• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Tussen: Hurra!!!!! Har du haft ngr känningar då? Mer än de vanliga sticken? Eller du kanske inte brukar känna av när äl sker..? Min syster är sådan, så när jag berättade om mitt problem nu, så sade hon bara att det troligtvis har varit äl iaf. Blä för överdrivet pos människor! Hon tyckte att jag skulle skita i vad tempen säger och köra på som vanligt. Men hallå, då blir man ju bara ledsen i slutet ändå, eftersom mensen kommer att komma!

Vad jag babblar på! Hihihihi!

Min tapp är idag ungefär som igår, kanske lite mer stängd, men den är verlkligen öppen fortfarande. Mjuk och hög, men man känner tydliga kanter ¨på den. Ingen tempstegring idag heller... 36,9...

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: Det här låter ju riktigt lovande!! Tänk om det tar sig nu då!! Skulle bli så glad för din skull om det blev en bebbe nu!!

Min bebis är grinig, så jag måste kila...

BabyRo född 070620
  • Disan

leanbh: aha, men risken är väl inte så stor att du blir gravid nu va? På dag 27? Är dina cyklar väldans ojämna? Tänkte varför de tog prog nivån...

trollmamma: Kul att du gav dig till känna har du också en liten född 07? Med tanke på ditt nick alltså... Man kan gott och väl bli gravid av sex som skett flera dagar innan äl, även om det kanske inte händer så där jätteofta

Jag kan fortfarande verkligen känna hur tappen öppnar sig, den spänner och ilar... Idag är jag svullen över magen och har haft lite små mensvärk till och från. Usch, vad den försöker stackars kroppen!!

BabyRo född 070620
  • Disan
    Jag tror att jag har älat!!! Började få kramp i buken tidigare, tog lite kalktabletter... Det eskalderade ganska snabbt och efter ngr minuter krampade det så mkt att svanskotan gjorde ont och det kändes som att jag skulle kräkas! Lade mig ned i soffan (med trött bebis på govlet som grät, men jag kunde verkligen inte stå upp!) och försökte vila, smärtan lugnade ned sig efter ungefär en kvart, men det gör ff ont nu, fast inte alls så jobbigt.

Har haft så här en eller två gånger innan, som älkramp, liksom... Hoppas hoppas hoppas att tempen stigit imorgon, eller gör det under dagen, måste ju vara ett superägg

Vad tror ni tjejer? Kände på tappen när smärtan började och den var ff , mycket öppen och sååå öm!! Gjorde väldans ont att ta på den, så jag lade ned...
    BabyRo född 070620
  • Disan
    Ingen temphöjning!! Nu ger jag nog upp, men skall först se hur tempen är imorgon bitti... Det brukar ta tolv timmar för min temp att höjas efter äl, och det var väl ganska precis i morse, så har man tur så... Tror mer på att kroppen verkligen försökte släppa det där ruttna ägget, men att det till slut inte gick... Eller så kom smärtan innan ägget släppte, ja, vem vet egentligen?? Tappen är dock som igår, lite längre kanske, men svårt att säga. Öppen pöppen är det iaf!! Öm, men inte som igår kväll...

Ni som skriver in tempen på ff, fyll i där hur tappen är!! Det gör jag och det är därför jättelätt att gå tillbaka och kolla läget Som ett litet tips!

trollmamman: Visst kan det ha varit det, en del får ju en liten blodflytning vid äl. Vet dock inte vad det beror på!
    BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: hur mås det idag förresten? *lyckost där*

BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: äh, den här månaden är nog över för bebisverkstadens skull... Men jag vill att mensen skall komma så att det börjar om!!

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: Hahaha, ja, ta plusset denna månad, så tar jag mensen! *skickar över ett paraply som skydd*

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: Jag är också svullen! Blir det ganska lätt, men då handlar det om gaser Nu vet jag inte alls vad som händer!! Min kropp har ju för f-n spel eller nå´t!!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?