..

Fanny är tjurig och igår fick vi ju ja just det svar från familjhemssektionen i tierps kommun
  • TuSSen09

dom skrev inte så mycke annat än att dom tagit emot våran ansökan och att två från kommun ska komma hit i början av maj och göra hembesök

• TuSSen09

ja det är spännande

mera tapprapport här, lite hårdare och mera stängd än imorse och massa flytningar...

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?