• Bruden1

Ni i vecka (runt) 30 - hur mår ni??

Ja, hur mår ni i vecka 30?? (vecka 29-31).

Skriv veckan ni är i (om vecka 29, 31) och berätta lite! Glad
    Allt möjligt som är kul och intressant att veta!! Skrattande
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni i vecka (runt) 30 - hur mår ni??
  • Nathalie01

Vecka 29 och mår bra men har vansinnigt svårt att andas och jätteont i fogarna.
    Min mage är verkligen enorm och jag undrar vart det ska sluta..

• kinsan

Är i v 30 med tvåan. Mår bättre denna gången, inga direkta krämpor. Har ökat 5 kg så det är inte särskilt tungt heller. Tror att jag fått lite foglossning (hade det inte förra gången o vet inte hur det känns) men det är inget som är till direkt besvär. Härligt att vara gravid o må bra, myser när bebis slår volter, för det är precis vad den gör.

• Linda o Danny

E i v 31.. Mår jättebra.. förutom foglossning som gör rejält ont emellanåt men annars e allt på topp, så ja ska inte klaga =)
    Har dock mått illa o haft ont i magen idag men hoppas de går över..

• carro74

Är i v 31 och har mycket sammandragningar, ont i fötterna, kissar ibland 2 ggr i timmen har halsbränna som heter duga, mår illa till och från, dålig matlust fast ändå hungrig.
    Gått upp 17 kg och känner mig allmänt tung. Lite nästäppa men inte så jag inte kan sova. Tungt att andas och hjärtklappning.

Men annars är det bra =)
    bebisen håller på hela tiden och snurrar och vänder sig där inne förut var det mest sparkar men nu är det mer vridningar och vändningar blandat med sparkarna.
    Väldigt obehagligt iblan men ändå skönt att man känner att den rör på sig =)
    Läääängtar till BF.

• Mara Jade

Är i v29 med nummer två.
    Har bara gått upp 4 kilo så jag känner mig inte så tung, har dock ont i ryggen, vilket jag inte hade med 1:an. Beror nog mycket på att jag har en dålig kontorsstol nu och hade världens bästa sist.
    Halsbränna på kvällar nätter, kan inte somna om när jag varit uppe och kissat utan måste läsa en stund varje gång gör mig jättetrött på dagarna.
    Känner att jag börjar svullna i benen så jag har börjat med stödstrumpor redan nu, vilket känns skönt.
    Invänta foglossningen som kom smygande vid den här tidpunkten sist.
    Jättebusig bebis som rör sig alla tider på dygnet och det känns mer som att den hjular är sparkar!

• Bruden1

Kanske ska berätta hur jag själv mår Räcka ut tungan

Jag är i vecka 30 och mår kanon! Så här bra mådde jag inte med ettan. Då hade jag ryggvärk men gick upp mer i vikt då så kanske pga det...
    Orkar inte riktigt lika mycket som annars men det är väl normalt!
    Annars mår jag bra förutom kramp i benen på nätterna, vaknar ofta o sover väl sisådär.

Har gått upp 8,5 kg så det är OK! Förra ggn gick jag upp 22 kg totalt o det vill jag inte vara med om en gång till, har satt gränsen vid +15 kg denna ggn, hoppas jag klarar det!! men det ser ju lovande ut iaf

BF är 26 maj och jag längtar sååååå!!!!

Bebis snurrar runt massor o slår mest volter just nu känns det som, precis som ni andra bestkriver. Blandat med sparkar, det är så mysigt!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • LilliNor

Hej, är i vecka 30 och mår rätt bra. Har sammandragningar och ont i fogarna, men tar jag det lungt så går det .
    Min kille där inne lever om väldigt mycket  och det är skönt .Inte alls som sin storasyster när hon låg där..
    Nånting som jag inte riktigt har fått kläm på är hur det känns när dom fixerar sig.  vet nån om det känns alls .?
    Det är ett väldigt bökande nere i bäckenet och det gör ont ibland.

• Skogkatt galning

Är i v 30 och mår pyton....

Mår fortfarande illa och kräks då och då. Jag har en grym foglossning men jobbar fortfarande heltid (tack vare underbar chef, kan jobba hemifrån). Dessutom har jag åkt på bihåleinflammation pga graviditets nästäppan.

Jag känner att jag bara blir tröttare och tröttare, har hittills gått ned 2kg från inskrivningen. Bebben verkar däremot må strålande och härjar hej vilt dygnet runt. Jag längtar så tills den kommer ut och kan härja med pappan också och låta mig vila emellan *ler*.

Vissa nätter så vaknar jag av vilda kickar, jag tror jag får en fotbollspelare...

• LiW

Är i v 29 och mår bra.
    Lite halsbränna som kommer och går som den vill, har lite känningar av ischias om jag tar ut mig för mycket (vilket jag alltid gör Glad pga renoveringen hemma) Måste upp och kissa en gång per natt men sover som en stock däremellan. Sköööönt!

Känner visserligen att jag är lite tröttare än vanligt och ibland lite tungandad men det kan nog också bero på att vi har det helt fullt upp om dagarna. Blir ingen paus alls att ta det lugnt. Men jag hoppas på att fortsätta må bra då jag planerar att jobba till BF

Det har kickat ordentligt i magen senaste veckorna, men nu sista tre dagarna har det lugnat sig betydligt. Det rör sig men inte alls på samma sätt som innan. Jag funderar på om det är så att bebis har lagt sig med huvudet nedåt kanske.....eller så är det en tillväxtfas på gång som gör bebis lite lugnare. Vem vet

• Lucasmamma

Är i v 31 och mår väl så där. Har väldigt jobbig foglossning så jag är sjukskriven nu. Hade mycket sammandragningar så det slutade med att jag fck bricanyltabletter för att lugna ner dom lite. Läkaren ansåg att det var för mycket sammandragningar.
    Ja annars så springer jag som en galning på toa
    Har blivit väldigt trött igen.
    Längtar så tills bebisen kommer!

Bf 18 maj och längtar så!
Svar på tråden Ni i vecka (runt) 30 - hur mår ni??