mexisis skrev 2008-05-27 11:41:10 följande:
hejsan på er!vill bara säga att jag var en flitig tappkännare under våra 7 månaders försökande fram till plusset. kände som vanligt på tappen runt bim och tyckte den var som den brukade varje gång innan mensen kommit. när mensen var tre dar sen så kände jag på den och den kändes precis som den brukar samma dag jag fått mensen. tyckte jag kände öppningen och allt precis som jag brukar. jag blev jätte besviken och "visste" att mensen var på g. i fyra dar till kände jag och väntade på mensen och den kändes fortfarande som före mens. köpte ett gravtest och fick plus. snacka om att jag blev snopen för det var ingen gravidtapp jag hade känt dagaran innan (alltså som den ska kännas om man är gravid). jag var 100% säker på att få negativt enbart efter hur tappen kändes. har ju väntat mig att den skulle var mjuk som läppar om jag var gravid men nädå, hård som nästippen var den och kändes öppen. min poäng är alltså att inte gå för hårt på hur den känns/ska kännas och kanske bli nere för att man tror det är kört just den månaden för det verkar va lite olika hur den är när man blivit gravid. har hört andra säga samma sak
Härligt att höra! Jo, minns själv hur det var med dottern. DÅ blev tappen inte så där jättebra förrän efter bim. Men generellt sett så håller den sig ju stängd om mensen inte skall komma. Men visst, man hoppas ända in i det sista!

Tack för dina rader, vi kan behöva lite peppning...
Fast nu är det väl bara jag och tussen kvar va? Eller jo, kaslin också. Men hon har ju praktiskt taget övergett oss...