• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Men wow, kollar in en snabbis och vad ser man! Yess! har du gått och plussat!!??? Såååå många grattiskramar!! Första försöket och allt, sicken tur!!

trollmamma: det bara måste vara så att du är gravid, finns ingen annan möjlighet!!

SJälv är man avis på syster, hon har börjat känna av den lill* i magen. Inga sparkar eller så, men det är väl när den snurrar runt och har sig Hon är i mitten av vecka 13 nu. Blir så avundsjuk på henne!! Vi skall ses på tis och det blir spännande att se den lilla magen

BabyRo född 070620
  • Disan

mickes puma: Min tapp brukar krypa ihop lite dagen innan mensen skall komma. Så blir den alltså kort och mjuk. På själva mensdagen brukar den vara mjuk och lite öppen, kort och svår att nå.

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: Nu hoppas vi ju på att det inte är så, men min tapp brukar inte riktigt veta hur den skall må innan mensen kommer. Det kan variera väldans mkt dagen innan. Min tapp är också mjuk när jag har mens, jätteliten och högt uppe sitter den, men så mjuk att det är läskigt!

Men vi hoppas på tussens förklaring!

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: Äh, ge inte upp!! Den kanske bara fjantar sig!

BabyRo född 070620
  • Disan

Jag håller tummarna för alla er tjejer!! I alla lägen!!

Kramkram på allas banan!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: Men wow!! Vad sade läkaren då? Gjorde man vul först eller rent av under själva spolningen? Berätta!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: men det låter ju toppen, trots allt!! Att det inte finns ngr fel!! Då är det säkert så att ni bara har haft otur med det hela. Sådant händer ju även den bäste

KÄnns väl skönt att veta att ni får pergo till hösten om ingenting har hänt innan dess? Nu kan ni ju slappa i sommar och försöka ta det som det kommer, om inte annat får ni pluss senare i år!! GARANTERAT

Nu måste jag sova.

God natt alla!!

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: toppen att det kommer ett litet ägg!! Jag håller mina tummar!!

trollmamma: håller mina tummar för din del också!! Det bara måste bli ett plus ju!! Har du talat ngt med mannen ännu? Jag menar, du har faktiskt gått över tiden ganska rejält...

yess: Ja, grattis här inne också Igen... hehehe... Du är en lyckans ost!!

BabyRo född 070620
  • Disan
    mexisis skrev 2008-05-27 11:41:10 följande:
    hejsan på er!vill bara säga att jag var en flitig tappkännare under våra 7  månaders försökande fram till plusset. kände som vanligt på tappen runt bim och tyckte den var som den brukade varje gång innan mensen kommit. när mensen var tre dar sen så kände jag på den och den kändes precis som den brukar samma dag jag fått mensen. tyckte jag kände öppningen och allt precis som jag brukar. jag blev jätte besviken och "visste" att mensen var på g. i fyra dar till kände jag och väntade på mensen och den kändes fortfarande som före mens. köpte ett gravtest och fick plus. snacka om att jag blev snopen för det var ingen gravidtapp jag hade känt dagaran innan (alltså som den ska kännas om man är gravid). jag var 100% säker på att få negativt enbart efter hur tappen kändes. har ju väntat mig att den skulle var mjuk som läppar om jag var gravid men nädå, hård som nästippen var den och kändes öppen. min poäng är alltså att inte gå för hårt på hur den känns/ska kännas och kanske bli nere för att man tror det är kört just den månaden för det verkar va lite olika hur den är när man blivit gravid. har hört andra säga samma sak
    Härligt att höra! Jo, minns själv hur det var med dottern. DÅ blev tappen inte så där jättebra förrän efter bim. Men generellt sett så håller den sig ju stängd om mensen inte skall komma. Men visst, man hoppas ända in i det sista! Tack för dina rader, vi kan behöva lite peppning...

Fast nu är det väl bara jag och tussen kvar va? Eller jo, kaslin också. Men hon har ju praktiskt taget övergett oss...
    BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: Men fy!! Det trodde jag inte!! Hur tidigt/sent testade du plus med ert första barn? Kan du vara låghormonare? Eller kan äl helt enkelt varit senare än vad du beräknat? Det är ju vanligt att kroppen blir lite skev efter pillerstopp!!

BabyRo född 070620
  • Disan

yess: Ville de att du skulle komma själv? Konstigt.. Här i sthlm brukar de säga så fint att "ta gärna med dig din parnter!" Men det kommer en del knasiga frågor, som hurmkt alkohol man dricker och så... Helknäppt! Personligen tycker jag att de som dricker alkohol under graviditeten inte är värda att bli mammor! Så är det bara!

HAde en bekant som vägrade sluta röka under sin graviditet. Hon skämdes, för hon försökte smyga med det. Ville inte tala om det för sin bm t ex... Men bm märkte ju att ngt var fel, barnet var litet och magen växte inte som den skulle. Hon frågade henne flera gånger om hon inte rökte.

När bebisen kommit ut började hon röka på balkongen, kunde ALDRIG I LIVET tänka sig att röka i närheten av den lilla, eftersom det är skadligt. Jag bara gapade! Frågade henne, eller ja, snarare påpekade, ang att det är farligt när bebisen är i magen också, då var hon bara tyst...

*suck*

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: har en kompis som slutade med sina piller för lite mer än en månad sedan. De skall försöka med syskon. Hon har det precis som du och har haft så ganska länge nu... Inget plus på stickan och ingen mens. Sanslöst irriterande! Fast jag tror att ni båda är gravida, bara det att det tar ett litet tag innan det syns...

BabyRo född 070620
  • Disan

längtan: Ja du, jag tror att ni har gjort så gott ni kan denna gång! Nu hoppas vi på att det tar sig och att den lill* stannar kvar på riktigt

Min kropp har återigen hoppat till den vanliga cykeln. Fick äl flytningar igår, som jag brukar på fredagen. Även lite idag också, imorse, samt att jag igår kväll kände att tappen öppnade sig. Så imorse hälsade jag på min lilla vän, trots att jag inte skulle göra det denna månad och ja, den är kort, mjuk och öppen!! Så, det blir nog äl imorgon. Känns skönt att man slipper vänta en vanlig cykel. Det blir ju typ fyra dagar kortare! Hahaha!!

Men snart sätter vi igång igen, längtar så!! Är hemskt gravid- och bebissjuk just nu...

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: men kan inte monitorn reagera på hormoner ff? Vet inte hur det där fungerar! Men huvudsaken är väl att ni har älat, inte eg när äl var Jag får nog äl ikväll skulle jag tro. Men har inga känningar än...

BabyRo född 070620
  • Disan

Hej hallå mina tappvänner!

Själv har man haft lite lite äl flytningar i fyra dagar nu... Skumt! Tempar ju denna månad, som vanligt, men har inte fått stegring ännu. Hade lite känningar igår kväll, men kan väl ha missat själva älen, om det ville sig. Får se om tempen är hög imorgon. Vågar inte ha sex iaf

Mår inte så där jättebra. Har lidit av depression i många år, blev väl typ friskförklarad ett tag efter att jag träffade Chris och nu har jag inte haft ngn samtalskontakt på hur länge som helst. Nu börjar jag dock känna mig lite dålig igen.. Inte skoj. 

Hänger kvar här iaf, får väl se vad som händer i mitt liv.

Trollmamma: Lycka till imorgon! Vilken tid skall du till bm? Vet din karl om ngt nu? Han borde väl fatta att mensen är sen, eller? 

BabyRo född 070620
  • Disan

Hej alla!

Kikar in en sväng. FF ingen äl i sikte, min kropp beter sig knas... Jaja, denna månad spelar det ingen roll direkt, vet faktiskt inte ens om jag vill försöka nästa månad heller... Blir så ledsen över allt! Känns så knas...

Vill inte söka hjälp just nu, får inte återgå till min gamla psykkontakt eftersom jag blivit för gammal för den mottagningen. Orkar inte med att träffa någon ny nu! Vi får väl se hur det utecklar sig... Men visst, det är jobbigt...

Har inte känt på tappen, men den är nog megaöppen eller så Får nog äl på tors, två veckor efter mens.

trollmamma: Så trist att höra att du inte fick ett plus!! Men å andra sidan är det inte långt kvar till aug nu, om vi måste leta efter pos saker med det hela... Men visst, det skulle ju varit toppen med en liten i magen redan nu, men när det väl sker, så kommer det ju att vara perfekt och framför allt, den perfekta bebisen!!

tussen: men tappen behöver ju inte lägga sig i position på direkten! Nu håller vi tummarna ist!

BabyRo född 070620
  • Disan

Hej igen!

Ingen stegring på tempen för min del... Men fick superduperont igår kväll, kanske var det äl, eller så gick det inget vidare. Var samma smärta som förra cykeln. Hu! Inget roligt! Tror att det är ngt fel på mig... Jaja, tiden kommer att utvisa det!

Läser allt ni skriver, saknar att leta tecken!

*kramar om*

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: jag hoppas så för din skull!!

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen hoppas så för din skull!! Du kanske bara har tafsat för mkt på tappen? Kanske skall låta den vila lite? Så att den inte blir upprörd...

trollmamma: måtte det antingen bli mens eller plus för din del! Jobbigt det låter att inte veta!

yess: Jag blev täppt på direkten med ronja, satt i tills hon ploppade ut. Ngn timme efter förlossningen sade jag till Chris: Jag kan andas! Jag är inte täppt längre!

Hel knäppt, det där med täppan... Finns ju ingenting som hjälper, enda trösten är att man vänjer sig...

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?