Inlägg från: Mizz Turko |Visa alla inlägg
  • Mizz Turko

HCG efter missfall....svar tack!

Det kan ibland ta dagar, veckor efter MF innan Hcg sjunker. Den ska ju vara 0. Allt annat över 0 betyder att man är gravid.

Kan du ha blivit gravid igen då direkt efter MF??? För man brukar ligga kring det värdet precis i början av graviditeten.

• Mizz Turko

Men har ni haft sex eller inte efter MF, förstår att det är jobbigt. Men ingenting är omöjligt heller.

Är själv på mitt 2:a MA inom 5 månaders lopp (första MA ledde till många komplikationer), så jag vet hur du känner dig.

Har du fått göra grav-test och kollat av att den är negativ då? för om du får mens så borde kroppen ha lugnat ner sig och HCG bör ha gått ner till 0, men det kanske är så att din kropp reagerar långsamt.

Men annars tror jag att du är gravid, ta ett gravtest och kolla med läkarna igen vad du har för HCG och om den ökar för var vecka.

Ibland är inte läkarna till att lita på heller tyvärr, i sådana här frågor.

• Mizz Turko

TS

förstår dig. Tycker ändå att du ska för säkerhets skull göra ett grav test och att du + läkarna följer upp ditt HCG med prover kanske 1 ggr per vecka, för att kolla om det sjunker eller ökar.

Har du från senaste MF fått ut allt/alla rester då, har ni kollat på det via VUL?

• Mizz Turko
    KtownM skrev 2008-03-14 22:05:03 följande:
    Mizz Turko: Ja det antar jag. Jag hade en väldigt liten blödning, när läkaren gjorde VUL trodde han först att det var en ofarlig blödning för den var så liten. Men i livmodern var en tom hinnsäck. Så jag blööde bara två dagar. Sedan gjorde jag ett nytt VUL två veckor senare för att utesluta utomkveds, han såg inget då heller. Hur var din mens efteråt? Min är väldigt sparsam, och var det även efter första mf:et.
    Om man säger så här, fick mitt 2:a MA för 2 v sedan i smb med blödning. Fick gå hem och vänta på att jag skulle blöda ut. Förra veckan, torsdags, fick jag återigen göra kontroll-VUL och då sa 2 läkare att fostret hade stötts ut men att hinnsäcken var kvar. Var hos läkaren igår igen för kontroll-VUL igen och då såg läkaren att fostret inte alls hade stötts ut utan den låg död i säcken.

Så jag orkade inte med mer väntan och idag har jag fått starta upp med medicinsk behandling för avstötning. Ska på kontroll om ca 10 dagar och då kommer det följas upp med kontroll-VUL och provtagning.
  • Mizz Turko
    KtownM skrev 2008-03-14 22:11:22 följande:
    Mizz Turko: Fy va jobbigt! Vilken vecka var du i?
    Jag var i v 9+4 när jag fick MA.
Svar på tråden HCG efter missfall....svar tack!