Inlägg från: Hoppet 3 |Visa alla inlägg
  • Hoppet 3

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

iomi skrev 2008-04-08 23:28:07 följande:
    Tack! Gud, kan inte fatta att det är sant. började må illa igår och det känns skitbra! haha!
    När hade du BIM?
    Jag hade ÄL i helgen och väntar tappert på att mensen (inte) ska komma.
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-09 16:58:57 följande:
    va gör du här då? forumet är fritt så man får skriva vad man vill och säga vad man vill, känns rubriken jobbig och äcklig så varför ens bry sig om att läsa en tråd??Japp här petar vi på tappenär du själv i bebisverkstan och försökt länge så förstår du frustrationen av alla metoder man kan tänka sig att komma på att innan mensen ska komma kunna se en graviditet!
    Vissa kan tydligen inte läsa forumsrubriken som du skrev.
    Det är väl bara att ignorera dessa människor och köra på för oss som vill detta!

Har förövrigt ännu ej kännt på tappen idag.
    Är spänd på hur den är idag.
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-09 17:21:44 följande:
    pilla pillajag sitter på jobbet nu så här vill jag då inte pilla *asg*men men innan jag åkte, tidigt imorse var den iaf stängd, mjuk och hög (alltså liten)
    Har pillat nu och den är hård spetsig och sitter väl i mitten.
    Stängd ska jag tillägga.
    Ska känna i morogn bitti för att se om den ändrar sig efter dygnet...
  • Hoppet 3
    yess skrev 2008-04-09 17:49:01 följande:
    inte mycket till tappill idag! har inte haft tid...har jobbat på förskolan idag.. å vi hade en liten en som kräktes ner hela stället!så jag är lite (JÄTTE)illamående, säktert bara inbillning, men vill absolut inte bli magsjuk. Dessa magsjukor går bara runt å runt! Och det är ju jättesvårt när det är 16 barn i samma lokaler att bli av med dessa basilusker.. har bara haft en lite släng av nått tidigare detta år.. men aldrig nån riktig magsjuka.. så snälla håll tummarna för att jag får hålla mig frisk!bebis09.. inte pilla på jobbet?? :P hehe nedå!
    Tips till dig!
    7 Vitpepparkorn att svälja hela.
    Kan hålla magsjukan borta.
  • Hoppet 3

Här kommer tappinfo:
    Har idag mjuk, platt, stängd och "blyg" tapp.
    Hittade den långt bak. Är på BIM -9 idag.
    Igår hård lång centrerad och stängd.
    Tänk att den har ett sådant otoligt liv därinne.

• Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-10 12:32:14 följande:
    hur är tappen om den är blyg? aha, långt bak alltså.. ja så är min också... mjuk, platt och stängd med Ja eller hur....Minns vid ett tillfälle det enda tror jag några dagar innan bim, typ 8-9 dagar innan då jag kollade tappen och var gravid med dottern så var min tapp jättelång, hård och stängd!
    Så då är hoppet ute för mig redan??
    Är ju på Bim -9 och med mjuk platt tapp.
    Jaja, det är väl bara att vänta på mensen då.
    Då blir man ju inte besviken i allfall.
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-10 12:46:34 följande:
    nej skrev du inte att den var lång igår?tappen din var ju stängd, så är det kört för dig innebär det att det är kört för mej också..förra cykeln var min tapp fjuttigt, fjanitgt liten, men nu är den större, mjukare och stängd.. nått skumt är det kanske på G men men... kan ju ändras då tappen har sitt eget liv där inne
    Jo ,det var den men inte idag.
    Jag är ju inte lärd med detta att känna på tappen och veta hur den ska vara i en cykels tid.
    Det är väl bara att känna på och ta en cykel här nu så lär jag mig säkert mera.

Vet bara att det sista dagarna innan bim förra månaden så var tappen mjuk platt och stängd.
    Hade mensvärk i 5 dgr innan och på bimdagen mjuk och platt och då när jag kände på den var det illrött blod på fingret. Så den får ju absolut inte vara platt och mjuk om det nu ska vara ngt i min mage skulle jag tro.
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-10 13:17:11 följande:
    uch då säg inte sådär, innebär att jag inte heller har nån i magen ju!
    Nej, vill verkligen inte att du ska tappa hoppet.
    Förlåt!
    Jag undrar ju om alla har samma tapp beroende på om de är gravida eller inte.
  • Hoppet 3
    Disan skrev 2008-04-13 11:52:10 följande:
    Idag är min tapp lite mer spetsig (har varit platt innan denna cykel, men det har jag nog glömt att skriva om) men den är ff lite öppen!! Blir mer och mer säker på att vi hade ett tidigt mf förra månaden, om det är så här tappen är när man INTE är gravid!!
    Samma är min tapp. Vad det nu betyder.
    är på BIM -6. Känner inte av något som skulle tyda på en bebbe i magen men det KANSKE kommer....
  • Hoppet 3

bumbi 84 skrev 2008-04-13 12:12:56 följande:

posetivt äl test idag!! Lycklig!!tappen sitter högt. toppig ,halvlång, hård, öppen!!
    Vad HÄRLIGT!
    Bara att köra på nu då?

Ska ut nu i solskenet och våren.

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?