-
Tappen vid ÄL är mjuk och öppen...Leanbh skrev 2008-04-28 15:55:08 följande:bebis09jag beräknade äl (max) igår, men ligger på dag 17 idag och monitorn visar låg. Tänkte att jag skulle ta och känna på tappen, blev jätteförvirrad när jag läste om alla olika skepnader den kan ta Kan du förklara vad jag borde känna om jag nu skulle få max tex imorgon?
-
Ja vid graviditet är tappen stängd (men den stängs oftast efter ÄL också) och även efter mensen för att sen öppna sig vid äl och sen samt vid mens. är annars tappen stängd vid bim då man beräknat icke mens så kan man vara gravid. dock kan tappen kännas öppen om man är omföderkska om man är gravid!Zaaandra skrev 2008-04-28 18:24:50 följande:Svar på #1185okej...men jag har fött barn.därför ja inte känner nått hål då? Tror inte de iaf...är de när man är gravid hålet är stängt alltså? Ja hade mens senast 3/4, har oregelbunden mens sen ja slutade me p-pillerna men ca 35 dagar, sist kom den efter 50 dagar, frusterarande....
-
jo det är ju som en utstående del eller vad man ska säga.. som en tratt fast öppningen är innåt.... du är kanske gravid nu då! tappen är sig inte lik varje gång och lever sitt egna lilla liv emellan åt men för bumbi stämde det ju!Zaaandra skrev 2008-04-28 18:34:53 följande:Okej, för ja känner bara liksom en rund kula typ, skumt kanske...känns som om ja kan gå förbi den med fingret bakom liksom, svårt att förklara....första gången ja känner liksom....
-
jag hade tappdejt igårkväll
hög, mjuk och stängd... inte ett symptom på att det skulle vara äl på gång, är ändå på dag 10 så jag får nog räkna med äl om typ 9-10 dagar jag som trodde jag var nära! -
har en kompis som föddes då hennes mamma var runt 40!
-
Kan tillägga att i byn här intill finns det en kvinna med 7 barn, dom två senaste fick hon runt sin 40 årsdag.. kanske 38 år eller nå sånt men nu är hon 43 och 7 barnsmamma.. hon fick tvillingar sista vändan
-
jo det har hon, den äldsta är väl 18 år tror jag eller runt 18 år, sen dom yngsta blir väl i sommar 4 år tror jag.. eller nå sånt.. hon blir väl själv 42-43 nåntingbumbi 84 skrev 2008-04-29 10:27:11 följande:haha. hon lär ha fullt upp, rädd för att få tvillingar
pappan till dom två yngsta är 3-5 år äldre än hennes äldsta son!
-
haha detta var ju för 4 år sedan, menade att hennes nya kille är några år äldre än hennes äldsta son.. nu bör dom vara 26-27 respektive 22-24 år typ
-
Haha.. japp men men
Jag har kanske lite hopp om ÄL ändå!
igår tog jag ett ältest då hade jag vita flytningar har som inte haft ro och dejtat tappen annars i helgen, tog en sticka igår som sagt och fick knappt nå streck idag var det starkaremen inte lika starkt men förhoppningsvis en stegring på gångkan ju hoppas iaf
har lite mer genomskinliga geggor nu.. så det är kanske på gång, tappen är mjuk, rörlig och långt där inne, kändes nästan som en gummislang. haha! -
nej jag fick ju avsäga mej tiden.. skulle ha spolats nu typ, varit på sjukhuset om 10 min.. men kan ju inte det, lillan är ju fortfarande dålig och jag är alldeles matt av alla spyor som vart i helgenbumbi 84 skrev 2008-04-29 10:58:09 följande:härligt! hoppas på det! blev det spolning? eller när gör ,man det?