Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
Nu är man nyspolad
Nu är man nyspolad
Så här var det:
Jag kom dit vid 13:30 fick då kissa i en liten mugg för dom ville ta ett gravtest, negativt såklart, sen fick jag en voltaren supp som jag fick ta ca en halv timme innan... Blev 10 min efter supper lite varm och gasig i magen.. lite sådär halv dåsig och borta.. men efter lite prutt prutt på toa så gick det över, barnmorskan kom och hämtade mej vid 14 tiden och jag fick sätta mej ett tag och dom gick igenom grejjerna och förklarade så fint, fick klä av mej och lägga mej i gynstolen
Sen satte som kateter i livmodertappen som skulle plugga igen typ, dom misslyckade första gången för saltlösningen rann ut (kändes som jag kissade på mej) Sen så gjorde dom vul först då jag berätta om att jag ahde haft så ont i fredags och fått en liten blödning men ingen ÄL hade skett, kanske var äggblåsan som växtre till sig.. eller nått.
Dom spruta in kontrastvätskan och då gjorde de lite ont, barnmorskan sa mensvärk men jag skulle mer säga att det kändes som 2-3 värkar, sen var det över, såg hur vätskan flödade fram fritt och lätt i äggledarna, var inge knyssel där inte.. Inte en cysta inte en inbuktning och ingen utbuktning och allt vad han sa, det såg bra ut iaf...
Var inge dålig passage eller nått.. så vi förklarade som oförklarligt barnlösa (barnlösa är vi ju inte men) Plusslösa!
Hade en superfin äggblåsa iaf som var 27 mm Den kunde spricka närsomhelst om jag förstått det rätt så då borde jag ha äl om 4-5 dagar
*hoppas på det*
Är jag inte gravid innan halva Augusti gått så ska jag ringa dit igen och jag ska få börja äta pergotime, dom kunde ju inte hitta nå fel på mej.. så!
Yess
STORT GRATTIS!!
så avis...
Liten tapprapport:
Liten, Hård och Stängd helt enkelt... Inte lika öm som igår, och blodiga flytningar så jag ska nog låta tappen va i nån dag till!
jag har molvärk nu, ont i höger äggstock (där äggblåsan var)
Kollade tappen igen, hade öppnat sig lite nu... och ja små genomskinliga trådar med blod i det är kanske på gång