Inlägg från: jojoje |Visa alla inlägg
  • jojoje

Gallstensoperation!

Tack för de lugnande orden. Jag är också orolig för hur det ska bli med min 6mån. bebis...kan jag ta hand om honom själv efter operationen?
    sjögurka 79 skrev 2008-04-10 13:47:38 följande:

Sätt dig ner och andas lugnt. Jag minns inte att jag hade ont alls efteråt. Du har haft gallstensanfall och det är tusen gånger värre än den lilla värken du eventuellt kommer ha efteråt. Det kommer nog kännas lite som träningsvärk, det är vad jag kan jämföra det med.När du kommer dit kommer det vara någon som tar emot dig och tar hand om dig. När jag har blivit sövd har alla läkare och sköterskor alltid varit väldigt måna om att jag ska må bra, det handlar ju om dig! Du kommer få lugnande innan du blir sövd så du behöver inte vara orolig för att sövas med panikångest.Ta det lugnt, försök att inte vara orolig. Det värsta har du redan gått igenom (gallstenen), och det med råge!
  • jojoje

Skönt att höra...Det är ju så många som skrivit om massa svåra komplikationer efteråt så man blir ju mörkrädd...
    sjögurka 79 skrev 2008-04-10 14:06:16 följande:

Jag hade ju ingen bebis när jag opererade mig men jag flög hem dagen efter minns jag och det gick jättebra (pluggade på Gotland på den tiden). Är inte pappan hemma kanske du kan be en vän att vara beredd att vara lite stand-by det första dygnet? Det kommer gå så bra!! Det är ett litet ingrepp.
  • jojoje

Tack, det kändes skönt att höra...jag äter i alla fall aldrig citodon eller Cocillana (eller vad den nu heter den där hostmedicinen).

Kami74 skrev 2008-04-10 15:22:39 följande:
    Jag opererade bort gallan för ca 7 år sedan och visst gjorde det ont efteråt, men efter en vecka var jag tillbaka i skolan utan problem. Jag var överviktig då och kunde inte använda titthålsop. Jag kan fortfarande få ont, om jag t.ex. tar medicinen citodon som av någon anledning inte funkar med gallstensproblem, men har aldrig ont annars. Så det ordnar sig och du slipper den fruktansvärda värken efter att det är fixat. Koncentrera dig på hur skönt det kommer att bli när det väl är klart
  • jojoje

HJÄLP!!!! Jag har fått tid för operation den 14 maj....LIVRÄDD!!!!!

• jojoje

Jag är mest rädd för att jag kommer att ha sån ångest, både före och efter operation, lider av panikångest.....Det är den känslan jag är mest rädd för.

• jojoje

Usch, det lät ju jätteläskigt.....PANIK!!!!!!

• jojoje

Hoppas det....

natjess skrev 2008-05-01 20:31:08 följande:
    jag lider ocksa av panikangest .... och ja hade jatte mkt innan operationen men de har faktiskt gatt bort de mesta efter att ja haft opertionen .... kan fa de ibland men ja raknar med att ja kommer leva med de har resten av mitt liv maste bara lara mig att hantera dem !!!de kommer att ga bra ska du se !!!
  • jojoje

Hallå...ingen mer som kan berätta? Håller på att dö här känns det som. Nu är det bara 1 vecka kvar och operationen blir i Katrineholm......läskigt!!!!

• jojoje

Hallå....det närmar sig med STORMSTEG och jag har verkligen PANIK!!!!!!!

• jojoje

Tack för alla era svar, men jag är i alla fall jätterädd...inte för själva operationen tror jag, utan mer för känslan innan och efter, vet inte riktigt själv, men rädd är jag....Sen måste jag ju vara ifrån min lilla son en natt också, usch!

• jojoje

Hoppas det!

sallybuse skrev 2008-05-10 13:07:33 följande:
    De kommer att gå hur bra som helst Min dotter på 24 år gjorde sin gallstensoperation för en vecka sen.Innan op hade hon ju jätte ont.Men efter op så gick de bra.Hon hade ju ont efter med nu är det hur bra som helst.Hon var och jobbade igår.Och idag skulle hon gå ut en sväng i skogen med sin pojke.Och hon var utan sin pojke i 6 dagar.Och hon saknade honom helt klart.Men nu mår hon bra.Och styngnen ska hon ta bort nästa vecka.
  • jojoje

På onsdag....

natjess skrev 2008-05-10 22:46:27 följande:
    nar e de du ska operera dig ???
  • jojoje

hallå!!!! i morgon är den stora dagen, jag är panikslagen....hjälp mig!!!!

• jojoje

Hoppas det....

sallybuse skrev 2008-05-13 20:24:40 följande:
    Bara ta och lugna ner dig lite.Ingen fara alls.Kommer att bli hur bra som helst.Du sover ju under hela op.Så du vet ju inget.Sen vaknar du upp och kanske mår lite illa.Men sen kommer du att må toppen.
  • jojoje

jippi!!!!!jag klarade det....är hemma nu och mår ganska bra. behövde bara ta vanlia alvedon idag....ingen dexofen.....

• jojoje

Tack detsamma!
    sjögurka 79 skrev 2008-05-16 10:33:09 följande:

Hurra! Hoppas du får en riktigt bra helg nu då
  • jojoje

Jätteskönt. Hoppas att allt blir bra nu och jag kan äta allt.

Svar på tråden Gallstensoperation!