• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

trollmamma: Ja, det är jättevanligt, för min del iaf Har alltid det! Som nu, t ex Fast det är inte lika illa som i början med ronja, då snurrade jag rejält! Nu har jag lite hjärtklappning nästan hela tiden, snurrar när jag ställer mig upp och så vidare. Hur har du det på den fronten? Hur mår tappen idag?

BabyRo född 070620
  • Disan

Trollmamma: Håller tummarna att den är fast och fin

BabyRo född 070620
  • Disan

Idag var det svårkänt, tappen har krypit upp så högt att den är svår att nå, men stenhård inuti och mjuk utanpå, liten har den blivit också. Stängd, men eftersom det finns ett mjukt laget runt den känns den inte lika stängd som tidigare. Framåtlutad.

Jaha, så vad säger man om detta då? Blev väldans ledsen... Känns som att inplantationen misslyckades... Fast jag har mina känningar! Ibland gör det mer ont och ibland mindre. Usch, tänk om det blivit ngt fel på mig, att jag blir gravid, men att kroppen typ stöter bort de små miniäggen??

Beställde ju billiga tester, men de kom inte... Dumma leverans! Kommer nog på måndag. Om mensen inte kommit då, tar jag nog ett tisdagstest. Men jag hoppas att tappen ändrar sig!!

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: Dumma tappen....

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: hehehe, ja, men snacka om syrebrist där inne!! Stängd dörr i 9 månader!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: men du ville ju ha en febbe bebbe!! Med spolningen kommer det säkert att gå bra, jag tycker t o m att du skall börja räkna om från ett igen!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Hmmm... Är lite mörkare där nere än vad jag var igår!

Blir inte klok på detta! Snälla lilla frö, stanna kvar i bebishuset!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Nu när vi badade fick jag molande igen, häromdagen också. Precis så hade jag med Ronja så här tidigt samt förra försöket också. Men, vad betyder ännu en analys?

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: hur högt sitter den då?  känns den lång då också? Min hade blivit så kort över natten... Kanske typ en cm lång eller så.. Känns inte alls bra! Var din framåt eller bakåtlutad?

BabyRo född 070620
  • Disan

hHhaha, glömde ju det jag skulle skriva om!!

Har jättekraftiga spänningar i ljumskarna, brukar ha svag svag spänning typ dagen före mensen skall komma, eller rent av samma dag. Men inte så här stark! Hade dock så här förra försöket också... Lutar väl åt att det går åt helvete! Hatar detta! VET ju att det är ett litet frö där inne... *suck* Blir så ledsen... Värst av allt är att om detta fortsätter får man ju ändå ingen hjälp förrän man har minst tre lite senare konstaterade mf (alltså inte sådana som sker i samband med bim) eller att man har försökt i ett år utan att lyckas alls... Det är en evighet!

Har alltså nu byggt upp värsta ångesten här att det har blivit ngt fel på mig.... Känns så trist!

Annars är jag ff hormonell, lättare för att gråta och bli lite arg, det spänner och drar med jämna mellanrum, lite ömma bröst och yrseln. Klappat och klart liksom!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?