• KtownM

HCG efter missfall....svar tack!

Mitt HCG ligger på 24, 5 veckor efter missfall. Har fått mens och trodde att detta betydde att HCG var nere på noll, men tji fick jag. Är det nån som vet om det ska ner tíll noll eller om det är okej med så låga doser. Har varit och lämnat blod 2 ggr/veckan sedan jag fick MF och olika läkare säger olika saker. Har gjort VUL och uteslutit utomkveds så jag förstår inte varför jag skall lämna blod hela tiden om det nu är normalt att det är såhär!!

• Svar på tråden HCG efter missfall....svar tack!
  • Mizz Turko

Det kan ibland ta dagar, veckor efter MF innan Hcg sjunker. Den ska ju vara 0. Allt annat över 0 betyder att man är gravid.

Kan du ha blivit gravid igen då direkt efter MF??? För man brukar ligga kring det värdet precis i början av graviditeten.

• KtownM

Tack för snabbt svar. Hade gärna hoppats på det men detta var andra mf på 3 månader (då blev jag gravid med en mens imellan) så vi har knappt haft sex så att vi inte ska riskera att kroppen inte får "läka" färdigt. Mitt HCg sjunker typ med 10 enheter i veckan, vilket läkarna tycker är för långsamt. Men har 4 olika läkare har lämnat 4 olika besked om vad det skall vara på. Har läst att t om killar kan ha en viss mängd HCG så jag hoppades på att det inte skulle ner till noll. Jag trodde ju att mensen tydde på att kroppen var redo att bli gravid igen och skulle jag inte varit tvungen att länma blod hela tiden att vi satt igång med nya försök vid nästa ÄL.

• Bebislängtan 82

Tänker samma som ovan.

Mina tester visa minus en vecka efer missfallen samma med HcG då var jag i 11 och 13 veckan

Längtan är stor.
  • Mising

Mitt Hcg efter mitt andra missfall ville inte ge med sig. Jag blev t.o.m inlagd på sjukhus för dom trodde det var utomkveds. Sköterskan va smått hysteriks när jag lämnade blod tredje gången o ringer till mig o säger jag måste komma in NU!!  Jag skulle precis köra up till körkort så det var jag inte så road av. Vilket fall som helst är jag glad det inte blev operation för 1 vecka efter hade jag ÄL o blev gravid med den lilla tjejen som ligger här bredvid mig! Lycka till ts..Hcg kan som sagt spöka o ställa till med besvär..

• KtownM

Mising: Tack för lite hopp!!! Men betyder det då att du hade ÄL trots att du hade lite hcg kvar??

Bebislängtan82: när du testade minus, gjorde du det på vanligt gravtest eller blodprov? För om jag skulle göra vanligt gravtest nu så skulle det bli neg för det är så lite hormon kvar..

• Mizz Turko

Men har ni haft sex eller inte efter MF, förstår att det är jobbigt. Men ingenting är omöjligt heller.

Är själv på mitt 2:a MA inom 5 månaders lopp (första MA ledde till många komplikationer), så jag vet hur du känner dig.

Har du fått göra grav-test och kollat av att den är negativ då? för om du får mens så borde kroppen ha lugnat ner sig och HCG bör ha gått ner till 0, men det kanske är så att din kropp reagerar långsamt.

Men annars tror jag att du är gravid, ta ett gravtest och kolla med läkarna igen vad du har för HCG och om den ökar för var vecka.

Ibland är inte läkarna till att lita på heller tyvärr, i sådana här frågor.

• Bebislängtan 82
    KtownM skrev 2008-03-14 21:50:02 följande:
    Mising: Tack för lite hopp!!! Men betyder det då att du hade ÄL trots att du hade lite hcg kvar??Bebislängtan82: när du testade minus, gjorde du det på vanligt gravtest eller blodprov? För om jag skulle göra vanligt gravtest nu så skulle det bli neg för det är så lite hormon kvar..
    Jag gjorde det både via blodprov och gravtest samma dag.
    Längtan är stor.
  • KtownM

Mizz Turko: Vi har typ bara haft sex en gång efter MF men jag har ju fått mens nu så det kan ju inte vara det.
    Tråkigt att höra om dina MA:s. Det var verkligen inte såhär jag hade föreställt mig bebisverkstan. Jag hade mitt första mf i november och grejen är den att efter att jag lämnat rutin blodprovet några dagar sedan ringde läkaren inte upp och sa att mitt hcg då hade fördubblats. Och jag blev ju gravid snabbt igen. Men efter andra mf:et märkte den läkaren det och sa att det nya mf:et förmodligen berodde på rester från det gamla. Och eftersom jag inte fick någon uppföljning vet man inte hur lång tid det tog då att bli av med hcg:et. Så läkare är inget jag värderar just nu..

• Mizz Turko

TS

förstår dig. Tycker ändå att du ska för säkerhets skull göra ett grav test och att du + läkarna följer upp ditt HCG med prover kanske 1 ggr per vecka, för att kolla om det sjunker eller ökar.

Har du från senaste MF fått ut allt/alla rester då, har ni kollat på det via VUL?

• Anonym (been there)

mitt hcg (efter ett utomkveds som opererades bort) var också "segt", trots att det var lågt. Men troligen så var det tack vare att jag hade grav hormoner som gjorde att jag blev gravid direkt igen (vilket ju är ganska vanligt efter ett missfall). Har nu världens ljuvligaste 1,5 åring :))

Man måste alltså inte vänta på att hcg nivån är på 0 utan ägglossning kan ske ändå!

Lycka till och kram!!!!

• KtownM

Mizz Turko: Ja det antar jag. Jag hade en väldigt liten blödning, när läkaren gjorde VUL trodde han först att det var en ofarlig blödning för den var så liten. Men i livmodern var en tom hinnsäck. Så jag blööde bara två dagar. Sedan gjorde jag ett nytt VUL två veckor senare för att utesluta utomkveds, han såg inget då heller.
    Hur var din mens efteråt? Min är väldigt sparsam, och var det även efter första mf:et.

• KtownM

Anonym (been there): TACK!!!för att du bekräftar det jag trodde. Den sura läkaren jag pratade med sist verkade ju inte ha någon koll alls..

• Mizz Turko
    KtownM skrev 2008-03-14 22:05:03 följande:
    Mizz Turko: Ja det antar jag. Jag hade en väldigt liten blödning, när läkaren gjorde VUL trodde han först att det var en ofarlig blödning för den var så liten. Men i livmodern var en tom hinnsäck. Så jag blööde bara två dagar. Sedan gjorde jag ett nytt VUL två veckor senare för att utesluta utomkveds, han såg inget då heller. Hur var din mens efteråt? Min är väldigt sparsam, och var det även efter första mf:et.
    Om man säger så här, fick mitt 2:a MA för 2 v sedan i smb med blödning. Fick gå hem och vänta på att jag skulle blöda ut. Förra veckan, torsdags, fick jag återigen göra kontroll-VUL och då sa 2 läkare att fostret hade stötts ut men att hinnsäcken var kvar. Var hos läkaren igår igen för kontroll-VUL igen och då såg läkaren att fostret inte alls hade stötts ut utan den låg död i säcken.

Så jag orkade inte med mer väntan och idag har jag fått starta upp med medicinsk behandling för avstötning. Ska på kontroll om ca 10 dagar och då kommer det följas upp med kontroll-VUL och provtagning.
  • Mising
    KtownM skrev 2008-03-14 21:50:02 följande:
    Mising: Tack för lite hopp!!! Men betyder det då att du hade ÄL trots att du hade lite hcg kvar??Bebislängtan82: när du testade minus, gjorde du det på vanligt gravtest eller blodprov? För om jag skulle göra vanligt gravtest nu så skulle det bli neg för det är så lite hormon kvar..
    3-4 dagar senare så gjordes bara ett gravtest o det var neg, behövde inte komma dit något mer, men om jag hade lite Hcg kvar då vet jag inte..
  • KtownM

Mizz Turko: Fy va jobbigt! Vilken vecka var du i?

• Mizz Turko
    KtownM skrev 2008-03-14 22:11:22 följande:
    Mizz Turko: Fy va jobbigt! Vilken vecka var du i?
    Jag var i v 9+4 när jag fick MA.
Svar på tråden HCG efter missfall....svar tack!