• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

fjällräven: mina flytningar brukar också vara knäppa, kommer ngn dag innan äl, men det går ju ändå! Har varit gravid ngr gånger trots avsaknad... Vi håller tummarna då!¨

Idag är min tapp hård och så stängd att jag knappt vet vad jag heter! Kan kroppen känna av om ett ägg blivit befruktat innan det har borrat ned sig i livmodern? *hoppas* Kolla förra månaden då vi inte försökte och tappen stängde sig inte helt förrän en vecka efter äl Nu, bara ngr dagar som den är helt stängd. Får inte ens in en liten bit av fingertoppen Tempen ligger ff på 37,1
    BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen, Trollmamman och jag har alltså bim nästan samtidigt! Vad kul att följas åt! Men min tapp är inte alls som era nu, min är ju framåtlutad och hård, helt stängd... Det var den inte förra månaden... Jaja, spännande och se hur det utvecklar sig!

anki: hur långt gången är du nu då? Håller verkligen mina tummar för din skull!

BabyRo född 070620
  • Disan
    Just det! Ngn frågade om hur tappen känns när man har haft sex nyligen: Det jag har kommit fram till att är den blir mjukare, de gånger jag har känt på tappen efter sex har den varit det. Man säger ju att spermierna/sädesvätskan mjukar upp tappen, det är därför man skall ha sex runt bf, så att den öppnar sig ordentligt. En liten färdknäpp, som det så fint heter
    BabyRo född 070620
  • Disan

bumbi: jag har alltid haft på känn att man inte skall ha så mkt sex under den känsligaste perioden, tror inte att det är bra! Nu fick jag ju lite bevis

BabyRo född 070620
  • Disan

När jag och min syster var på ICA blev jag plötsligt väldans snurrig i huvudet, sedan gav typ kroppen upp och jag blev alldeles svag. Fick sitta ned en stund, kunde knappt röra mig. Sedan kände jag stickningar i buken och fram emot eftermiddagen var jag alldeles spänd i buken, ut mot ljumskarna.

Kan det månne betyda ngt, eller var det bara slumpen? Vi får se hur det känns i morgon...

BabyRo född 070620
  • Disan

leanbh: jag berättade den nya infon för min karl igår och han tyckte att vi skulle slopa att få utlösning inne i mig tills vi vet hur det tagit sig denna månad, om vi plussar så fortsätter vi med det ända tills den säkra perioden är över

Idag är min tapp ung som igår. Den är hård och stängd, men om möjligt ännu mer framåtböjd. Känns lite kortare tror jag, men det kan ju bero på att den vinklat fram sig... Tempen har stigit lite till! 37,2

BabyRo född 070620
  • Disan

Trollmamman: Vi har bim mellan den 20 - 22 maj! Du hade ju äl i onsdags för en vecka sedan, jag hade äl på torsdagen (min bim är den 22/5) och tussen har precis ändrat sin bim till den 20/5, om jag inte minns fel? Men först trodde hon på äl samma dag som min var

längtan: jag fick min foglossning i vecka 11 ungefär, satt och grät på kvällarna efter jobbet... Hur hemskt som helst! Igår ilade det dock till i svansen, gjorde ont som fan! Vet inte vad det berodde på...

tussen: Upp med hakan, är det verkligen över än? Tappen kanske bara ändrar sig? Du har inte fått ngr fler äl flytningar iaf va? Så att du verkligen har haft äl den här gången..?

fjällräven: tappen skall inte vara mjuk när man är gravid, den skall vara lite mittemellan, hård inuti och muk utanpå, som man brukar säga Min gravida tapp med ronja kan dock beskrivas som hård, men allt är ju en "smaksak" hur man vill beskriva den

BabyRo född 070620
  • Disan

Nej, nu vet jag inte vad som händer! Är lite snurrig i bollen, men inte så farligt, mest när jag rör mig snabbt och så... Men jag känner av att tappen rör sig, ändrar position/öppnar sig eller ngt sådant. Är det bara jag som känner av sådant??? Det började under min grav med ronja, runt vecka 20 i samband med sammandragningarna... Läkarna skyllde på både foglossningen och sammandragningarna, men jag sade hela tiden att det kändes som att jag öppnade mig! Redan vid första mensen efter förlossningen kände jag samma sak, både precis innan mensen startade och sedan när den hade slutat/höll på att sluta. Sedan samma sak vid äl, skitjobbigt! Man känner liksom hur den ändrar sig... KÄnns som att man skall öppna sig helt och hållet och allt skall ramla ut! Vill köpa en propp och pluppa upp den...

BabyRo född 070620
  • Disan

längtan: vad spännande! Vi håller tummarna iaf!

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: men det är inte samma "hjälp vad obehagligt nu känns det som att jag öppnar mig" -känsla? Utan som vanlig mensvärk? Skönt iaf att det inte bara är jag!

Kände på tappen nu: den har mkt riktigt ändrat sig, den har blivit liten och hård inuti, mjuk utanpå samt helt stängd. Är väl ett bra tecken?

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?