• Marty1980

Tips på bra och mysig restaurang i Göteborg tack!

Hej på er!

Jag och min sambo ska snart iväg på en liten minihelg i Göteborg och bara mysa. Vi ska bo på Gothia towers. Jag undrar om det är någon här inne som skulle kunna tipsa om en bra restaurang i centrala göteborg, gärna i närheten av Gothia men ingettvång. Det spelar inte så stor roll vilken typ av restaurang det är bara det är gott och trevligt där.

• Svar på tråden Tips på bra och mysig restaurang i Göteborg tack!
  • Tidlös

Hereford Beefstow (kanske felstavat) ligger på Linnégatan.. de har en hemsida på nätet också! Helt klart min favoritrestaurang!!

Älskade Judith 2007-07-26
  • Marty1980

Något särskillt på menyn som du rekommenderar?

• Barbabok

Jag gillar La Gondola på Avenyn, fantastisk pasta och planka. Om den ligger kvar dvs? Var nåt år sen!

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Tidlös

Jag har bara ätit kött där.. det är lite annorlunda när man beställer, man kan själv kryssa för hur det ska vara tillagat och vilka tillbehör man vill ha. Sen måste man absolut ta salladsbuffén till, så god!! Så köttet kan jag rekomendera!

Trevlig helg i Göteborg

Älskade Judith 2007-07-26
  • Marty1980

Tidlös: Jag kollade på hemsidan och det såg jätte mysigt ut, alltid gott med en rejäl köttbit! Tack för tipset!

• pysselmajjo

La Gondola finns kvar...testa deras kycklingpasta, hur god som helst! Kul att man får välja vilken storlek man vill ha på maten också. Ett tips, ska ni hitta på något annat efter middagen så ta inte den största! den är stoor! :)

Är ni sugna på thaibuffe så är bamboo å rekomendera!
    Sen finns det en helt fantastisk italiensk restaurang som jag inte kommer ihåg namnet på just nu, men kan kolla upp det om du vill.

• Göteborgs morsan
    Här kommer ngr förslag!

Pasta +
    Restaurang Oliven
    Linne terassen
    Mykonoz

Men om ni bor på Hotell Gothia måste ni bara åka upp o käka deras grymma räksmörgås!! Dom är väldigt omtalade!!
    Ett litet tips är att gå in på www.restaurnagguiden.se o söka på Göteborg,där hittar ni massa bra ställen

Ha en trevlig vistelse i "Gör goa Gôteborg"!!!!!
    Världens goaste ungar!! Oliver o Nellie!!
  • Curlingmorsan

Ja räkmackan på Heaven 23 är ett måste! :)

Ett annat tips är Taras, en turkisk restaurang på gångavstånd från Gothia. Tror att gatan den ligger på är Södra vägen.

Ebba & Felix mamma
  • scrapparlotta

Nu bor jag ju inte i Göteborg och är inte där alls ofta. MEN när vi är där så äter vi nästan alltid på La gondola.....Vilken mat.....mmmmmm.....helt j*vla underbar Och dom gånger jag varit där så har personalen alltid varit jättetrevliga. Så den kan jag varmt rekomendera.

Tala gärna om vilken restaurang ni valde och vad ni tyckte om den

Ha det så mysigt på eran minihelg.

Svar på tråden Tips på bra och mysig restaurang i Göteborg tack!