• KtownM

HCG efter missfall....svar tack!

Mitt HCG ligger på 24, 5 veckor efter missfall. Har fått mens och trodde att detta betydde att HCG var nere på noll, men tji fick jag. Är det nån som vet om det ska ner tíll noll eller om det är okej med så låga doser. Har varit och lämnat blod 2 ggr/veckan sedan jag fick MF och olika läkare säger olika saker. Har gjort VUL och uteslutit utomkveds så jag förstår inte varför jag skall lämna blod hela tiden om det nu är normalt att det är såhär!!

• Svar på tråden HCG efter missfall....svar tack!
  • KtownM

Tack för snabbt svar. Hade gärna hoppats på det men detta var andra mf på 3 månader (då blev jag gravid med en mens imellan) så vi har knappt haft sex så att vi inte ska riskera att kroppen inte får "läka" färdigt. Mitt HCg sjunker typ med 10 enheter i veckan, vilket läkarna tycker är för långsamt. Men har 4 olika läkare har lämnat 4 olika besked om vad det skall vara på. Har läst att t om killar kan ha en viss mängd HCG så jag hoppades på att det inte skulle ner till noll. Jag trodde ju att mensen tydde på att kroppen var redo att bli gravid igen och skulle jag inte varit tvungen att länma blod hela tiden att vi satt igång med nya försök vid nästa ÄL.

• KtownM

Mising: Tack för lite hopp!!! Men betyder det då att du hade ÄL trots att du hade lite hcg kvar??

Bebislängtan82: när du testade minus, gjorde du det på vanligt gravtest eller blodprov? För om jag skulle göra vanligt gravtest nu så skulle det bli neg för det är så lite hormon kvar..

• KtownM

Mizz Turko: Vi har typ bara haft sex en gång efter MF men jag har ju fått mens nu så det kan ju inte vara det.
    Tråkigt att höra om dina MA:s. Det var verkligen inte såhär jag hade föreställt mig bebisverkstan. Jag hade mitt första mf i november och grejen är den att efter att jag lämnat rutin blodprovet några dagar sedan ringde läkaren inte upp och sa att mitt hcg då hade fördubblats. Och jag blev ju gravid snabbt igen. Men efter andra mf:et märkte den läkaren det och sa att det nya mf:et förmodligen berodde på rester från det gamla. Och eftersom jag inte fick någon uppföljning vet man inte hur lång tid det tog då att bli av med hcg:et. Så läkare är inget jag värderar just nu..

• KtownM

Mizz Turko: Ja det antar jag. Jag hade en väldigt liten blödning, när läkaren gjorde VUL trodde han först att det var en ofarlig blödning för den var så liten. Men i livmodern var en tom hinnsäck. Så jag blööde bara två dagar. Sedan gjorde jag ett nytt VUL två veckor senare för att utesluta utomkveds, han såg inget då heller.
    Hur var din mens efteråt? Min är väldigt sparsam, och var det även efter första mf:et.

• KtownM

Anonym (been there): TACK!!!för att du bekräftar det jag trodde. Den sura läkaren jag pratade med sist verkade ju inte ha någon koll alls..

• KtownM

Mizz Turko: Fy va jobbigt! Vilken vecka var du i?

Svar på tråden HCG efter missfall....svar tack!