• Bruden1

Ni i vecka (runt) 30 - hur mår ni??

Ja, hur mår ni i vecka 30?? (vecka 29-31).

Skriv veckan ni är i (om vecka 29, 31) och berätta lite! Glad
    Allt möjligt som är kul och intressant att veta!! Skrattande
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni i vecka (runt) 30 - hur mår ni??
  • Tweedy

Är i vecka 30 och mår rätt OK.

Har mycket mindre foglossningar nu än med 1:an. Då satt den iofs mest i ryggen, nu sitter det i blygdbenet.

Har blivit ganska flåsig de senaste veckorna, är svullen om benen på kvällarna. Är supertrött på kvällen, då är det skönt med ryggläge i soffan.

Ska försöka jobba tills 1 vecka innan BF.

• sångbird

Är i v.31. Mår ganska bra eftersom jag blivit sjukskriven.. Går på ackupunktur för min foglossning men det hjälper väl sådär. Det jobbigaste är att jag är sååå trött, måste ta nytt HB på måndag hos BM! Mår illa varje morgon efter frukost antagligen av magkatarr.. Annasr försöker jag ta vara på tiden nu innan första barnet kommer, njuta av att vara själv för sista gången i livet.... Men det går väl sådär...längtar så till 18maj!!!

• Rosenbarn

Är i vecka 30 med BF den 26 maj. Jag mår toppen :) (bara små krämpor)Det är min första graviditet och jag är överlycklig och det känns skönt att man mår så bra. Hade massa blödningar tidig så då var på konstant orolig. Nu oroar man sig för andra saker. Att få gå till BM och höra detta underbara galopperade ljud...

Visst är jag trött, så sambon säger att man inte är nå vidare sällskap ibland, någon som känner igen sig? Men jag mår bra, tar till vara på dessa dagar, vem vet hur man mår om några veckor...

Längtar så...så härlig att lägga sig ner och känna hur magen guppar:)

• dittdatten

Är i v 30,BF 27 maj. Alienrörelserna på magen jag kan ligga och titta hur länge som helst på är såååå mysiga! Längtar!
    Mår för övrigt ganska bra,känner mig inte så bekväm i min kropp,det är inte bara magen som växer tyvärr... Halsbränna ibland,lite flåsig men på det hela myser jag mest omkring med magen=)

• Umm Israa

Är i v 31 och har rejäla kramper i benen/vaderna på natten! Igår natt tappade jag totalt kontrollen över benet och kunde inte ens sträcka ut det för att få bort krampen..Mannen blev tvingen att dra ut benet åt mig, gjorde ont som fan och bgara skrek rakt ut...Fler som får såna kramper?!

Annars mår jag bra och kan titta på magen som rör sig hur länge som helst =)!

• Bruden1
    Umm Israa skrev 2008-03-15 14:15:18 följande:
    Är i v 31 och har rejäla kramper i benen/vaderna på natten! Igår natt tappade jag totalt kontrollen över benet och kunde inte ens sträcka ut det för att få bort krampen..Mannen blev tvingen att dra ut benet åt mig, gjorde ont som fan och bgara skrek rakt ut...Fler som får såna kramper?! Annars mår jag bra och kan titta på magen som rör sig hur länge som helst =)!
    Ja, jag har med sånna hemska kramper!!! i stort sätt varje natt!
    Grape tonic, den läsken hjälper!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Clise

v 31.

hemskt ont i ryggen och trött hela tiden. annars bra!

• Mille0990

Mina första sex månader var ganska tuffa, nu är jag i vecka 29 och mår mycket bättre, känner knappt av några biverkningar från graviditeten alls. Skulle vara lite ont i rygg och höfter då. Men tycker det är grymt skönt att slippa illamåendet, tröttheten, hjärtklappningarna och deppigheten. Tycker det har blivit mycket lättare att andas också, trodde det skulle bli värre, men det kanske kommer igen

• TillSommaren

Vecka 30, BF 29e maj och vi längar redan massa efter lilla prinsen! :) Har mått bra under hela graviditeten förutom nån liten blödning då och då. Bebis har lagt sig med huvudet neråt vilket gör att det trycker på ordentligt neråt ibland men inga problem med foglossning än. :) Bebis sparkar på ordentligt ibland, mestadels på förmiddagarna. Förutom svullna fötter och ben på kvällar så går det fortfarande bra att jobba trots att jag står och går hela dagarna. Lycka till alla ni andra, nu är det inte allför länge kvar tills våra små ska komma! :)

• Förälskad

Är i v.31, BF 21 maj. Mår bra förutom att jag har ont i ryggen efter en dag på jobbet.

• Millakilla

Är i vecka 30 o mår kanon!!! Är bara så trött hela tiden men det går ju att lösa genom att vila :)

• VåranHampus08

hejsan .. ..

Jag är i vecka 30+3 , jag mår fint :) ..
    Utom att ja har väldigt ont när ja ska komma upp ur sängen , nästintill omöjligt ..
    Och så får ja ont i bena när ja vart ute och gått .. Men annars är allt toppen ..
    LÄNGTAR SOM TUSAN :)

• Sandra1987

Är i v.30, tung, klumpig, och osmidig men förutom de är de bara lite öm i ryggen efter ansträngning och fötter och ben är lite svullna på kvällen men Drick mycket vatten så slipper man få så mycket vatten i kroppen, man slipper svälla så mycket!

• zaffron

Vecka 30+3 (om jag räknat rätt). Foglossning har jag haft sedan v. 10 men den har jag vant mig vid för länge sedan. Börjar däremot bli flåsig och det känns tungt att andas ibland. Har känt av någon enstaka kramp också. Annars är det toppen :) Tycker det är lite segt bara, födseln kunde gärna vara snart.

• Bruden1

Puffar upp min tråd lite!

• vichy

Vecka 31, mår relativt bra. Trött och ont i ryggen ibland, fast det kommer nog av att jag bär på min 2 åring som väger nästan 17 kg och kånkar upp och ner i trappor.

Är hungrig som en häst för tillfället? Halsbrännan har lagt sig men sover dåligt på natten.

Ser fram emot kejsarsnitt den 15 maj. Känns som om tiden kommer att försvinna i ilfart tills dess.

• trebarsmamma

jag är i vecka 32+4 idag, och jag är jätte trött, ont i ryggen, har fått foglossning. men jag trivs endå. så sönt att känna det lilla livet där inne.

Svar på tråden Ni i vecka (runt) 30 - hur mår ni??