KtownM skrev 2008-03-14 22:05:03 följande:
Mizz Turko: Ja det antar jag. Jag hade en väldigt liten blödning, när läkaren gjorde VUL trodde han först att det var en ofarlig blödning för den var så liten. Men i livmodern var en tom hinnsäck. Så jag blööde bara två dagar. Sedan gjorde jag ett nytt VUL två veckor senare för att utesluta utomkveds, han såg inget då heller. Hur var din mens efteråt? Min är väldigt sparsam, och var det även efter första mf:et.
Om man säger så här, fick mitt 2:a MA för 2 v sedan i smb med blödning. Fick gå hem och vänta på att jag skulle blöda ut. Förra veckan, torsdags, fick jag återigen göra kontroll-VUL och då sa 2 läkare att fostret hade stötts ut men att hinnsäcken var kvar. Var hos läkaren igår igen för kontroll-VUL igen och då såg läkaren att fostret inte alls hade stötts ut utan den låg död i säcken.
Så jag orkade inte med mer väntan och idag har jag fått starta upp med medicinsk behandling för avstötning. Ska på kontroll om ca 10 dagar och då kommer det följas upp med kontroll-VUL och provtagning.