Inlägg från: Silverkatten06 |Visa alla inlägg
  • Silverkatten06

Lasagne?

Det kan du nog göra lite som du vill.

Första och sista varvet brukar jag köra med bara bechamelsås, jag gillar när detblir lite mer pasta. Totalt ungefär så här:

plattor
    bechamelsås
    plattor
    köttfärssås
    bechamelsås
    plattor
    köttfärssås
    bechamelsås
    plattor
    köttfärssås
    bechamelsås
    plattor
    bechamelsås
    plattor
    riven ost
    bechamelsås

• Silverkatten06

Blir det inte väldigt svårt att skära bitar och servera om man inte har plattor i botten?

• Silverkatten06

Har en ganska hög form, och det brukar bli två-tre lager med köttfärssås... Men de lager som bara är plattor och bechamelsås tar ju inte så mycket plats. Jag gillar dock när det är lite mer pasta och inte allt bara flyter iväg på tallriken, men det är ju en smaksak. Du får testa dig fram till din personliga smak!

• Silverkatten06
    Gul13 skrev 2008-03-13 12:25:53 följande:
    Silverkatten: Jag tycker om "blöt" lasagne. Ska man servera den snyggt som på restaurang så ska man nog ha plattor i botten. Oftast tycker jag den restaurang-lasagnen är för torr.
    OK, då är jag med. Jag gillar inte heller torr lasagne, men den ska vara "stadig". Lösningen blir mycket plattor och mycket bechamelsås, då blir den varken rinnig eller torr..
  • Silverkatten06
    Gul13 skrev 2008-03-13 12:31:33 följande:
    Med min variant så blir det inte så stadigt Dessutom vill jag gärna ha mycket beschamelsås så jag erkänner; min lasagne är ingen skönhet att titta på.
    Haha, huvudsaken är ju att den blir god

Min lasagne är välkänd i bekantskapskretsen, en av de få rätter jag verkligen KAN laga bra. Är annars ingen höjdare i köket... Men min hemliga ingrediens avslöjar jag aldrig
Svar på tråden Lasagne?